• 0

Crowdfunding en donaties aan een stichting

Wij zijn een stichting gestart (in oprichting) en zijn bezig met een soort van kickstart campagne (wereldwijd) om fondsen te werven. Wij ontwikkelen open source software dat gratis te gebruiken is voor bedrijven en particulieren. Zoals het er nu naar uit ziet zal deze kickstarter misschien wel 500.000 EUR opleveren. De stichting betaald van de opbrengsten ontwikkelaars die de software verder ontwikkelen en deze ter beschikking stellen.

 

Nu heb ik daar een vraag over. Ik krijg geen eenduidig antwoord op diverse fora.

Stel dat wij 500k funding weten te krijgen en dit wordt gestort aan de stichting, welke belastingen zullen dan betaald moeten worden? Soms geven ze BTW aan en soms vennootschapsbelasting.

Dat eerste kan ik me voorstellen dat laatste niet omdat we geen winst maken / winstoogmerk hebben.

 

Daarnaast zullen wij grote bedrijven hebben die een "member" zijn en daar een jaarlijkse bijdrage voor geven zodat wij onze mensen (zijn niet in dienst) kunnen betalen.

 

Ik hoop dat er iemand is met ervaring op dit gebied en ons hierbij op weg kan helpen.

Hartelijk dank,

 

Richard

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

vergoeding is de vergoeding voor het "minen". Niets speciaals daaraan. Hetzelfde als Bitcoin minen.

http://www.bitkoers.nl/uitleg-over-bitcoin/wat-is-mining/

 

niets zimbabwaans aan.

"Minen" is echt compleet iets anders dan een 'vergoeding' geven van 2% per jaar voor het aanhouden van je tegoed. Vervolgens wil je ook nog ons de indruk geven dat wij het niet snappen. Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met deze draad van je. Elke keer is er wel weer iets dat toch weer anders is dan de indruk die je in de daar aan voorafgaande berichten hebt gewekt. Dat schiet gewoon echt niet op.

 

Ik denk dat je het maar met de Belastingdienst moet gaan uitvechten. Of misschien iets moet bedenken dat daadwerkelijk toegevoegde waarde heeft.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Deze draad is begonnen op een niet al te technische manier omdat ik niet vooraf kan inschatten wat de kennis is. Afhankelijk van de reacties wordt er meer info toegevoegd dat soms iets anders is genoemd dan eerder in de draad. Soms wat minder technisch, soms wat meer. Ik kan het heel technisch maken, maar dan begrijpt 80% het niet meer. Het is goed om te zien dat dit dus blijkbaar voor jou niet nodig is.

 

Ik wil hier ook niet gaan uitleggen wat mining is natuurlijk. Ik wil met het uitleggen van de materie op een eenvoudige manier een advies krijgen. Te eenvoudig geeft gedurende een draad misschien de mogelijkheid om termen anders neer te zetten. Zoals "vergoeding". Dat is in mijn beleving hetzelfde als "minen". Miners krijgen ook een vergoeding voor het ter beschikking stellen voor rekenkracht.

 

Om het nog wat ingewikkelder te maken: wij hebben een andere soort van minen. Een "groener" alternatief dat Proof of Stake heet. Minen op de bitcoin manier heet Proof of Work. Beide mechanismen belonen (vergoeden) de miner. Deze vergoeding komt niet vanuit andere Bitcoin houders, maar het netwerk genereert nieuwe Bitcoins. Dit resulteert erin dat de volledige voorraad bitcoins in het netwerk omhoog gaat. Bij bitcoin is het zo dat als er meer miners zijn, de moeilijkheidsgraad omhoog gaat om te minen. Dit hebben ze gedaan voor volume control. Anders zouden alle bitcoins in een dag gemined zijn.

Wij hebben ook een volume control dat afkapt op maximaal 2%.

 

Ik vind het een uitstekend idee om deze draad dicht te gooien want ik heb antwoorden en een goede richting. Bedankt allemaal.

Link naar reactie
  • 0

dit is al een oud topic, maar ik ben benieuwd wat hieruit is gekomen.

 

Als je voor iedereen publiek toegankelijke informatie een beetje combineert kom je heel wat info tegen.

(O.a. Stiching en platform zijn actief, de Coin is gelanceerd en verhandelbaar, de huidige market cap is rond de $ 3.68 Miljoen . De stichting heeft vestigingen in Amsterdam en Miami)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.