• 0

Leaseauto's verhuren als auto-verhuurbedrijf

Beste mensen,

 

Ik wil binnenkort auto's uit een hogere segment verhuren met eventueel diensten erbij (bruiloften verhuur, vip-taxi, foto-shoots, clip-shoots etc).

 

Nu zou ik graag auto('s) willen leasen om vervolgens te verhuren aan derden nu is mijn vraag is dat uberhaupt mogenlijk ? Zou het dan mogelijk zijn om via een lease bedrijf te verzekeren (wellicht met een hogere prijs). Zijn er lease bedrijven die dit doen/ toelaten ? (short lease 12/24/32 mnd )

 

Zijn er ook lease bedrijven die toestaan dat je aanpassingen aan de auto's doet en vervolgens bij het inleveren origineel oplevert. (wrappen, velgen veranderen, interieur verlichting etc.)

 

Dit mag ook occasion lease zijn. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of informatie over hebben ?

 

Samengevat; kan men met lease auto's als kvk geregisteerd verhuurbedrijf deze auto's door verhuren aan derde met aangepaste lease contracten. Zowel, welke lease bedrijven ?

 

 

Ik hoop dat iemand wat duidelijke informatie heeft.

 

m.v.g,

 

AJ.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die deze info kunnen verschaffen, maar uit je vraag lijkt het een beetje dat je nog niet heel veel onderzoek gepleegd hebt.

 

ben je al gestart ? , moet je nog starten ? , heb je al een ondernemingsplan ?

 

Correct me if i am wrong !

 

GR

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste AJ,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Zijn er lease bedrijven die...

 

Enige zelfstandigheid mag wel verwacht worden als ondernemer. Heb je bijvoorbeeld al eens een paar leasebedrijven gebeld om te vragen wat er mogelijk is? Uit de forumregels, waarmee je bij het aanmaken van een account akkoord bent gegaan:

 

Heb je zelf al moeite genomen? Laat zien dat je de moeite hebt gedaan om al zelf een antwoord op jouw vraag te vinden.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Is er echt geen enkel lease bedrijf die dit doet?

Nee, geen enkele wil dat doen.

 

Dat vindt ik ook niet verrassend, wat ik wel verrassend vind is dat jíj het wilt. Waarom wil je als verhuurbedrijf je auto's zelf van een ander huren? Dat lijkt me een erg dure vorm van financieren, onderhouden en verzekeren.

Als je ondernemingsplan klopt, dan moet je zelf naar een financier toe stappen, en zelf je onderhoud en verzekering regelen. Dat scheelt je een onnodige en dure tussenschakel, want de meeste (lees:alle) leasemaatschappijen lenen zelf ook bij dezelfde financiers.

 

Samengevat; kan men met lease auto's als kvk geregisteerd verhuurbedrijf deze auto's door verhuren aan derde met aangepaste lease contracten.

Ja dat kan

 

Zowel, welke lease bedrijven ?

Geen enkele. Het kan wel maar ze willen het niet : te hoog risico, te weinig marge of simpelweg...de financier kan het wel maar wil het niet

 

het gaat ook vooral om de verzekering issue.

Die snap ik niet. De auto financieren en onderhouden is een veelvoud van de kosten van verzekering.

WAM verzekering is ook niet moeilijk: Rialto accepteert ieder verhuurbedrijf, alleen zijn de kosten flink (premies van € 3.500,- voor allleen de WA-dekking zijn geen uitzondering), omdat startende verhuurbedrijven nu eenmaal veel met schade te maken krijgen, en al helemaal als het gaat om auto's uit het hogere segment

 

EDIT: Verzekeraar Rialto (voorheen: Terminus) heeft z'n naam weer veranderd en heet nu "De Vereende".

 

Zakelijk gebruikte motorrijtuigen

Wanneer kunt u uw voertuig zakelijk verzekeren?

De meeste maatschappijen doen het liever niet. Zij vinden de risico's te groot. Wij niet. De Vereende verzekert daarom ook:

• taxibedrijven;

• pizza- of koeriersdiensten;

• verhuur- en leasebedrijven;

• quads en trikes met een kenteken;

• touringcars;

• vrachtauto's;

• groene kentekens of handelaarsplaten.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

AJ,

hebben we het hier nu op de "kale verhuur" van auto's? of gaat het meestal om auto's met chauffeur, ik zie vip-taxi bruiloften, fotoshoots er ook bij staan. dat lijken mij activiteiten die aanzienlijk minder risico op schade opleveren dan kale verhuur aan elke bestuurder met een rijbewijs..

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.