• 0

eenmanszaak uitbreiden met medewerker voor een paar uur per week

Beste lezers,

 

Op dit moment is mijn bedrijf een eenmanszaak. Omdat ik zelf de administratie qua tijd niet bij kan houden, wil ik hiervoor iemand inzetten die een paar uur per week een avond bij mij op kantoor langskomt om administratieve info te verwerken. Voorlopig is dit voor een aantal maanden, daar mijn bedrijfsactiviteiten alleen in een bepaalde periode per jaar plaatsvinden.

 

Eerlijkheidshalve is mijn bedrijf een uit de hand gelopen hobby en is deze post mijn allereerste stap in de richting van uitbreiding in de vorm van een assistent. Graag zou ik willen weten hoe ik dit aanpak.

 

-onder welke noemer valt dit type 'medewerker'?

-hoe pak ik dit belastingtechnisch aan?

-wat is het max. aantal uren dat ik deze assistent in kan zetten, voordat ik een administratief zwaardere categorie kom?

-is de IB 47 regeling aan te raden?

-(wat is het meest gunstige dat aan te raden is)

 

Ik heb al wat gespit op dit forum maar helaas nog niet de antwoorden gevonden die aansluiten.

 

Alvast hartelijk dank voor de tijd en moeite deze post te beantwoorden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik jouw verhaal juist interpreteer, zou ik betreffende medewerker onder payroll inhuren. Kost iets meer, maar minder gedoe.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Vanwege alle plichten die je als werkgever krijgt lijkt me voor een "uit de hand gelopen hobby" sterk af te raden om iemand daadwerkelijk in dienst te nemen. En dan moet je ook meteen nog iemand gaan inhuren voor de personeelszaken, arbeidscontracten, urenbriefjes en loonadministratie ;D

 

Via een uitzendbureau of payrollbedrijf inhuren is dan veel makkelijker. Zij regelen alles, jij zit nergens aan vast en je krijgt gewoon elke maand een factuur. Het scheelt je zoveel rompslomp en risico dat de opslag die je voor hun diensten betaald het waarschijnlijk meer dan waard is.

 

Je kunt de administratie natuurlijk ook uitbesteden aan een administratiekantoor.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.