Ga naar inhoud

Re: Klant betaalt niet. Wat is wijsheid? (deel 2)

Geplaatst:

Wesley Shanghai

Hallo,

 

 

Wij zitten ook met een klant dat niet heeft betaald.

 

De betaling zou volgens contract op 15 april 2016 betaald moeten zijn. Het gaat om een bedrag van EUR12000. Het project is met een positief resultaat afgerond.

Via emails en door de telefoon is door de klant tweemaal toe beloofd de betaling te zullen regelen. Beide keren is dit niet gebeurd. Vervolg emails worden helaas niet meer beantwoord.

 

Verder heeft de eigenaar een tweede onderneming, waar sinds september 2016 een rekening nog open staat van ca. EUR3000. Het is duidelijk dat beide ondernemingen met een cash flow probleem zitten en een slecht financieel huishouden hebben.

 

Geduld is een schone zaak, maar 8maanden & 3maanden is wel heel erg lang.

Wat raden jullie aan voor stappen, wat is wijsheid?

Klant behouden heeft geen prioriteit. Wij besteden liever onze tijd in het optimaliseren van onze services voor klanten die hun zaken wel in orde hebben en afspraken goed nakomen.

 

Mod edit: tweede deel aangemaakt

 

Featured Replies

Geplaatst:

Highio

Zullen we in dit draadje de zaak van topic starter vanaf nu zonder reuzen en kneuzen als HL-collectief met diverse perspectieven en achtergronden willen behartigen?

 

Modgroet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

Lucien Ridderbroek

Wellicht is het een idee om binnenkort eens een blog te schrijven. Dat is alweer even geleden. Suggesties voor een onderwerp dat gerelateerd is aan de discussie op dit vlak?

 

Terug naar het onderwerp: hoe staat het met de vordering? Is er al betaald? In die tijd dat we erover hebben gesproken, had je al beslag kunnen leggen en de dagvaarding kunnen betekenen. ;D

Geplaatst:

Richard Theuws

Als het voor op HL is misschien een duoblog? Als dat mogelijk/haalbaar is voor jullie dan?

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Geplaatst:

Lucien Ridderbroek

Dat heeft eerlijk gezegd niet mijn voorkeur. Het schrijven van een goede blog kost al de nodige tijd en om dat dan nog eens samen te doen, dat zou niet praktisch werken. Bovendien worden we het toch niet eens ;)

 

Meerdere invalshoeken belichten is natuurlijk wel zinvol, maar dan kan zoiets beter vanuit 'eigen' bijdragen.

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Of de degens kruisen op dezelfde manier als de zomercolumn? ;)

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.