Onlangs ben ik bij qcredits voor financiering met een lullige smoes afgewezen.
Nu geef ik het natuurlijk niet op, en ga verder met mijn financiering naar binnen te halen.
Heb via crowdfundig financiering aangevraag, nu zien zei wel potentie in mijn ondernermsplan.
krijg nu van de account die zij hebben ingeschakeld een 4 tal vragen met betrekking mijn financiering.
Wij hebben een aantal vragen:
1) Openingsbalans
- Onroerend goed € 10.000. Wat kunnen wij daarbij voorstellen?
- Middellang bankkrediet € 83.010. Moet dit niet de KOM-lening zijn van € 100.000?
- Lening BTW. Wat kunnen wij daarbij voorstellen bij welke instantie?
2) Om de toetsing goed te kunnen doen hebben wij ook de prognosebalans na 1 jaar en 2 jaar nodig. Let daarbij ook op crediteuren en debiteuren saldi. De liquiditeitsbegroting die u heeft meegestuurd is niet voldoende voor de analyse. Zou u dit s.v.p. willen aanleveren.
3) Exploitatiebegroting
- Omzet jaar 1 € 262.130 met resultaat € 53.596 en jaar 2 Omzet € 552.033 met resultaat € 262.561
Er is daar al eerder een opmerking over geplaatst. Ons inziens is de omzet en winstverwachting erg opportunistisch.
Het is in uw belang en investeerders dat u de aflossingen kunt voldoen en dat er geen onjuiste verwachtingen aan de investeerders worden gespiegeld.
Wij adviseren u om de prognoses nogmaals te heroverwegen onder andere:
> Brutowinstmarge (O.a. de omzet, verkoopprijzen deuren zijn bijna nieuwprijzen)
> Transportkosten
> Personeelskosten
> Privéopnames
S.v.p. zouden wij graag daarop antwoord willen ontvangen of eventueel nieuwe prognoses jaar 1 en 2.
4) Onderpand
Natuurlijk is hoofdelijke aansprakelijkheid van toepassing.
Kunt u aangeven wat de hoofdelijke aansprakelijkheid concreet inhoud, bijvoorbeeld eigen woning?
Om het compleet te maken, s.v.p. een specificatie complete onderpand voor de lening is gewenst.
Financierings begroting is in een excell bestand gemaakt en meegeleverd als bijlage.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ganesha
ganesha
Beste HL leden,
Onlangs ben ik bij qcredits voor financiering met een lullige smoes afgewezen.
Nu geef ik het natuurlijk niet op, en ga verder met mijn financiering naar binnen te halen.
Heb via crowdfundig financiering aangevraag, nu zien zei wel potentie in mijn ondernermsplan.
krijg nu van de account die zij hebben ingeschakeld een 4 tal vragen met betrekking mijn financiering.
Wij hebben een aantal vragen:
1) Openingsbalans
- Onroerend goed € 10.000. Wat kunnen wij daarbij voorstellen?
- Middellang bankkrediet € 83.010. Moet dit niet de KOM-lening zijn van € 100.000?
- Lening BTW. Wat kunnen wij daarbij voorstellen bij welke instantie?
2) Om de toetsing goed te kunnen doen hebben wij ook de prognosebalans na 1 jaar en 2 jaar nodig. Let daarbij ook op crediteuren en debiteuren saldi. De liquiditeitsbegroting die u heeft meegestuurd is niet voldoende voor de analyse. Zou u dit s.v.p. willen aanleveren.
3) Exploitatiebegroting
- Omzet jaar 1 € 262.130 met resultaat € 53.596 en jaar 2 Omzet € 552.033 met resultaat € 262.561
Er is daar al eerder een opmerking over geplaatst. Ons inziens is de omzet en winstverwachting erg opportunistisch.
Het is in uw belang en investeerders dat u de aflossingen kunt voldoen en dat er geen onjuiste verwachtingen aan de investeerders worden gespiegeld.
Wij adviseren u om de prognoses nogmaals te heroverwegen onder andere:
> Brutowinstmarge (O.a. de omzet, verkoopprijzen deuren zijn bijna nieuwprijzen)
> Transportkosten
> Personeelskosten
> Privéopnames
S.v.p. zouden wij graag daarop antwoord willen ontvangen of eventueel nieuwe prognoses jaar 1 en 2.
4) Onderpand
Natuurlijk is hoofdelijke aansprakelijkheid van toepassing.
Kunt u aangeven wat de hoofdelijke aansprakelijkheid concreet inhoud, bijvoorbeeld eigen woning?
Om het compleet te maken, s.v.p. een specificatie complete onderpand voor de lening is gewenst.
Financierings begroting is in een excell bestand gemaakt en meegeleverd als bijlage.
Wie o wie kan mij hiermee helpen aub.
Ik heb echt hulp nodig.
Alvast bedankt
Groetjes,
Ganesha
recreator2015.xls
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53544-financiering-voor-startende-ondernemer/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag