ik heb al heel wat uurtjes op internet gelezen en ook gebeld (rechtsbijstand).
maar ik word er niet veel wijzer op.
ik heb een contract voor onbepaalde tijd bij mijn huidige werkgever.
maar toch staan er een aantal regels in waar ik mij aan moet houden en wat in mijn ogen en vele andere toch wel erg zwaar zijn.
-ik mag geen opleidingen en trainingen geven direct of indirect betrokken zijn 3 jaar na einde dienstverband. (maar de werkzaamheden die ik uitvoer heb ik niet bij mijn huidige werkgever geleerd).
-ik mag 3 jaar niet bij klanten van werkgever werken en of advies geven . ook niet bij klanten die zich allen hebben laten adviseren.
- mag geen inkopen doen bij werkgever zijn leverancier (let op gaat om grote bedrijfs keten door heel nederland)
- werkgever mag na einde van dienstverband onze boekhouding controleren door een werkgever aan gewezen boekhouder !!!!! dit mag toch niet?
mocht ik wel deze 1 van deze regels overtreden mag werkgever direct opeisbare en niet voor rechterlijk matiging vatbare boete van 23.000 euro per gebeurtenis.
en 450 euro per iedere of gedeelte van een dag eisen.
wel staat er in mijn contract gedurende periode van 3 jaar, klanten van werkgever niet actief te benaderen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
tdew
tdew
hallo allemaal,
wij zijn van plan om een bedrijf te beginnen.
dit is al in een ver stadium.
ik heb al heel wat uurtjes op internet gelezen en ook gebeld (rechtsbijstand).
maar ik word er niet veel wijzer op.
ik heb een contract voor onbepaalde tijd bij mijn huidige werkgever.
maar toch staan er een aantal regels in waar ik mij aan moet houden en wat in mijn ogen en vele andere toch wel erg zwaar zijn.
-ik mag geen opleidingen en trainingen geven direct of indirect betrokken zijn 3 jaar na einde dienstverband. (maar de werkzaamheden die ik uitvoer heb ik niet bij mijn huidige werkgever geleerd).
-ik mag 3 jaar niet bij klanten van werkgever werken en of advies geven . ook niet bij klanten die zich allen hebben laten adviseren.
- mag geen inkopen doen bij werkgever zijn leverancier (let op gaat om grote bedrijfs keten door heel nederland)
- werkgever mag na einde van dienstverband onze boekhouding controleren door een werkgever aan gewezen boekhouder !!!!! dit mag toch niet?
mocht ik wel deze 1 van deze regels overtreden mag werkgever direct opeisbare en niet voor rechterlijk matiging vatbare boete van 23.000 euro per gebeurtenis.
en 450 euro per iedere of gedeelte van een dag eisen.
wel staat er in mijn contract gedurende periode van 3 jaar, klanten van werkgever niet actief te benaderen.
dus als hun mij benaderen mag dit wel?
alleen dan zit ik weer met de regels hierboven.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55466-help-relatiebeding-3-jaar-en-hoge-boete/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag