• 0

Beveiligingsbedrijf starten hoe?

Goedemorgen allen,

 

Al een tijdje ben ik van plan om een eigen beveiligingsbedrijf te starten oftewel een ZZP'er, heb her en der op internet naar informatie gezocht óók op de site van KvK, helaas ben ik hier niet wijzer op geworden. Ik heb nu enig ervaring in de beveiliging (5 jaar) tevens heb ik ook mijn coördinator diploma niveau 3 en heb ook coördinerende taken uitgevoerd.

 

Omdat ik echt he-le-maal niets weet en niks kan vinden ben ik op deze site terecht gekomen, wellicht kunnen sommigen van jullie mij verder helpen, de hoe en wat.

 

Alvast bedankt!

 

Vriendelijke groet,

 

Karel-Jan.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Karel-Jan. Welkom op HL!

 

Inlezen is inderdaad het devies. Ik zou zeggen: begin maar eens bij de KvK en lees het gratis Handboek Ondernemen van de Belastingdienst. Heb je dan nog het idee dat je helemaal niets weet, gebruik dan de zoekfunctie om alle voor jou relevante onderwerpen op te zoeken en grondig na te lezen.

 

Heb je daarna nog specifieke vragen die niet al eerder beantwoord zijn, stel die dan gerust. Dit forum barst van bereidwillige leden die geheel belangeloos over elkaar heen buitelen om je verder te helpen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Karel-Jan,

 

Welkom op Higherlevel. Wat is nu eigenlijk je concrete vraag?

 

Goedemorgen Patrick,

 

Dankjewel, mijn vraag is: Ik wil graag een beveiligingsbedrijf starten en weet niet precies hoe ik moet beginnen, oftewel een ZZP'er worden.

 

 

Link naar reactie
  • 0
mijn vraag is: Ik wil graag een beveiligingsbedrijf starten en weet niet precies hoe ik moet beginnen, oftewel een ZZP'er worden.
Je vraag is dus: Hoe moet ik beginnen?

 

Het antwoord: begin maar met inlezen en je te verdiepen. Waarschijnlijk komen er dan vanzelf nog meer specifieke vragen naar voren...

 

 

Link naar reactie
  • 0

mijn vraag is: Ik wil graag een beveiligingsbedrijf starten en weet niet precies hoe ik moet beginnen, oftewel een ZZP'er worden.
Je vraag is dus: Hoe moet ik beginnen?

 

Het antwoord: begin maar met inlezen en je te verdiepen. Waarschijnlijk komen er dan vanzelf nog meer specifieke vragen naar voren...

 

 

 

Helaas kan ik dus nergens ''verdiepen'' omdat ik op internet vrij weinig of niets terug kan vinden.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Karel-Jan. Welkom op HL!

 

Inlezen is inderdaad het devies. Ik zou zeggen: begin maar eens bij de KvK en lees het gratis Handboek Ondernemen van de Belastingdienst. Heb je dan nog het idee dat je helemaal niets weet, gebruik dan de zoekfunctie om alle voor jou relevante onderwerpen op te zoeken en grondig na te lezen.

 

Heb je daarna nog specifieke vragen die niet al eerder beantwoord zijn, stel die dan gerust. Dit forum barst van bereidwillige leden die geheel belangeloos over elkaar heen buitelen om je verder te helpen.

 

 

 

Harstikke bedankt,

 

Ik heb inderdaad een beetje research gedaan op de site van KvK, maar ook daar ben ik helaas niet wijzer op geworden ik vind het helaas te beknopt. Ik neem aan dat de gratis Handboek voor Ondernemen op de site te vinden is?

 

Heel erg bedankt voor je snelle reactie!

Link naar reactie
  • 0

Heb je al opdrachten of wil je koud beginnen? Ik weet niet hoe het zit in de beveiligingsbranche, kun je daar uberhaupt tussen komen?

 

Het minimum aan formaliteiten is dat je je in het handelsregister moet inschrijven als je verwacht regelmatige inkomsten uit je onderneming te halen. Dat register wordt beheerd bij de Kamer van Koophandel.

 

Daarnaast moet je je bij de belastingdienst inschrijven, maar dat doet de Kamer van Koophandel al voor je nadat je in het handelsregister hebt ingeschreven. Soms komt het voor dat KvK je niet serieus genoeg vindt; als je dan toch gaat ondernemen, moet je je rechtstreeks bij de belastingdienst inschrijven.

 

Verder moet je je afvragen welke middelen je nodig hebt om aan de slag te gaan: een auto, een of meerdere uniformen, enzovoort.

 

Welke verzekeringen heb je nodig?

 

Worden er eisen aan beveiligers gesteld? Heb je vergunningen of diploma's nodig?

 

Ik zie dat er heel veel brancheverenigingen en aanverwante organisaties zijn (De Nederlandse Veiligheidsbranche, VEB, BPOB, VEBON, CCV), heb je bij hun al eens je licht opgedaan?

 

Misschien zou je eens met concullega's uit de branche kunnen gaan praten. Zijn er oud-collega's die al eerder voor zichzelf zijn begonnen? Dat zijn goede mensen om mee te gaan praten, want zij weten al wat ze aan je hebben.

 

Marketing staat op twee pijlers, onderzoek en communicatie. Eerst zoek je uit wat de beveiligingsbehoefte is, vervolgens bied je aan die behoefte te vervullen. Een zakelijke presentatie is niet alleen nuttig om prospects binnen te halen en vast te houden, maar wordt soms ook verplicht gesteld. De belastingdienst zal bijvoorbeeld minder snel geneigd te zijn je serieus te nemen als ondernemer als je je niet zakelijk presenteert.

 

Een onderdeel van je aanbod is je prijs, je tarief. Hier is ontzettend veel over op het web te vinden, dus dat ga ik hier niet allemaal herhalen. Wel wil ik zeggen dat een prijs niet alleen het punt is waar leverancier en afnemer elkaar vinden. Voorafgaand aan dat moment is het ook een signaal. Zit je te hoog, dan ben je simpelweg te duur, maar zit je te laag, dan zal je wel niet zo goed zijn als je beweert dat je bent.

 

Ten slotte: al is het strikt gesproken niet nodig om een spaarpotje te hebben zodra je gaat ondernemen, het is wel handig. Tussen de dag dat je je baan vaarwel zegt en de dag dat je eerste factuur wordt betaald, kunnen makkelijk drie maanden voorbijgaan, zelfs als je al meteen een eerste opdracht binnenhaalt.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.