Graag zou ik willen weten of ik iets over het hoofd zie m.b.t. de stappen die gezet moeten worden voor een succesvolle eerste import.
Het gaat om alcoholvrij parfum direct van de fabrikant.
[*] De leverancier/exporteur moet een ATR-certificaat verkijgen bij de Turkse douane en deze invullen
[*] Ik heb geen CE-markering nodig
[*] Alleen BTW betalen bij de douane. Geen invoerrechten
[*] BTW van de geïmporteerde goederen bij de Turkse belastingdienst terugvragen.
[*] EORI-nummer aanvragen bij de douane, ben een eenmaszaak dus ga het niet automatisch krijgen van de kvk
[*] informatie over het product regelen
[*] Aanmelden bij de kvk, maar dat spreekt voor zich
Dit is het toch zo een beetje? En zou ik graag tips mogen van de ervaren importeurs. Wat zijn de potentiële valkuilen? Wat raad u mij aan, buiten de waslijst die ik opgesomed heb.
Heb al wat speurwerk uitgevoerd (zoals te merken). Zijn er handige websites buiten higherlevel :), kvk, de belastingdienst, douane voor bedrijven, ondernemersplein?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
vaassen
vaassen
Beste mensen,
Graag zou ik willen weten of ik iets over het hoofd zie m.b.t. de stappen die gezet moeten worden voor een succesvolle eerste import.
Het gaat om alcoholvrij parfum direct van de fabrikant.
[*] De leverancier/exporteur moet een ATR-certificaat verkijgen bij de Turkse douane en deze invullen
[*] Ik heb geen CE-markering nodig
[*] Alleen BTW betalen bij de douane. Geen invoerrechten
[*] BTW van de geïmporteerde goederen bij de Turkse belastingdienst terugvragen.
[*] EORI-nummer aanvragen bij de douane, ben een eenmaszaak dus ga het niet automatisch krijgen van de kvk
[*] informatie over het product regelen
[*] Aanmelden bij de kvk, maar dat spreekt voor zich
Dit is het toch zo een beetje? En zou ik graag tips mogen van de ervaren importeurs. Wat zijn de potentiële valkuilen? Wat raad u mij aan, buiten de waslijst die ik opgesomed heb.
Heb al wat speurwerk uitgevoerd (zoals te merken). Zijn er handige websites buiten higherlevel :), kvk, de belastingdienst, douane voor bedrijven, ondernemersplein?
Bedankt voor de reacties alvast
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55128-kunnen-jullie-mijn-checklist-nagaan-voor-mijn-eerste-import-uit-turkije/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag