• 0

tussenpersoon risicokapitaal

Aanbevolen berichten

  • 0

Binnengekomen via de e-mail:

 

Geacht forum,

 

Bij deze reageren wij op een aantal berichtgevingen op uw website.

 

Het is onvoorstelbaar dat Eurospan wordt vergeleken met een zgn. onderneming als Avarett. Laatstgenoemde heeft zich enkele weken geprofileerd met een website waarvan het bedrog afstraalde alsmede een advertentie in de Telegraaf met eveneens een onwaarschijnlijk verhaal. Zoals inmiddels bekend is deze alweer met de noorderzon vertrokken. Overigens hebben wij in de afgelopen jaren meer dan een twintigtal om het zo maar te noemen Avarettjes meegemaakt welke allemaal na zeer korte tijd wederom van het firmament verdwenen.

 

Eurospan heeft daarentegen vele honderdduizenden geïnvesteerd in haar naamsbekendheid en is nog steeds op dezelfde wijze bereikbaar en operationeel gedurende 14 jaar. Eerst vanuit ons hoofdkantoor aan de Bergselaan 329 te Rotterdam (voormalig Rabobankkantoor) alsmede tegelijkertijd vanuit ons bijkantoor in St. Lenaarts ( tegenwoordig door de samenvoeging van gemeente's Brecht genaamd.)

 

Onze inschrijvingen bij K.v.K. te Rotterdam hebben wij op 15-2-01 teniet gedaan aangezien wij destijds ons bijkantoor in Brecht tot hoofdvestiging hebben doorgevoerd. Onze dossiernummers destijds waren 24265354 en 24266575 (laatste van Eurokrediet i.v.m. nog vele doorlopende consumptieve kredieten verstrekt door dhr. Sorber) Onze activiteiten zijn in België niet aan een inschrijving onderhevig in de K.v.K. doch wel een BTW nummer. Neemt u van ons aan dat een dergelijk BTW nummer in België niet zomaar wordt verstrekt. Overigens dit is BE 687 438 703 en staat op naam van dhr. Sorber h/o Eurospan. Heeft dus totaal niets te maken met Eurospan in Barendrecht. Dit is een totaal anders geaarde onderneming en heeft er destijds nooit een probleem van gemaakt dat wij eveneens onder de naam Eurospan actief waren. Erg belangrijk is te weten dat het merendeel van de aanvragen welke ons bereiken worden aangeleverd door de grotere accountantskantoren in Nederland. Bovendien zijn er diverse accountmanagers van de reguliere Banken in Nederland die ondernemers naar ons door verwijzen voor een stuk externe financiering. (vooral bij overname van bedrijven) Indien er een lening wordt verstrekt vind altijd ondertekening plaats op ons kantoor in Brecht in het bijzijn van de desbetreffende investeerder. Uitsluitend bij het verstrekken van Risicokapitaal (lees participatie) wordt de ondernemer, bij twijfel, geacht onze vergadering bij te wonen alvorens tot een definitief besluit over te gaan.

 

Na akkoord verklaring wordt alles notarieel vastgelegd. Er zijn overigens door Eurospan nog nooit kosten doorberekend ter grootte van ? 500,00 alvorens een plan door te nemen. Afspraken op ons kantoor zijn altijd kosteloos en vrijblijvend. Niet alle aanvragen zijn aan kosten onderhevig doch indien noodzakelijk kunnen deze nooit meer bedragen dan ? 470,00 en worden zelfs verrekend met de toekenning van een krediet. Wij juichen eerlijke concurrentie toe aangezien Eurospan slechts enkele projecten per week behandelen kan en wil terwijl de markt bijzond

er groot is. Dit heeft als voordeel dat de cliënt veelal binnen een week uitsluitsel en afronding van het geheel kan verwachten.

 

Over onze vaste werkwijze en de kans van slagen bestaan geen geheimen en worden tijdens het gesprek op ons kantoor volledig weergegeven. Ook referenties worden uitsluitend op ons kantoor verstrekt.

 

Uw website zou meer functionele waarde kunnen vertegenwoordigen indien er bepaalde zaken allereerst worden geverifieerd alvorens tot plaatsing over te gaan.

 

Met vriendelijke groet

 

W.E. Sorber

Eurospan

Leemstraat 23

2960 Brecht

België

Tel. 0032 3 3135446

Fax 0032 3 6058197

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben een man geweest van vertrouwen bij tussenpersonen. Inmiddels zijn toch zeker een aantal ideeen vermarkt waar ik zelf geen cent aanheb verdient.

Zo ook ooit eens in zee gegaan met Eurospan.

Natuurlijk moest ik ook vooruit betalen en uiteraard was mijn idee niet voldoende onderbouwd. Kortom, geld weg.

 

Als iemand echt in je wilt investeren wil hij je op zijn minst zien, horen spreken. Binnen een half uur weet hij wat voor vlees hij in de kuip heeft. Als hij er dan iets in ziet komt het vanzelf. Tenslotte wil hij altijd geld verdienen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

3 jaar geleden hadden wij kapitaal nodig voor een doorstart. Via een advertentie in de Telegraaf kwamen we in contact met Eurospan de heer Sorber.

We konden snel een afspraak maken om in Belgie de zaak voor te leggen, de heer Sorber was zeer geinteresseerd en zag wel mogelijkheden. 1x per week kwam de groep van investeerders bijeen in Rotterdam om alle aanvragen te behandelen. We moesten wel vooruit plm 900 gulden betalen, dit om zijn kosten te dekken. Dit bedrag zou met de lening verrekend worden, dus we liepen geen enkel risico want de plannen zagen er goed uit. Sterker nog, hij vond onze leningaanvraag zelfs een beetje aan de lage kant. Tussentijds hadden we dus goede contacten met de heer Sorber, hij was ook steeds degenen die belde.

 

Dit alles veranderde direct op het moment dat onze betaling was overgemaakt. We hoorden niets meer en na veel bellen en allerlei smoesjes zoals, "de vergadering is uitgesteld, een van de leden is ziek of in het buitenland, de komende 2 weken ben ik op vakantie" kregen we dan uiteindelijk in een gesprek van minder dan 1 minuut te horen dat alles niet doorging.

 

wij hadden een dag na de betaling al het gevoel dat het allemaal niet in de haak was en dat bleek dus uiteindelijk de waarheid te zijn.

 

Dus: ga vooral niet in zee met de heer Sorber van Eurospan.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben erin getuind!!!! bij eurospan natuurlijk... het is echt een triest verhaal.. zoals al eerder vermeld geen referenties te benoemen en allemaal dat soort dingen ook ik ben mijn 470 euro kwijt... ik vraag me af of er wel bedrijven zijn die er een investering gekregen hebben..... je zou zeggen na zoveel geld voor reclame.. en wet ik allemaal dat het een erg profi bedrijf zou zijn..maar helaas is dat niet zo..weg 470 euro... voor iedereen die dit leest doe er geen zaken mee...!!!!!!!!

 

zijn er mensen die wel weten waar ik de juiste particuliere investeerder kan vinden???

 

mvg

business.... a way of life!!!

 

wat je denkt straal je uit

wat je uitstraalt trek je aan!!

Link naar reactie
  • 0

Suggestie om onderwerp van de topic te wijzigen? Ik werd op het verkeerde been gezet door het woord 'tussenpersoon'. Een tussenpersoon kan ook andere dingen doen dan investeren. Of misschien zelfs: tussenpersonen zijn niet noodzakelijk investeerders.

 

´tus·sen·per·soon

de tussenpersoon (mannelijk); de tussenpersonen

 

1 bemiddelaar in zaken of onderhandelingen

Remwerk creatief ontwerp en webwerk | Remco de Waal | remco@remwerk.nl | www.remwerk.nl

Link naar reactie
  • 0

Suggestie om onderwerp van de topic te wijzigen? Ik werd op het verkeerde been gezet door het woord 'tussenpersoon'. Een tussenpersoon kan ook andere dingen doen dan investeren. Of misschien zelfs: tussenpersonen zijn niet noodzakelijk investeerders.

 

´tus·sen·per·soon

de tussenpersoon (mannelijk); de tussenpersonen

 

1 bemiddelaar in zaken of onderhandelingen

 

Een van de belangrijke argumenten in deze draad is juist dat financieerders die iets willen nooit een tussenpersoon willen spreken, maar de ondernemer willen zien en horen. Hierbij lijkt me juist de waarschuwing voor tussenpersonen op zijn plaats.

Link naar reactie
  • 0

Een van de belangrijke argumenten in deze draad is juist dat financieerders die iets willen nooit een tussenpersoon willen spreken, maar de ondernemer willen zien en horen. Hierbij lijkt me juist de waarschuwing voor tussenpersonen op zijn plaats.

 

Ahum, dat is niet helemaal juist. Investeerders, die over het algemeen niet met hun naam in lijstjes e.d. willen, maken wel degelijk gebruik van intermediaire dienstverleners. Deze dienstveleners bemiddelen alleen niet in geld, maar in contacten. Je krijgt de investeerder dus ook altijd zelf te spreken (in tweede instantie dan).

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Suggestie om onderwerp van de topic te wijzigen? Ik werd op het verkeerde been gezet door het woord 'tussenpersoon'. Een tussenpersoon kan ook andere dingen doen dan investeren. Of misschien zelfs: tussenpersonen zijn niet noodzakelijk investeerders.

 

´tus·sen·per·soon

de tussenpersoon (mannelijk); de tussenpersonen

 

1 bemiddelaar in zaken of onderhandelingen

 

We hebben het hier wel degelijk over tussenpersonen en niet over investeerders.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Een van de belangrijke argumenten in deze draad is juist dat financieerders die iets willen nooit een tussenpersoon willen spreken, maar de ondernemer willen zien en horen. Hierbij lijkt me juist de waarschuwing voor tussenpersonen op zijn plaats.

 

Ahum, dat is niet helemaal juist. Investeerders, die over het algemeen niet met hun naam in lijstjes e.d. willen, maken wel degelijk gebruik van intermediaire dienstverleners. Deze dienstveleners bemiddelen alleen niet in geld, maar in contacten. Je krijgt de investeerder dus ook altijd zelf te spreken (in tweede instantie dan).

 

:-X

Link naar reactie
  • 0

Hoi mede-HLers,

 

Ik wil de discussie hier in een andere richting sturen.

 

Ik begrijp namelijk niet goed waarom ondernemers dit soort tussenpersonen geloven en ruim € 450 overmaken. Kunnen jullie mij dat uitleggen Bartina, Rowie en dcconsulting? Hoe kon je denken dat je geld krijgt (lening of investering) zonder dat je de lener of investeerder gezien hebt? Heb je er wel eens bij stilgestaan hoe jij het zou doen als jij geld had en gevraagd werd om te financieren?

 

Vooral jij, dcconsulting, jij was hier voordat je daadwerkelijk op zoek ging naar geld. Voor zover ik dat kan nagaan heb je mijn columns gelezen. Hoe kan je dan daarna nog met dit soort tussenpersonen in zee gaan?

 

Ik hoop dat jullie en alle andere ondernemers de volgende "one-liner" willen inlijsten en boven hun bureau willen hangen: "de basis van elke financiering is vertrouwen".

 

Het spijt me als ik wat te kritisch ben. De tranen springen echter in mijn ogen als ik dit soort verhalen vergelijk met de uren die ik moet investeren een potentiële klant binnen te krijgen. Maar ik klaag niet want ik doe mijn werk met heel veel plezier, het is nl. mijn passie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

Link naar reactie
  • 0

@Ties,

 

Laat ik de zaken nog even wat scherper stellen... :D

Dus laat ik hier maar weer eens de boeman uithangen ;D

 

Ties, je hebt hier te maken -dat is mijn inschatting- met een categorie mensen, die gewoonweg en helaas -voor degene die het betreft- onverbetelijk zijn. Er zijn helaas altijd mensen, kijk maar eens naar Tros Opgelicht, die oprecht denken dat sinterklaas bestaat en er gratis geld kan worden verkregen door in zee te gaan met lieden die rondtoeren in auto's met rammelende uitlaten en/of 'belangrijke Nigeriaanse zakenlieden' etc. etc.

 

Voorts heb je dan ook nog een aanzienlijke categorie mensen die de Banken niet vertrouwen, een bloedhekel hebben aan mannen in glimmende pakken en -aldus- meer vertrouwen hebben in 'goeie gasten' die ze uit de kroeg kennen. Tsja...en daar doe je niets aan ::). Bespaar je dus de moeite. Dergelijke fenomenen blijven altijd bestaan.

 

Ik ben zelf ook het slachtoffer geworden van een sluwe Amerikaanse oplichtersbende en ben ruim... 500.000 euro lichter geworden. Ik kan mijzelf echter niets verwijten. De personen die mij en meerdere investeerders hebben opgelicht, doen dat niet met vage advertenties/websites en ontmoetingen in de kroeg, maar doen dat met het maken van IPOs(!), het 'revitaliseren' van failliete beursgenoteerde Biotechondernemingen, het omkopen van politici en het wegkopen van SEC officials etc. etc. Kortom zij investeren ettelijke $miljoenen in zeer goed georganiseerde scams en pakken via dubieuze offshore-routes een paar honderd miljoen terug.

(Maar ik pak ze op basis van hun fouten, middels een RICO Lawsuit keihard terug.)

 

Ik heb mijn leergeld dus dubbel en dwars moeten betalen. Niettemin heeft elk nadeel zo z'n voordelen. Ondanks twee moeilijke jaren, kom ik thans sterker terug dan ik ooit was. Ik weet inmiddels weer wat werken is en ben betrokken bij interessante projecten. Ik ben als mens gegroeid ook al heeft me dat in alle opzichten erg véél gekost. Die mensen die 500 euro betaald hebben aan een oplichter die zich voordeed als 'tussenpersoon', hebben voor 500 euro een goed advies gekregen/gekocht. Maar dat besef hebben ze (nog) niet en zullen dat waarschijlijk ook nooit krijgen. Het zij zo.

 

Vriendelijke groet,

 

Dirk.

Link naar reactie
  • 0

DC consulting,

 

Jij vraagt naar een betrouwbare tussenpersoon om aan investeerders te komen. Ik wil langs deze weg graag een van mijn ondernemerservaringen met je delen.

 

Inmiddels een jaar of zes geleden heb ik via Ben Lacor (de zakenpartner van Nils de Witte) van de Nebib investeerders gezocht en gevonden voor mijn vorige bedrijf. Ik heb toen zelf uitgebreid met een stuk of vijf/zes business angels gesproken en uiteindelijk heeft een groepje heren in mijn bedrijf geïnvesteerd. De realiteitszin en mensenkennis van Ben hebben er sterk aan bijgedragen dat die investering is rondgekomen en ook tijdens de contractonderhandelingen heeft hij veel betekend.

 

Ikzelf ben ooit op advies van mijn accountant bij de Nebib terechtgekomen en kijk nog steeds met prettige herinneringen terug op de periode dat ik Ben regelmatig sprak. Als mensen mij vragen hoe ze aan investeerders kunnen komen, beveel ik de Nebib dan ook graag bij hen aan. Ik vertel er wel bij dat het binnenhalen van risicokapitaal voor een bedrijf zelden simpel is en altijd langer duurt dan je denkt/hoopt...

 

Ik hoop dat het jou ook gaat lukken.

 

Succes ermee

 

Karen

(geen aandeelhouder van de Nebib, slechts een zeer tevreden oud-klant die geen uithuilhoekje nodig heeft) ;D

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Bij deze karen bedankt!!!

