Webwinkel Meerwaarde Geplaatst: 22 oktober 2015 Webwinkel Meerwaarde 299 8 Geplaatst: 22 oktober 2015 Wellicht een beetje een vreemde of in ieder geval moeilijk te beantwoorden vraag... (dit zal vast per branche verschillen) Wat is eigenlijk een acceptabele "conversie" voor nieuwsbrief aanmeldingen? Hoeveel procent van jullie nieuwe bezoekers meldt zich ongeveer aan? Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel Link naar reactie
0 prinsrachid Geplaatst: 23 oktober 2015 prinsrachid 3,4k 16 687 Geplaatst: 23 oktober 2015 Wat is eigenlijk een acceptabele "conversie" voor nieuwsbrief aanmeldingen? Hoeveel procent van jullie nieuwe bezoekers meldt zich ongeveer aan? Acceptabel is tussen de 0% en 100%. ;) Het percentage bezoekers dat zich aanmeldt voor een nieuwsbrief is eigenlijk totaal niet te zeggen, omdat het afhangt van je definitie van bezoekers en in hoeverre je website aanleiding geeft voor iemand om zich aan te melden. Laten we even naar het eerste kijken, de definitie van 'bezoeker'. Is dat een unieke bezoeker? Of tel je ook terugkerende bezoekers? En bij nieuwe, unieke bezoekers moet je weer kijken per welke tijdseenheid je meet (uniek per dag, week, maand?). Een dan de reden voor nieuwsbriefaanmelding. In hoeverre is dat nodig? En worden bezoekers genudged? Als je een website hebt waarbij het niet nodig is om je aan te melden (geen loginaccount nodig), dan is de conversie van bezoeker-naar-emailabonnement waarschijnlijk al een stuk lager. Bij het aanmaken van een account kun je bezoekers namelijk verleiden tot het aanvinken of aangevinkt laten van het vakje voor het ontvangen van een nieuwsbrief. En ook zonder het aanmaken van een account kan het gemak van de aanmelding een rol spelen. Als het heel makkelijk is om je aan te melden voor een nieuwsbrief (alleen e-mailadres invullen met een knop), zal de conversie hoger liggen. Dit heeft alleen weer als nadeel dat ook mensen zich kunnen aanmelden met andermans e-mailadres. Een controle op de juistheid van het e-mailadres en het vereisen van een controlelink zal de uiteindelijke conversie weer doen dalen, maar je kunt natuurlijk met goed fatsoen niet zonder. Of bedoelde je de conversie van nieuwsbrieven die worden verstuurd? Daar is namelijk veel meer over bekend, ook over de verschillende soorten conversie (versturen > ontvangen > openen > klikken > bounce > afmelden). Het voorbeeld is dat het verzamelen van aanmeldingen een vrij goedkope manier is om aan adressen te komen (want passief) en de coversie van sturen naar openen ligt vrij hoog (al snel tussen de 20% en 30%). Het aantal afmeldingen schijnt ook mee te vallen (zo'n 0,2 tot 0,3%). The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe Link naar reactie
0 Webwinkel Meerwaarde Geplaatst: 26 oktober 2015 Auteur Webwinkel Meerwaarde 299 8 Geplaatst: 26 oktober 2015 Nog bedankt voor je uitgebreide reactie. Het gaat me echt om het aantal aanmeldingen. Ik ben me er van bewust dat dit kan verschillen en dat dit ook de reden is waarom hierover minder informatie te vinden is. Daarom ben ik op zoek naar de ervaringen van andere forumleden met een website waarbij een nieuwsbrief beschikbaar is. Wellicht moet ik mijn vraag wat aanscherpen: Op welk percentage ligt het aantal nieuwsbrief aanmeldingen ongeveer, ten opzichte van het aantal (nieuwe) unieke bezoekers? (bijvoorbeeld <1%, 1-2%, 2-5%, 5-10%, >10%) Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel Link naar reactie
