Mijn eerste post op dit forum. In het kort mijn situatie:
Ik los als ZZP-er al meer dan 10 jaar de problemen van bedrijven op in hun HR systemen.
- Duitse klant vraagt mij voor een project. Opdracht zal lopen van half januari 2017 tot 1 mei 2017. Ik ga akkoord en de klant laat hun vaste (Duitse) intermediair een contract opstellen. In dit contract staan de begin en einddata, het aantal uren, het uurtarief en een opzegtermijn van 28 dagen. Dit teken ik en gaat retour naar de intermediair.
- Klant laat per e-mail weten dat op de begindatum niet kan worden gestart omdat er nog geen budget is vrijgegeven. Ook de intermediair communiceert dit per e-mail aan mij.
- Een maand later laat de klant telefonisch weten dat er geen budget zal worden vrijgegeven en dat het project niet zal starten. Voor compensatie zou ik mij moeten richten tot de intermediair omdat de klant geen contract heeft getekend met mij, noch met de intermediair voor dit project.
Hierna heb ik contact opgenomen met mijn verzekeringstussenpersoon voor juridische ondersteuning bij contractbreuk. Mijn zakelijke verzekering verleent hiervoor geen ondersteuning (hoewel vermeldt op hun site). Mijn rechtsbijstand verzekering verleent ook geen ondersteuning omdat dit een zakelijk geschil is.
Nu ben ik op zoek naar iemand met kennis op dit gebied en met name de duitse regels zodat ik mijn kansen op compensatie kan inschatten.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Donder
Donder
Beste forumleden,
Mijn eerste post op dit forum. In het kort mijn situatie:
Ik los als ZZP-er al meer dan 10 jaar de problemen van bedrijven op in hun HR systemen.
- Duitse klant vraagt mij voor een project. Opdracht zal lopen van half januari 2017 tot 1 mei 2017. Ik ga akkoord en de klant laat hun vaste (Duitse) intermediair een contract opstellen. In dit contract staan de begin en einddata, het aantal uren, het uurtarief en een opzegtermijn van 28 dagen. Dit teken ik en gaat retour naar de intermediair.
- Klant laat per e-mail weten dat op de begindatum niet kan worden gestart omdat er nog geen budget is vrijgegeven. Ook de intermediair communiceert dit per e-mail aan mij.
- Een maand later laat de klant telefonisch weten dat er geen budget zal worden vrijgegeven en dat het project niet zal starten. Voor compensatie zou ik mij moeten richten tot de intermediair omdat de klant geen contract heeft getekend met mij, noch met de intermediair voor dit project.
Hierna heb ik contact opgenomen met mijn verzekeringstussenpersoon voor juridische ondersteuning bij contractbreuk. Mijn zakelijke verzekering verleent hiervoor geen ondersteuning (hoewel vermeldt op hun site). Mijn rechtsbijstand verzekering verleent ook geen ondersteuning omdat dit een zakelijk geschil is.
Nu ben ik op zoek naar iemand met kennis op dit gebied en met name de duitse regels zodat ik mijn kansen op compensatie kan inschatten.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55963-duits-contract-getekend-met-intermediair-klant-annuleert-project/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag