Ik ben ZZP'er en werk veelal vanuit huis. Nu vroeg ik me af of hier fiscale voordelen van toepassing zijn.
Ik gebruik de woning zeker voor meer dan 10% voor mijn bedrijf. Betekent dit dat ik een bepaald percentage van de kosten (huur, energie, gas, water, verzekering etc) in mijn boekhouding mag inboeken als bedrijfskosten?
Verder wilde ik me aanmelden bij Vitens, maar kon ik daar kiezen als particulier of ondernemer. Voor welke vorm dien ik dan te kiezen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
wzshop
wzshop
Hallo,
Volgende week ga ik een huurwoning betrekken.
Ik ben ZZP'er en werk veelal vanuit huis. Nu vroeg ik me af of hier fiscale voordelen van toepassing zijn.
Ik gebruik de woning zeker voor meer dan 10% voor mijn bedrijf. Betekent dit dat ik een bepaald percentage van de kosten (huur, energie, gas, water, verzekering etc) in mijn boekhouding mag inboeken als bedrijfskosten?
Verder wilde ik me aanmelden bij Vitens, maar kon ik daar kiezen als particulier of ondernemer. Voor welke vorm dien ik dan te kiezen?
Wie kan me hier een beetje mee op weg helpen?
Bedankt, Robbert
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52929-fiscale-voordelen-voor-zzper-die-werkt-vanuit-huis/Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag