Ik heb producten (samples) besteld bij een leverancier in China, 175kg - 0.75m3. Vliegtuig was te duur, boot een alternatief. Shipping fee (CFR) naar Rotterdam was $190. Akkoord gegaan. Dat er allerlei kosten bij zouden komen had ik wel verwacht.
Materiaal is onderweg en komt 5 januari aan.
Nu krijg ik per mail van (ik denk) een expediteur uit Barendrecht een Sea Freight LCL Arrival Notice, een gespecificeerde nota:
- Destination ERS
- Destination Gas Measuring Surcharge
- Destination Import Service Fee
- Destination Stripping Charges
- Destination THC
- Palletising
- Delivering Order Fee
- China Import Service
Totaal EUR. 469,-
Is zo'n gespecificeerde nota normaal bij import uit China, staan er standaard zaken op?
Wat kan ik verder nog verwachten? Inklarings-/invoerkosten/BTW...
Het lijkt erop dat het volume vele malen groter moet zijn wil shipping by boat interessant zijn. Bij veel van de kosten zit deze partij onder het minimum van wat ze rekenen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mcx61
mcx61
Ik heb producten (samples) besteld bij een leverancier in China, 175kg - 0.75m3. Vliegtuig was te duur, boot een alternatief. Shipping fee (CFR) naar Rotterdam was $190. Akkoord gegaan. Dat er allerlei kosten bij zouden komen had ik wel verwacht.
Materiaal is onderweg en komt 5 januari aan.
Nu krijg ik per mail van (ik denk) een expediteur uit Barendrecht een Sea Freight LCL Arrival Notice, een gespecificeerde nota:
- Destination ERS
- Destination Gas Measuring Surcharge
- Destination Import Service Fee
- Destination Stripping Charges
- Destination THC
- Palletising
- Delivering Order Fee
- China Import Service
Totaal EUR. 469,-
Is zo'n gespecificeerde nota normaal bij import uit China, staan er standaard zaken op?
Wat kan ik verder nog verwachten? Inklarings-/invoerkosten/BTW...
Het lijkt erop dat het volume vele malen groter moet zijn wil shipping by boat interessant zijn. Bij veel van de kosten zit deze partij onder het minimum van wat ze rekenen.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groet, Cees
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55236-heffingen-ed-bij-importeren-vanuit-china-per-boot/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag