• 0

Wie is hier fout leverancier of opdrachtgever? [foutieve bestelling]

Dilemma.

Begin dit jaar laat ik aluminium profielen snijden en lever een technische tekening.

Deze blijkt te groot en wordt door de leverancier aangepast.

De leverancier maakt daarin een fout en levert verkeerde profielen.

De fout wordt hersteld en ik ontvang alsnog de goede profielen.

Nu log ik weer in op hun portaal. Bestel een nieuwe lading.

En krijg weer de foute profielen. In hun portaal hebben ze de door henzelf gemaakte foute tekening laten staan.

Nu wordt mij verteld dat ikzelf verantwoordelijk ben voor de tekeningen in hun portaal.

 

Is dat de omgekeerde wereld of ligt het aan mij?

Moet ik nu betalen voor een verkeerde levering?

Dank voor uw reactie.

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lijkt me dat dat af hangt van hoe de bestelling precies geplaatst is.

 

Als je bij de tweede bestelling in hun portaal vooraf de foutieve tekening gezien hebt (of had kunnen zien) en aan de hand van die tekening besteld hebt, dan zou het jou fout kunnen zijn.

 

Als je bij de leverancier besteld hebt aan de hand van een opdracht zoals "dezelfde profielen als vorige bestelling" dan ligt de fout duidelijk bij de leverancier en zou je daar op kunnen wijzen.

Link naar reactie
  • 0

Het is achteraf, maar het is natuurlijk niet handig om 'blind' en zonder overleg een nieuwe bestelling te plaatsen voor iets wat bij een voorgaande levering problemen heeft gegeven. Dat de foute tekening in de portaal staat en de bestelgeschiedenis kennelijk vergeten wordt bij het geven en uitvoeren van een opdracht, tja...

 

...we kunnen daar online een mening over hebben, maar ik denk dat jullie de koppen bij elkaar moet steken als jullie in 2016 nog zaken willen blijven doen. Hoe snel heb je vervangende profielen nodig en hoeveel opties heb je? Ga dan eens kijken bij aanvang van verwerking van de order.

 

Die foute tekening had natuurlijk niet meer in het systeem moeten zitten, dat is oerstom en ongetwijfeld verwijtbaar en nalatig (dat heb je namelijk nooit besteld), maar je relatie met leverancier gaat er mogelijk aan of je gaat dit terugzien in de prijs van vervolgorders als je dit met juridische ondersteuning op moet lossen.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dit is natuurlijk wat anders

Dat klopt. Héél wat anders zelfs. Mijn verzoek en advies is om het aantal niet zo relevante voorbeelden en reacties wat te beperken. Het begint namelijk meerdere leden te storen.

 

Edit: zo te zien is het voorbeeld inmiddels verwijderd

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Die vraag is als eerder gesteld zo niet te beantwoorden

 

We weten immers niet hoe het bestelproces in zijn werk gaat.

 

Bestel je aan de hand van een artikelnummer in het portaal, of selecteer je daadwerkelijk de tekening en gooi je die in je ´winkelmandje´ oid?

 

Heb jij de oorspronkelijk tekening er ook in gezet?

 

Waar staat dat jij verantwoordelijk bent voor de hun tekening in hun portaal?

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp heeft de leverancier de vorige keer zelf een fout rechtgezet die voortvloeide uit een onduidelijke tekening.

 

Deze keer weer een fout door diezelfde tekening, ik denk dat de leverancier nu denkt van: nu is het jouw beurt om de correctie op jou te nemen.

 

 

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.