• 0

tips voor opzetten postorderbedrijf?

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

helaas kan ik nog geen tipje van de sluier oplichten voor wat betreft het assortiment dat ik ga verkopen, aangezien alles nog erg pril is. Wel kan ik aangeven dat het met lifestyle te maken heeft (ook een erg populair woord). Een webshop is wel van toepassing, al zal de nadruk liggen op een papieren catalogus. We maken niks zelf.

in ieder geval iedereen al bedankt die tips heeft gegeven.

- 3 weten meer dan 2 -

Link naar reactie
  • 0

Beste Ricardo,

 

Ik lees ergens dat je wel een duur boekwerk wilt laten drukken.

En daarna kom ik tegen dat het om lifestyle producten gaat, producten die bestaan bij de waan van het moment.

Volgens mij is één van de redenen waarom Wehkamp stopt met het boekwerk de snelle veroudering, met name ook door de prijzen van artikelen die continue veranderen.

Met een webshop kun je direct prijzen aanpassen door ze te koppelen aan actuele inkoop prijzen, of zet je in de catalogus geen prijzen en verwijs je naar de website ?

 

Of zie ik het verkeerd en geld dit niet voor jouw producten ?

Link naar reactie
  • 0

Er zijn natuurlijk 1001 dingen om rekening mee te houden, maar een paar tips wil ik me wel aan wagen:

 

- Retouren. Regel een hele goede afhandelings- en refund- procedure hiervoor, in de regel komt er veel terug en daar kun je gek van worden. Als je werkt met een distributeur of fulfilmentclub, probeer dan daar ook de afhandeling zoveel mogelijk te regelen.

 

- Wanbetalers. Veel mensen gebruiken postorderbedrijven tegelijkertijd als leenbank, met name bij zaken als wehkamp, otto etc. Denk erover na of je die mogelijkheid wilt geven, of dat je een strict debiteurenbeleid wilt hanteren... en vooral hoe je dat wilt uitvoeren.

 

- Logistiek. Opslaan in een magazijn, labeltjes plakken en verzenden lijkt simpeler dan het is. Houdt er rekening mee dat artikelen in het proces beschadigd raken, verloren/gestolen worden, verkeerd bezorgd, etc. Als je met een derde partij werkt, maak hier dan goede afspraken over!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.