Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
stephanduq
stephanduq
Hallo allemaal,
ik heb een app ontwikkeld over het afgelopen jaar. In het kort, is dit een app die kijkt naar jouw uiterlijk en op basis daarvan aanraadt wat voor kleding je aan zou moeten doen.
http://welldressed-app.com/ voor meer info.
De ontwikkeling heb ik bijna gelijk met gebruikers gedaan. Het resultaat is dat er een nu een redelijk goed product staat. De gebruikers retentie is 17% volgens Flurry ( de gemiddelde van game devs die ik ken ligt tussen de 2% en 10%), dus de app heeft wel een sticky factor. De winst zou moeten komen uit de verkopen van kleding stukken in de app, dat gaat nu via affiliate links, maar ik ben bezig met een direct verkoop systeem met een aantal kleine mode ontwerpers. Ik ben nu begonnen met het itereren om de verkoop cijfers te verhogen. Oh en de gemiddelde review score ligt op 5 sterren
Verder nog is de app volledig technologisch schaalbaar, als is al in elkaar gezet voor het automatisch schalen van servers mochten er meer gebruikers zijn.
Tot nu toe klinkt het best goed allemaal. Maar er is een groot probleem, nieuwe gebruiker acquisitie. De gebruikers blijven plakken, maar de stroom van nieuwe gebruikers is veel te laag. Ik zou natuurlijk advertenties kunnen inkopen zoals menig startup. Maar helaas is door een onvoorziene persoonlijke omstandigheid mijn marketing budget van 10,000 euro eerder dit jaar verdampt. Ik doe nu de marketing op de bootstrap manier, wat heel langzaam resultaat oplevert, ongeveer 10% groei per dag in gebruikers aantallen. Maar dat blijft te weinig om een minimale omzet te gaan generen in een redelijke termijn.
Dus mijn grote vraag is, wat nu?
In het kort: Product is af, en klaar voor schaal. Gebruikers blijven voldoende terugkomen. Geen budget voor het vinden van nieuwe gebruikers en te schalen naar een omzet.
Ps: Ik heb dit op het innovatie bord geplaatst, vanwege de unieke uitdaging dat je bij een innovatief product ook de uitdaging heb om mensen te laten begrijpen dat ze het willen. Als dit het verkeerde bord is, dan hoop ik dat het verplaatst kan worden naar het juiste :)
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag