• 0

1 van de 4 vennoten wil de V.O.F. verlaten

Ben al een tijd aan het zoeken op internet, maar ik krijg niet echt gevonden wat ik zoek. Op dit moment zitten wij met 4 vennoten in 1 V.O.F, maar gisteren heeft eentje aangegeven dat hij er mee wil stoppen.

 

Dit is wat ons betreft prima, maar we willen hem alleen op een aantal voorwaarde laten gaan. Zoals bijv. geen klanten meenemen, financieel niets meer verschuldigd aan hem enz.

 

Dit allemaal met als voorwaarde voor hem dat hij een bedrijf in dezelfde branche mag beginnen. In het V.O.F. contract staat namelijk dat dit niet binnen 1 jaar mag in een straal van 100km.

 

Wat voor contract moet ik hier voor gebruiken of hoe stel ik deze op? Ben hier totaal niet in thuis en dit is al helemaal nieuw voor me.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

In het V.O.F. contract staat namelijk dat dit niet binnen 1 jaar mag in een straal van 100km.

 

En nu wil je hem daar bovenop een "achteraf-contract" laten teken waarin hetzelfde staat?

 

Het hoeft echt niet dubbel hoor.

 

Overigens hoeft hij natuurlijk helemaal niets te tekenen of zo (misschien behalve zijn - eventueel aangetekende - schrijven aan de medevennoten dat hij uit de VOF stapt, of eventueel een akte bij de KvK of zo). Als hij eruit stapt, houdt de VOF gewoon op te bestaan.

Uiteraard moet iedereen zich houden aan de bestaande overeenkomst.

 

En er moet een slotbalans opgemaakt worden en vervolgens afgerekend worden ook.

Link naar reactie
  • 0

Ik lees het zo dat het schrappen van deze bepaling door de drie achtergebleven vennoten als idee als 'wisselgeld' gebruikt wordt tegen verder niet verrekenen met de uitgetreden vennoot.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als je bij de oprichting een goede VoF-overeenkomst hebt gesloten, is ook de beëindiging van de VoF daarin goed omschreven.

Leuk, maar ook in een goed contract kun je nooit alle exit-afspraken tot in detail vooraf omschrijven. Sterker nog: je moet het niet eens willen.

 

In dit geval is er ook een (aanname: goed) VOF contract, en dat wordt nu juist gebruikt als stok achter de deur om andere afspraken te maken. Precies zoals het hoort...

 

De vraag van TS gaat specifiek over die andere afspraken, niet over het VOF contract zelf

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik lees het zo dat het schrappen van deze bepaling door de drie achtergebleven vennoten als idee als 'wisselgeld' gebruikt wordt tegen verder niet verrekenen met de uitgetreden vennoot.

 

Ja, je hebt gelijk denk ik. Zag ik eerst niet.

 

Maar dan is het toch écht zaak om alles juridisch goed te regelen, niet alleen een berichtje op een forum plaatsen. Althans als er een beetje geld mee gemoeid is.

 

Overigens wel apart (maar helaas niet zeldzaam) dat TS niets van zich laat horen.

Zo enorm belangrijk was het dus kennelijk ook weer niet allemaal...

Link naar reactie
  • 0

Ik lees het zo dat het schrappen van deze bepaling door de drie achtergebleven vennoten als idee als 'wisselgeld' gebruikt wordt tegen verder niet verrekenen met de uitgetreden vennoot.

 

Ja, je hebt gelijk denk ik. Zag ik eerst niet.

 

Maar dan is het toch écht zaak om alles juridisch goed te regelen, niet alleen een berichtje op een forum plaatsen. Althans als er een beetje geld mee gemoeid is.

 

Overigens wel apart (maar helaas niet zeldzaam) dat TS niets van zich laat horen.

Zo enorm belangrijk was het dus kennelijk ook weer niet allemaal...

 

Ten eerste: ik had meldingen via de e-mail aangezet, maar had alleen van de eerste twee berichten een melding gehad. Van de latere niet meer, dus ik dacht dat er verder niets meer was binnengekomen. Mijn excuus.

 

En inderdaad, we willen bepaalde dingen uit het VOF-contract schrappen als 'wisselgeld'.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.