0 Highio Geplaatst: 26 oktober 2015 Highio 11,3k 467 Geplaatst: 26 oktober 2015 Tip: nieuwsbrievenarchief op website plaatsen, verhoogt het aantal aanmeldingen. Hoe worden bezoekers uitgenodigd? Op social media, op de website, met een aanlokkelijke tekst en vooruitzicht? Ik zou me daarbij bedenken wat de relevantie voor bezoekers is voor een nieuwsbrief(aanmelding) en me ook even goed bedenken wanneer ze deze optie zien... Dimensies: aanbiedingen/kortingen/winactie, achtergrondinformatie, introducties/omvang assortiment etc. Is relateren aan unieke kopers of geregistreerde gebruikers niet logischer? Maar dan nog... hoeveel procent van de kopers/gebruikers is vrijwillig nieuwsbriefabonnee? Geregistreerde niet-kopers zou je kunnen proberen te activeren. Of deze zijn misschien wel niet langer relevant/actief. Nieuwsbriefinhoud kun je ook als campagne tracken voorzover dit een onbekende techniek is. Groet, Highio "The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity." Link naar reactie
0 Richard Theuws Geplaatst: 26 oktober 2015 Richard Theuws 1,6k 195 Geplaatst: 26 oktober 2015 Wat doe je om mensen te verleiden om zich in te schrijven? Heb je scroll triggered boxes? Of, nog mooier, een 'on mouse out' popup? Heb je een blog waar ik al kan lezen hoe interessant je schrijft? Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com Link naar reactie
0 Highio Geplaatst: 26 oktober 2015 Highio 11,3k 467 Geplaatst: 26 oktober 2015 Op welk percentage ligt het aantal nieuwsbrief aanmeldingen ongeveer, ten opzichte van het aantal (nieuwe) unieke bezoekers? Wat heb je zelf (onder klanten) gemeten? Dat geeft vast een idee van spreiding en misschien potentieel. Gaat het trouwens om gegevens van webshops of een (eigen) adviespraktijk? Groet, Highio "The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity." Link naar reactie
0 Webwinkel Meerwaarde Geplaatst: 26 oktober 2015 Auteur Webwinkel Meerwaarde 299 8 Geplaatst: 26 oktober 2015 Bedankt voor de tips. Dat ligt momenteel op zo'n twee procent. Dat moet toch hoger kunnen. Je benoemt een goed punt. Ik ben namelijk geïnteresseerd in beide. Het adviesbureau als referentie voor mijn eigen website, maar meer nog die van internetbedrijven (waaronder webwinkels), als vergelijking voor mijn klanten. (helaas beschik ik momenteel nog over te weinig vergelijkingsmateriaal en hoop ik via jullie hierover meer inzicht te krijgen) Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel Link naar reactie
0 Richard Theuws Geplaatst: 27 oktober 2015 Richard Theuws 1,6k 195 Geplaatst: 27 oktober 2015 euhm, dus 2% van de mensen die jouw site bezoekt meldt zich aan voor de nieuwsbrief? Meen je dat?! Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com Link naar reactie
0 Webwinkel Meerwaarde Geplaatst: 27 oktober 2015 Auteur Webwinkel Meerwaarde 299 8 Geplaatst: 27 oktober 2015 hoeveel is dit bij jou dan? Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel Link naar reactie
0 Richard Theuws Geplaatst: 27 oktober 2015 Richard Theuws 1,6k 195 Geplaatst: 27 oktober 2015 ik heb GEEN idee, maar wij versturen nog geen 4 nieuwsbrieven per jaar dus het zal me ook worst wezen :) Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com Link naar reactie
0 Webwinkel Meerwaarde Geplaatst: 27 oktober 2015 Auteur Webwinkel Meerwaarde 299 8 Geplaatst: 27 oktober 2015 Toevoeging nav opmerking: de bezoekersaantallen voor een website van een adviesbureau zijn meestal veel lager dan die van een webwinkel. Juist het percentage voor een webwinkel vind ik interessant. Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel Link naar reactie
0 Bas Vlemminx Geplaatst: 27 oktober 2015 Bas Vlemminx 101 7 Geplaatst: 27 oktober 2015 Wat verwacht je überhaupt van een nieuwsbrief? Als je de cijfers hieronder bekijkt, dan zie je dat 20-25% een nieuwsbrief opent (al dan niet bedoeld) en slechts 3% ergens op klikt (valt me nog alles mee). Moet je bedenken hoe veel lezers je dan nodig hebt om iets te verkopen (want een click staat nog heel ver af van een koop...) Heeft u een briljant idee? Of wilt u uw organisatie versterken? Ik help u graag: http://www.vlemminxcompany.com Link naar reactie
