• 0

Bedenktijd levering producten [B2B - Business 2 Business]

Hallo Allemaal,

 

Sinds 1,5 jaar een webshop in kleding en kort geleden besloten te stoppen i.v.m met slechte verkoop etc.

Ik zal het verhaal uitleggen:

 

Maandag 9 november had ik een afspraak bij een merk in de showroom om een order te schrijven, rond deze tijd zat ik nog erg te twijfelen om door te gaan met de webshop en toch besloten naar de afspraak te gaan. Die zelfde week heb ik een gesprek met mijn boekhouder gehad en hebben we toch besloten dat het beter is om nu te stoppen. Donderdag 12 november meteen gemaild naar dit merk dat ik ga stoppen met de webshop etc. ( Vrijdag 13 november zou de de collectie uitkomen, er is dus niet speciaal voor mij kleding gemaakt). Ik heb daarna niets meer van ze vernomen en dacht dat het goed was zo.. Maandag 16 november alsnog kleding ontvangen. Ik heb de kleding terug gestuurd en nu zijn we eigenlijk aan het heen en weer emailen over bedenktijd etc.

Ik zit al 6 dagen naar duidelijke informatie te zoeken over de bedenktijd in zo een situatie maar kan nergens echt duidelijk iets vinden. Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen..

Mocht het verhaal niet duidelijk zijn hoor ik het graag.

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

De titel klopt niet. Op 9 november praat jij met een leverancier die op 13 november een nieuwe collectie op de markt brengt en dan ben je verbaasd dat je op 16 november geleverd krijgt. Terwijl jij weet of je op 9 november nou wel of geen bestelling geplaatst hebt. Toen is de overkomst afgesloten.

 

Bedenktijd heb je in B2B voor je overeenkomsten sluit.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Leverancier heeft weinig trek in klanten (die onaangekondigd stoppen en) die zonder overleg nieuwe collectie terugsturen.

 

Je had de afspraak kunnen afzeggen/verplaatsen, je had geen order kunnen plaatsen, noem maar op. En dan achteraf gaan mailen is natuurlijk ook weer onhandig. Je had nu ook beter zes dagen verkoopinspanningen kunnen verrichten. Het verhaal is duidelijk, je bent zelf verantwoordelijk voor afspraken en voorwaarden als ondernemer. Ook als je bijna stopt en leveranciers daar achteraf kennelijk geen begrip voor hebben.

 

Oplossingsriching: een webshop met leveranciers en courante voorraad kun je verkopen of in ieder geval proberen te verkopen. Als geheel of in delen. Denk maar eens na over logische kandidaten. Wat heeft je boekhouder in deze richting gezegd? Dat is veel interessanter als het besluit om te stoppen inmiddels werkelijk vaststaat. Termijn?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
In hun eigen algemene voorwaarden staat dus niet echt een duidelijke bedenktijd.
Inzake transacties tussen ondernemers bestaat geen(wettelijke) bedenktijd. Je plaatst een order voor levering en dat is het.

 

Wel staat er bij annulering dat je 50% van het bedrag moet betalen
Dat heeft betrekking op de periode tussen bestelling en aflevering. Aangezien de goederen reeds zijn afgeleverd, zal de gehele factuur betaald moeten worden.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Wat is het standpunt van de leverancier nu eigenlijk? Misschien heb je geluk, maar ik zou er niet op rekenen...

 

...de laatste weken zie ik op HL steeds meer (nieuwe) leden die zich in posities brengen wat helemaal niet nodig is. Het beste advies win je op tijd in.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het klopt inderdaad dat er B2B geen wettelijke bedenktijd is. Dit is slechts mogelijk voor de consumenten.

 

Het enige wat je mogelijk nog kunt doen is goed de overeenkomst gesloten met de leverancier doorlezen en de algemene voorwaarden van de leverancier. Mogelijk staat hier een retour beleid in.

 

Misschien maak je een hele kleine kans als je richting onvoorziene omstandigheden of overmacht denkt. Maar gezien je al wist dat stoppen er aan zat te komen zal deze kans klein zijn.

 

Daarnaast lijkt me uit het verhaal dat de overeenkomst van de kant van de leverancier gewoon nagekomen is dus daar valt ook niets te halen voor je.

VeiligDoen

Het ZEKERE voor het ONZEKERE

 

Algemene voorwaarden en contracten op maat

 

http://www.veiligdoen.nl/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.