Ga naar inhoud

geen facturen mobiele netwerk aanbieder

Geplaatst:

bcastelijns

Dag Allen,

 

bij het doen van mijn btw-aangifte kom ik er achter dat mijn telecom provider mijn niet factureert. De enige documenten mbt tot de in rekening gebrachte kosten zijn online specificaties en overzichten zonder vermelding van btw.

 

Mag ik nu geen btw aftrekken? Hoe zit het met de inkomstenbelasting, mag ik deze telefoonkosten wel aftrekken van de winst?

 

Elke onderneming/ondernemer is toch verplicht een factuur te leveren bij levering aan andere ondernemers?

Featured Replies

Geplaatst:

Roel J

Als er geen btw specificatie op de facturen staat kun je inderdaad geen btw aftrekken.

 

 

En als jij een zakelijk mobiel abonnement hebt wel.. de meeste aanbieders bieden dan gewoon (electronische) facturen.

 

als jij een particulier abonnement hebt, kun je verder weinig doen

 

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

kosten zijn, behoudens het privédeel, wel gewoon aftrekbaar voor de IB. Overigens zet mijn provider KPN wel gewoon BTW op mijn (particuliere) factuur. Switchen?

 

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Perry76

Even contact op nemen met jouw mobiele provider om de mogelijkheden te bespreken gaat vaak het snelste. Indien nodig het abonnement omzetten naar een zakelijke abonnement.

Zelf heb ik een particuliere abonnement, maar krijg wel netjes de BTW op mijn elektronische factuur vermeld.

De meeste providers hebben ook een forum op hun website. Mogelijk kan je daar al wat informatie uit halen. Je bent daar vast niet de enige ondernemer.

 

 

 

 

Geplaatst:

bcastelijns

  • Auteur

Bedankt voor alle reacties.

 

Er is geen forum, wel een facebook pagina. Via google vond ik daar één respondent die werd afgepoeierd met de mededeling dat alleen aan particulieren werd geleverd.

 

Overstappen heeft overigens weinig zin. Het zzp-abonnement dat de provider aanbiedt is een stuk duurder (rekening houdend met btw-aftrek) en andere aanbieders zijn, ook met btw-aftrek, niet veel goedkoper.

 

Wie weet krijg ik het nog geregeld (via contact opnemen met de aanbieder) en bericht ik jullie hier nog over.

 

 

 

 

 

 

Geplaatst:

Perry76

andere aanbieders zijn, ook met btw-aftrek, niet veel goedkoper.

Maar wel iets goedkoper?

De prijs word uiteraard bepaald door o.a. het aantal bel minuten, sms en databundel. Ook zal een provider met meer zendmasten iets duurder zijn, waar je dan weer wel een betere dekking voor terug krijgt. Ze zogenoemde goedkopere provider liften mee op de zendmasten van de grotere providers, maar bij drukke belasting van het mobiele verkeer schijnen de klanten van die grotere providers voorrang te krijgen met hun verbinding.

Hoe tevreden ben je over jouw provider en heeft een overstap voor jou meerwaarde (afgezien van de kosten)?

Verder kan je ook een telecom winkel binnen stappen om je daar te laten adviseren naar de mogelijkheden. Een leuk aanbod komt meestal niet vanzelf aan waaien.

 

 

 

Geplaatst:

Eric Mailer

Elke onderneming/ondernemer is toch verplicht een factuur te leveren bij levering aan andere ondernemers?

Alleen als het een zakelijk abonnement is.

 

Ik had heel lang een zakelijk abonnement bij KPN. Na een update van hun website kon ik niet eens meer mijn mobiele facturen downloaden. Alleen nog maar die van de vaste lijn. Gelukkig stond er op de bankafschriften btw vermeld en is een tijdlang daarop geboekt. Maar als op jouw facturen geen btw staat, zal het vast ook niet op de bankafschriften staan.

 

 

Geplaatst:

bcastelijns

  • Auteur
Ik had heel lang een zakelijk abonnement bij KPN. Na een update van hun website kon ik niet eens meer mijn mobiele facturen downloaden. Alleen nog maar die van de vaste lijn. Gelukkig stond er op de bankafschriften btw vermeld en is een tijdlang daarop geboekt. Maar als op jouw facturen geen btw staat, zal het vast ook niet op de bankafschriften staan.

 

Nee helaas. Maar goed om te weten dat dat kan.

 

Link >> u gebruikt automatische afschrijvingen

 

Ik log zojuist in bij mijn provider, en zie dat op het overzicht van alle betalingen de btw per betaling staat vermeld, samen met een zeven cijferig nummer dat terug te vinden is op de bankafschriften..

 

 

 

 

Geplaatst:

bcastelijns

  • Auteur

Hoi Perry,

 

Hoe tevreden ben je over jouw provider en heeft een overstap voor jou meerwaarde (afgezien van de kosten)?

 

Enige probleem is dat ik een speciaal tegoed moet aanschaffen om in het buitenland bereikbaar te zijn. Maar voor de rest werkt het prima.

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.