0 WalterBrokx Geplaatst: 2 november 2015 WalterBrokx 757 97 Geplaatst: 2 november 2015 Wat verwacht je überhaupt van een nieuwsbrief? Als je de cijfers hieronder bekijkt, dan zie je dat 20-25% een nieuwsbrief opent (al dan niet bedoeld) en slechts 3% ergens op klikt (valt me nog alles mee). Moet je bedenken hoe veel lezers je dan nodig hebt om iets te verkopen (want een click staat nog heel ver af van een koop...) Dat is niet veel. Dan verwacht men dus kennelijk dat je niets te melden hebt ;) Ik heb geen webwinkel en ik stuur maximaal 6 keer per jaar een nieuwsbrief (hoewel de realiteit is dat het 3 à 4 keer per jaar is) en ik heb even mijn statistieken bekeken: 58% opent de nieuwsbrief, 13% klikt. Zelf vind ik dat al geen denderende cijfers, maar ja, ik snap ook wel dat niet iedereen tijd heeft om alles te lezen en te bekijken :P (En ik probeer niet echt iets te verkopen via de nieuwsbrief: ik wil gewoon nieuws en enthousiasme delen :) ) Ik moet er wel bij zeggen dat bijna niemand zich via mijn site aanmeldt: ik vraag altijd zelf of ze het willen ontvangen en na bevestiging komt men op de lijst te staan. Ze weten dan ook al dat het maximaal 6x per jaar is. BrokxMedia - Videoproducties & -marketing Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams Link naar reactie
0 Frans Sijtsma Geplaatst: 2 november 2015 Frans Sijtsma 8,5k 776 Geplaatst: 2 november 2015 Als je de cijfers hieronder bekijkt, dan zie je dat 20-25% een nieuwsbrief opent (al dan niet bedoeld) en slechts 3% ergens op klikt (valt me nog alles mee). Totaal andere branche (vakmedia) maar bij mij 56.6% die de nieuwsbrief opent en 27,7% die clickt (berekend in relatie tot totale mailingomvang, dus grofweg de helft van de mensen die de mail opent, clickt ook daadwerkelijk). Mailchiimp geeft als benchmark voor de bedrijfstak "media & publishing" trouwens een openrate van 17,5% en een clickrate van 3,7% Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic Link naar reactie
0 Webwinkel Meerwaarde Geplaatst: 2 november 2015 Auteur Webwinkel Meerwaarde 299 8 Geplaatst: 2 november 2015 Totaal andere branche (vakmedia) maar bij mij 56.6% die de nieuwsbrief opent en 27,7% die clickt (berekend in relatie tot totale mailingomvang, dus grofweg de helft van de mensen die de mail opent, clickt ook daadwerkelijk). En ruwweg hoeveel procent meldt zich aan ten opzichte van het aantal nieuwe bezoekers op jouw site? Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel Link naar reactie
0 Frans Sijtsma Geplaatst: 2 november 2015 Frans Sijtsma 8,5k 776 Geplaatst: 2 november 2015 En ruwweg hoeveel procent meldt zich aan ten opzichte van het aantal nieuwe bezoekers op jouw site? Procentje of 2, afhankelijk van je definitie van ´nieuwe´ bezoeker. Daarbij aangetekend dat mijn doelgroep heel specifiek is, en het grootste deel van mijn doelgroep al lid is van de mailinglist. Nieuwe bezoekers zijn voor een groot deel eenmalig, en niet geinteresseerd in de nieuwsbrief. Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic Link naar reactie
0 Webwinkel Meerwaarde Geplaatst: 16 november 2015 Auteur Webwinkel Meerwaarde 299 8 Geplaatst: 16 november 2015 Na flink wat aanpassingen, ligt dit percentage inmiddels op zo'n 5 procent. Hoewel er natuurlijk altijd ruimte is voor verbetering, ben ik daar voorlopig tevreden mee. Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel Link naar reactie
Webwinkel Meerwaarde
Webwinkel Meerwaarde
Wellicht een beetje een vreemde of in ieder geval moeilijk te beantwoorden vraag...
(dit zal vast per branche verschillen)
Wat is eigenlijk een acceptabele "conversie" voor nieuwsbrief aanmeldingen?
Hoeveel procent van jullie nieuwe bezoekers meldt zich ongeveer aan?
Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag