• 0

Hoeveel belasting moet er betaald worden over een Bonus per verkocht product

Geachte Collega's

 

Ik heb een vraag waar ik niet helemaal uit kom.

 

Wij hebben personeel in dienst die 1400 euro netto salaris krijgen. Hiernaast ontvangen ze per verkocht product van ons nog een Bonus van 40 euro netto, het totale bedrag wat wij ontvangen van een product die via de werknemer is verkocht bedraagt 160 euro.

 

Nu vragen ik en mijn collega ons af of we dit wel goed hebben ingericht. Ons is namelijk verteld dat je 41% belasting extra in rekening moet brengen van die 40 euro netto.

 

Klopt deze informatie of weet iemand hier toevallig wat je per 40 euro netto Bonus aan belasting moet betalen?

 

Jullie reacties worden erg gewaardeerd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Haha ja als we een salarisadministratie hadden dan konden ze dat beantwoorden, maar helaas zijn we onze eigen salarisadministratie.

 

Dus als ik het goed begrijp moeten we ook communiceren met onze werknemers dat ze 65 euro bruto per verkocht contract gaan krijgen. En hiervan zullen ze, na aftrek van 25 loonbelasting en 4 euro zvw ongeveer 40 euro netto van overhouden op hun salarisstrook?

 

Vriendelijk bedankt, we zijn nog maar nieuwelingen op het gebied van mensen in dienst nemen dus vandaar dat het redelijk amateuristisch gaat.

 

Groet

Link naar reactie
  • 0

Salarisadministratie kan al vanaf 10 euro per maand per medewerker. Misschien iets om te overwegen.

Sterk te overwegen zelfs :)

 

Ik heb een hele hoop gedoehetzelfd als ondernemer met van alles en nog wat maar salarisadministratie heb ik van begin af aan altijd uitbesteed. Volslagen waanzin omdat voor die paar rotcenten zelf te gaan doen.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben personeel in dienst die 1400 euro netto salaris krijgen. Hiernaast ontvangen ze per verkocht product van ons nog een Bonus van 40 euro netto, het totale bedrag wat wij ontvangen van een product die via de werknemer is verkocht bedraagt 160 euro.

 

Nu vragen ik en mijn collega ons af of we dit wel goed hebben ingericht. Ons is namelijk verteld dat je 41% belasting extra in rekening moet brengen van die 40 euro netto.

Wat ik een beetje vreemd vind, is dat je het allemaal over 'netto' hebt. Is het echt zo dat je een netto salaris en een netto bonus hebt afgesproken, ongeacht de hoogte van de belasting? Op zich kan dat natuurlijk wel, maar dan zullen je inderdaad moeten bruteren. Om een beetje met bruto naar netto of netto naar bruto te spelen, zou je ook eens hier kunnen kijken.

 

Het kan trouwens zijn dat je die kleine bonussen in de vrije ruimte mag laten vallen en dus (loon)belastingvrij mag uitkeren. Als alle bonussen bij elkaar in de vrije ruimte passen en er ook nog minder dan 60 van die bonussen van 40 euro per personeelslid worden gegeven (dus maximaal 2.400 euro p.p.), dan zal de fiscus in ieder geval niet moeilijk doen over de "gebruikelijkheid" van de bonus. Het is overigens niet vooraf te zeggen of het interessant is om het in de vrije ruimte te laten vallen, omdat het afhangt van veel factoren.

 

Voor de rest is het inderdaad niet heel erg verstandig om je eigen salarisadministratie te doen, zoals Norbert al aangaf. Vooral als je geen idee hebt hoe dat werkt. En voor het geld hoef je het mijns inziens ook niet te laten, want voor paar tientjes per maand (ik heb geen aandelen) kun je al een onbeperkt aantal werknemers - op juiste wijze - verlonen.

 

(Dit zeg ik overigens als iemand die 6 jaar de salarisadministratie zelf heeft gedaan via Excel. En dat kan leuk zijn als je nog een klein bedrijf bent, leergierig over hoe dat allemaal precies werkt, nog een beperkt aan werknemers hebt, veel tijd ter beschikking hebt, en ook nog zin hebt om maandelijks zelf de loonaangiftes in te kloppen via het programma van de Belastingdienst. Anders lijkt het me echt de moeilijk niet waard om te gaan lopen doe-het-zelven.)

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Vriendelijk bedankt voor alle tips en adviezen, ik ga inderdaad de loonadministratie uitbesteden. Even kijken hoe en wat en waar dit het voor mij het verstandigst is. Denk dat het niet verstandig is om voor 5 werknemers dit zelf te gaan doen terwijl er behoorlijk wat bij komt kijken.

 

Fijn weekend gewenst!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.