• 0

welke cursus is het beste om boekhouder te worden?

hallo

ik ben een douane-declarant, en ik zou heel graag boekhouder willen worden, omdat ik het heel leuk vindt om met cijfers te werken.

 

Ik ben gediplomeerd douane declarant, en ik heb een Post-HBO in Bedrijfskunde, richting marketing en sales, maar daar zat ook een module finance en accounting in.

 

Welke cursus zou je op dit moment aanraden om boekhouder te worden?

 

Mvg

 

Guido van Broekhoven

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Guido,

 

SPD is inderdaad aan prima opleiding. In een grijs verleden (1975-1978) heb ik die ook gevolgd, nog zonder modules, zonder rekenmachine en zonder enige verwijzing naar computers. Ook de BTW kwam nog niet in de (wat verouderde) lesstof voor. Sindsdien is er heel wat veranderd.

 

Bij bepaalde vooropleidingen gelden vrijstellingen voor één of meer modules. Wellicht kun jij daar ook je voordeel mee doen.

Lexicom Administratie & Belastingen - Haarlem - www.lexicom-administratie.nl

Link naar reactie
  • 0

hallo

Ik zou heel graag boekhouder willen worden, omdat ik het heel leuk vindt om met cijfers te werken.

Ik heb een Post-HBO in Bedrijfskunde, richting marketing en sales, maar daar zat ook een module finance en accounting in.

Welke cursus zou je op dit moment aanraden om boekhouder te worden?

 

 

 

Hallo Guido,

 

SPD richting is inderdaad het een goede studie om "boekhouder" op HBO niveau te worden.

Het is hoofdzakelijk gericht op technische kanten van administratie en belastingrecht.

SPD is een HBO opleiding gericht op een leidinggevende functie in profit organisaties (bedrijven).

Het NIVE heeft opleidingen tot controller (HOFAM richting) dit is meer gericht op multidisciplinair

niveau cijfers analyseren en verduidelijken aan andere leidinggevenden binnen de organisatie.

Voor de overheid zijn er ook specifieke opleidingen in overheidsfinanciën.

Het is de vraag wil je meer bij het tot stand komen van de cijfers of bij het gebruiken van cijfers als stuurinformatie betrokken zijn.

Mijzelf sprak meer de HOFAM opleiding aan, maar ik had mijn SPD al toen ik eraan begon.

Vraag is waar wil je op (post) HBO instappen en hoe lang wil je studeren?

 

Vriendelijke groeten en veel succes.

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

Beste Guido,

 

Welkom op HL. Zoals je hebt kunnen lezen in de forumregels toen je registreerde is HL een forum van, voor en door ondernemers. De focus ligt dan ook op ondernemersvragen, ondernemingsgerelateerde vragen.

 

Uit jouw vraag kan ik geen relevantie opmaken voor ondernemerschap. Ik ga daarom een slotje op dit topic zetten. Veel succes met je verdere opleiding.

 

Groet,

Marjan - moderator

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.