• 0

Inkomsten vanuit Fiverr

Beste leden,

 

Mijn situatie is als volgt:

Ik heb een fulltime baan waaruit ik net meer dan minimumloon uit verdien maar sinds kort ben ik er achter gekomen dat ik $5 kan verdienen voor een dienst die ik uitvoer via Fiverr wat vervolgens plaatsvindt op Instagram.

 

Dit doe ik nu geruim een maand en heb nu op Fiverr $40 dollar staan wat ik kan overhevelen naar PayPal.

 

Nu lees ik op internet variërende uitspraken, de één zegt je mag tot 6000 euro belastingvrij bijverdienen en hoef je niet op te geven terwijl een ander weer zegt dat je het moet opgeven bij je inkomstenbelasting.

 

Maandelijks spreek je niet over spraakmakende bedragen en dit kan natuurlijk zeer uiteenlopen; Ik kan me voorstellen dat als het een op een gegeven moment een beetje loopt ik 60 dollar per maand kan bijverdienen. Wat resulteert in €635,70 per jaar. Het uiteindelijke bedrag kan hoger of lager uitvallen.

 

Wat ik mij dus afvraag moet ik dit bij de eerstvolgende belastingaangifte onder het kopje Overige inkomsten vermelden of heb je vrijstelling tot een bepaald bedrag? Het vervelende is namelijk dat het een dusdanig variabel bedrag is maar ik bijvoorbeeld wel mijn zorgtoeslag (gedeeltelijk) kan kwijtraken. Hierdoor zou ik dus continu op basis van dat variabele bedrag moeten berekenen tot hoeveel zorgtoeslag ik recht heb. (Heb niet zo heel veel trek in administratieve rompslomp namelijk)

 

De inkomsten die ik tot dusver heb gegenereerd wil ik gaan gebruiken om op Steam via Paypal een spelletje te kopen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Alles wat je bijverdiend (minus de kosten) moet je invullen bij overige inkomsten. Je totale inkomsten worden dus hoger en zal invloed hebben op je zorgtoeslag. Daarnaast betaal je over dit bedrag nog de zorgverzekeringswet premie

 

 

Dit kan ik op twee manieren doen, van Fiverr naar Paypal of van Fiverr naar Paypal en dan op mijn rekening. In beide gevallen komt er transactiekosten bij kijken, geef ik het bedrag op minus de transactiekosten?

Link naar reactie
  • 1
Wat is de relevantie met ondernemen?
Een ondernemer is een persoon die iets onderneemt, en daarmee een of andere maatschappelijke bijdrage levert.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ondernemer

 

Voor de goede orde ... men kan dus ondernemer (of ondernemend) zijn zonder een onderneming in fiscale en/of juridische zin te hebben. 8)

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.