 

en Ties ja ik weet het... maar de aanvraag was algedaan voordat ik hier ooit was geweest... nu bijna een 7 maanden terug, maar goed kritisch mag je altijd zijn.. dat houd me scherp en ik heb er erg veel van geleerd.. ( wel een erg dure les) door persoonlijke omstandigheden heb ik de kans niet meer gehad om verder te gaan met 1 van mijn concepten.. 1 concept heb ik al van de baan gedaan door jullie advies..maar neemt nietw eg dat ik er nog steeds een goed gevoel bij heb.. het volgende concept is er 1 voor in de horeca... hoe zijn daar de meningen over?? bedoel heb er weinig over gevonden van particuliere inv. voor de horeca wie wil/kan mij helpen??

 

mvg

 

business.... a way of life!!!

 

wat je denkt straal je uit

wat je uitstraalt trek je aan!!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beste Dirk,

 

Mijn complimenten dat je een kostenpost van € 500.000 hebt kunnen overleven en ook nog eens een dure rechtzaak begint.

Ik kan natuurlijk niet in uw kluis kijken wat betreft financiële voorraad.

 

Wel is het jammer dat je dus iedereen die uberhaupt in zee gaat met een dergelijk tussenpersoon; met alle respect, uit lacht!

 

Ik zou met u wel eens willen afspreken zodat u kan zien wat voor persoon ik eigenlijk ben, en ik bijna zeker weet dat u van mening zult veranderen.

Het zijn in principe de kleine bedragen die het logisch maken dat je er in trapt. Daarnaast maakt eurospan wel degelijk een goede eerste indruk.

Buiten het feit dat zijn uitlaat niet rammelt, wordt je ook professioneel ontvangen. De kosten verklaart hij alszijnde kosten die worden gemaakt voor dunn & bradstreet gegevens etc.

 

Voorlopig moet ik vaststellen dat je overal eerst moet betalen voordat je verder komt.

 

Ik weet trouwens wel een partij, waarbij u gewoon uw investering terugkrijgt. ;)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beste Nils,

 

Misschien een goed idee om dit ook maar af te sluiten.

De boodschap is duidelijk en mensen die hun fouten toegeven en zodoende andere wijsheid brengen in hun waarde laten.

 

Gijs

 

Gijs@gireca.nl

 

Link naar reactie
  • 0

@Diamant

 

Beste Gijs,

 

Bedankt voor je berichtje.

Even een paar reacties :)

 

Jij schreef: >>Wel is het jammer dat je dus iedereen die uberhaupt in zee gaat met een dergelijk tussenpersoon; met alle respect, uit lacht!<<

 

Ik lach hier niemand uit noch wil ik beledigend zijn, maar leg wel de vinger op de plek waar het misschien bij sommige mensen zeer doet. Kortom, ik zeg gewoon waar het op staat. Ik ben doorgaans vrij van huichelarij en men weet precies wat men aan mij heeft. Voorts is dit forum een platform waarop men kan discussieren -binnen bepaalde kaders- en geen obligaat vraag en antwoord platform. Iedereen heeft en kiest daarin zo z'n eigen stijl.

Liever eerlijk en de harde werkelijkheid. (Puurheid boven een luchtspiegeling?)

 

Dan het volgende: >>Ik zou met u wel eens willen afspreken zodat u kan zien wat voor persoon ik eigenlijk ben, en ik bijna zeker weet dat u van mening zult veranderen.<<

Ik kan je, jouw aard en zijn, levensstijl en interesses waarschijnlijk uitstekend plaatsen.

Kennis van de maatschappij en mensen is mij niet vreemd.

Nogmaals: ik heb je niet willen beledigen. Als je dat zo voelt, dan spijt me dat oprecht. Ik heb niet die intentie gehad. En mocht je mijn excuses op prijs stellen: bij deze heb je mijn excuses.

 

Voorts: >>Het zijn in principe de kleine bedragen die het logisch maken dat je er in trapt. Daarnaast maakt eurospan wel degelijk een goede eerste indruk.<<

Of een klein bedrag nu logisch is of niet; daarin, in je stelling, kan ik je tegemoet komen.

Indien je 2000 euro had moeten lappen, dan had je het waarschijnlijk niet gedaan?

 

Maakt Eurospan een degelijke indruk?

Welnu, daarin moet ik je echt tegenspreken; ik deel je mening dus niet.

We kunnen een discussie voeren over de definitie van degelijkheid, maar ik denk dat mijn idee over degelijkheid -en de uitstraling daarvan- toch iets verschilt met de jouwe? Dat mag.

Als ik hun advertentie bekijk op Marktplaats, lijkt er op het eerste gezicht nog weinig mis te zijn:

http://marktplaats.tiscali.nl/markt/zaken/verzekeringen/6757.htm

In die advertentie is een link geplaatst naar de website van Eurospan.

http://www.eurospan.be/index.php?

 

Na het bekijken van de homepage van Eurospan, heb ik zachtjes uitgedrukt toch wel wat aarzelingen. Een degelijke uitstraling heeft hun website volgens mijn begrippen niet. Maar dat is mijn persoonlijke interpretatie. En terugkomende op 'Marktplaats'... Daar hangt half, zoniet het overgrote deel van onbetrouwbaar Nederland rond. Internetoplichters hebben daar bijkans een criminele vrijhaven gesticht. Dat is alom bekend. Tros Opgelicht, Vara's Kassa, Peter R. de Vries en noem alle TV programma's maar op. Dat behoeft m.i. geen nadere introductie. Eurospan voelt zich daar dus maar wat prettig?

 

Dan de essentie, de kern van mijn bericht aan Ties:

I citeer Ties: >>De tranen springen echter in mijn ogen als ik dit soort verhalen vergelijk met de uren die ik moet investeren een potentiële klant binnen te krijgen. Maar ik klaag niet want ik doe mijn werk met heel veel plezier, het is nl. mijn passie.<<

 

Daarop schreef ik als antwoord: >>Ties, je hebt hier te maken -dat is mijn inschatting- met een categorie mensen, die gewoonweg en helaas -voor degene die het betreft- onverbetelijk zijn.<<

 

En mensen die de website van Eurospan hebben bekeken en desondanks naar België afreizen en daar geld achterlaten, die zijn m.i. en hoe hard het ook klinkt: onverbetelijk.

En laat ik ook even uitleggen wáárom ik dat zo zeg.

 

Met alle respect, maar we hebben in Nederland, in de afgelopen 30 jaar, echt allerlei TV programma's voorbij zien komen die honderden malafide ondernemers en beroepsoplichters in woord en beeld aan de schandpaal hebben genageld. Koning Klant, Frits Bom, Ook dat nog, Opgelicht, Radar, Kassa en ga zo maar door...

Een terugkerende wetmatigheid in het ontdekken van de malafide ondernemingen: het ontbreken van een zichtbaar lidmaatschap/keurmerk van een controlerende branche organisatie!!

Keer, op keer, op keer.

 

En na al die jaren en na al die waarschuwingen...wat doen mensen dan in hemelsnaam op Marktplaats om een financier te zoeken...die in België zit en geen referenties noch keurmerken op een flutwebsite heeft staan?

Tsja.... ::)

Kortom: ik denk zelf niet dat ik iemand heb beledigd of uitgelachen die met Eurospan in zee is gegaan.

 

Beste Gijs, mijn indruk van jou is helemaal niet zo negatief. Ik heb je website gezien en verder alles meegenomen te hebben, dan denk ik dat je een harde werker bent, die eerlijk en betrouwbaar is. Iemand van het degelijke(!) en goudeerlijke soort, die wanneer 'ie een portomonee met 1000 euro mocht vinden, deze netjes bij de politie zal afgeven.

Waren er maar meer mensen zoals jou, dan zou de (harde) zakenwereld een stuk vriendelijker zijn ;)

De werkelijkheid is dus anders. Helaas.

 

(Ik hoop overigens dat je me nu snapt?)

 

Vriendelijke groet,

 

 

Dirk.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Dirk mooi stukje weer ;)

 

Volgens mij heeft het iets te maken met wat dieper in de mens zit.

Niemand wil opgelicht worden, een ongeluk krijgen, zijn huis in brand zien staan,enz..

Ik heb de indruk dat bij veel mensen het idee leeft "dat overkomt mij niet".

Eenmaal in de stroom meegenomen denk ik dat mensen, bewust of onbewust, een bepaalde blindheid of naieviteit ontwikkelen.

En als je met een goed idee loopt dan wil je gewoon dat het lukt, en de risico's wimpel je een beetje af onder de noemer "ondernemen is risico lopen"

 

En dan zit er nog een addertje onder het gras.

Door die tv programma's worden de bendadeelden afgeschildert als sukkels.

"Hoe kon je nu zo stom zijn", en dan volgen de argumenten zoals het bedrijf heeft geen vast domicilie, ze rijden wel in erg glimmende auto's, enz..

En de gedupeerde krimpt ineen.

Wie wil daar nu mee vergeleken worden, dat zijn toch gewoon domme mensen ?

 

Dat overkomt mij toch niet ?

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben de laatste tijd ook "last" gehad van mensen die zich voordoen als kapitaalverschaffer (waarschijnlijk hebben we het over dezelfde nederlander die in belgie woont en die twee nederlanders die vanuit luxemburg opereren).

 

Er is niets mis met een tussenpersoon (broker), wij zijn dat immers ook ;D Waar je wel op moet letten is dat ze referenties hebben, je kan zo'n netwerk simpel toetsen. De manier waarop wij werken is een uurtarief en bij succes brengen met dat in mindering op de succesfee. De meeste doen het op die manier om "het kaf van het koren" te scheiden.

 

Daarnaast helpen we een ondernemer ook met een stuk business development (samen de eerste klanten binnen halen, waardoor het makkelijker is om van een investeerder geld te krijgen) en een stuk coaching en consultin afhankelijk van de complexiteit van het project. Bij sommige jonge ondernemers helpen we ze zelfs aan een directeur die de dagelijkse gang van zaken voor ze doet (helpt ook van in gesprekken met de kapitaalmarkt).

 

Personen die adverteren in de kranten, blijf er van weg, slechts een paar zijn betrouwbaar en het grootste deel niet. Die hebben maar een interesse, en dat is snel geld verdienen met upfront fees.

 

Groeten, Erwin

 

www.lscsymbiosis.com

LSC_Logo.jpg.3572e4c299df3a176b4a9ec8279f7d77.jpg

Erwin Versleijen

Managing Partner

LSC Symbiosis cv

M 0615 407 932

Link naar reactie
  • 0

Enox,

 

Apart verhaal. Uiteraard zijn er redelijk wat partijen die bemiddelen tussen kapitaal en ondernemer. Voor deze bemiddeling betaal je meestal wel. Ok banken doen het. Op zich niks verkeerds mee. Ik weet veelal niet hoe deze partijen precies werken, wanneer je moet betalen ed.

 

Ik zou in eerste instantie niks betalen, immers je weet niet wat de uitkomst is. Onderzoek eerst hun werkwijze is mijn advies. Wat gebeurd er met jouw plannen?. Zijn deze zichtbaar voor mogelijk investeerders? Moet je na afloop nog een succes-fee betalen?

 

Doorspitten deze partij alvorens betalen.

 

MVG Jan Willem

 

JPS: Ruikt naar bedrog Wij hebben onze plannen door gibo mkb laten doorrekenen. en met 500 euro kom je daar een eind ook voor financiering hebben ze vele ingangen. hoop je hiermee van dienst te zijn geweest doe je voordeel er mee

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.