Ik heb zojuist op marktplaats een aankoop gedaan van 100 euro voor een project waaraan ik werk voor een klant.
Ik wil deze onkosten direct(zonder winst marge) opgeven op mijn factuur.
Ik kon redelijk wat posts op Higherlevel vinden over producten kopen voor je eigen zaak maar hoe werkt het precies met de administratie als je iets gebruikt voor een project voor een klant.
Ik las over margegoederen(waaronder dit volgens mij valt) het volgende:
Hoewel u de margegoederen hebt ingekocht zonder btw (of de btw niet hebt afgetrokken als voorbelasting), mogen ze nu niet meer als margegoederen in uw administratie staan. Trek het inkoopbedrag van de margegoederen die u hebt verkocht met btw, af van het totaalbedrag aan marge-inkopen. Neem de verkochte goederen in uw administratie op als normaal belaste goederen.
wat bedoelen ze in de laatste zin met "normale belaste goederen"?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
verwijderdeaccou
verwijderdeaccou
Hallo allemaal,
Ik heb zojuist op marktplaats een aankoop gedaan van 100 euro voor een project waaraan ik werk voor een klant.
Ik wil deze onkosten direct(zonder winst marge) opgeven op mijn factuur.
Ik kon redelijk wat posts op Higherlevel vinden over producten kopen voor je eigen zaak maar hoe werkt het precies met de administratie als je iets gebruikt voor een project voor een klant.
Ik las over margegoederen(waaronder dit volgens mij valt) het volgende:
Hoewel u de margegoederen hebt ingekocht zonder btw (of de btw niet hebt afgetrokken als voorbelasting), mogen ze nu niet meer als margegoederen in uw administratie staan. Trek het inkoopbedrag van de margegoederen die u hebt verkocht met btw, af van het totaalbedrag aan marge-inkopen. Neem de verkochte goederen in uw administratie op als normaal belaste goederen.
wat bedoelen ze in de laatste zin met "normale belaste goederen"?
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53648-onderdeel-kopen-via-marktplaats-en-verkopen-aan-bedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag