• 0

"Sportschool" openen

Beste iedereen,

 

Ik ben bert 25 jaar oud en ik houd van sporten.

Ik organiseer in de zomer (zwart) buiten sport activiteiten in de vorm van een bootcamp.

Hier komen nu zo'n +- 30 mensen op af wat mij €300 per maand oplevert

 

Zelf doe ik erg veel aan krachttraining thuis, voornamelijk strongman trainigen.,

Dit is dus erg anders als normaal trainen in een sportschool.

Nu denk ik dat er hier in de regio best vraag naar is en ik wil hier wat mee doen.

 

Ik was al van plan om ooit een loods te huren om zelf in te sporten maar als ik dit kan combineren met les les geven komt dit mooi uit.

Dit doe ik overigens allemaal naast mijn fulltime baan.

 

Mijn plan / vraag: (en misschien denk ik wel heel simpel hoor)

Ik huur een loods , geef daar binnen de bootcamps.

Ik geef personal training.

En ik verkoop losse abonnomenten voor in de avond uurtjes.

En ik zal ongetwijfeld een aantal verzekeringen nodig hebben.

 

Dit wil en moet! Ik echt realiseren... Dit is echt mijn levensdoel en droom.

 

Van sport heb ik verstand, van marketing ook redelijk.

Maar van de rest..... Waar begin ik?

 

Dit is niet zomaar een opvliegend idee, ik besteed echt elk vrij uurtje aan leren en lezen mbt sport.

Elke ochtend gaat de wekker om 3:00 zodat ik lekker firs ben , 2 uur me vol kan concentreren om vervolgens naar mn werk te gaan.

Vrije tijd heb ik al 1/2 jaar niet meer, vrienden en familie heb ik vaarwel gezegd en met mijn werkgever afgesproken dat ik nooit meer over-werk.

 

Wie o wie kan mij wat handsvaten geven zodat ik weet waar ik moet beginnen.

Dit scheelt mij waarschijnlijk een berg tijd ivm alles zelf uitvinden.

 

Groet,

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat heb je gedaan met alle eerdere feedback op dezelfde vraag?

 

Ik organiseer in de zomer (zwart) buiten sport activiteiten in de vorm van een bootcamp.

Hier komen nu zo'n +- 30 mensen op af wat mij €300 per maand oplevert

Die inkomsten moet je uiteraard gewoon opgeven.

 

Op mijn antwoord over de urennorm heb je nog niet gereageerd.

 

 

Dit is niet zomaar een opvliegend idee, ik besteed echt elk vrij uurtje aan leren en lezen mbt sport.

Lees ook eens de column over de wijze lessen van Tommie en Ieniemienie en vraag je af waarom je deze onderneming wilt beginnen. Wil je een betaalde hobby voor jezelf creëren omdat je sporten zo leuk vindt of denk je dat hier werkelijk een kans ligt voor een onderneming? Wil je wel ondernemer worden?

 

Wie o wie kan mij wat handsvaten geven zodat ik weet waar ik moet beginnen.

Dit scheelt mij waarschijnlijk een berg tijd ivm alles zelf uitvinden.

Uit de forumregels, waarmee je bij het aanmaken van een account akkoord bent gegaan:

Heb je zelf al moeite genomen? Laat zien dat je de moeite hebt gedaan om al zelf een antwoord op jouw vraag te vinden.

Dat scheelt ons een hoop tijd, want even alles over ondernemerschap in een forumreactie zetten gaat te ver.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

eigenlijk heel simpel, je huurt een pand, waar je van de gemeente een sportschool mag beginnen.

Vervolgens koop, huur of lease je apparatuur. En vervolgens zoek je klanten.

 

Een pand kost snel enkele duizenden euros per maand, net zoals apparatuur. Dan nog evt personeel, gwl, verzekeringen etc etc. Al met al zullen de kosten best aanzienlijk zijn, maak dus een realistische berekening of het echt uit kan.

 

Stel dat de kosten per maand op 10.000 uitkomen, dan heb je dus 200 mensen nodig die 50 euro (ex btw) per maand willen betalen.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Leuke tips, maar alleen de fanatieke krachtsporter weet waar ts het over heeft.

 

De loods hoeft geen hoge prijs per meter te zijn, geen toplocatie te hebben maar wel gewoon ruim genoeg zijn. Hekel punt wordt een parkeervoorziening.

 

Materialen hoeven ook niet heel prijzig te zijn. Dure (cardio) apparaten zijn voor de fanatiekere sporter niet nodig, deze weet dat losse materialen veel beter zijn om mee te sporten. Er zijn tegenwoordig ook veel crossfit sportscholen met amper materiaal. Ik denk dat je met 30-40k een goede basis aan crossfit of kracht materiaal in huis hebt. Dat komt neer op nog geen 4k per jaar als je er 10 jaar mee zou doen en je hebt het walhalla voor de krachtsporter. Iets wat bijv. basic fit absoluut NIET is.

 

Toch denk ik dat als je niet uit een grote stad komt het niet zal slagen. Het aantal fanatieke krachtsporters is gewoon te gering om in een dunbevolkt gebied te starten. Een slappe kopie van basic fit moet het ook niet worden, je kan nooit hetzelfde bieden en waarschijnlijk wil je dat ook niet eens.

 

Zoek uit wat je kosten gaan worden, hoeveel je leden je denkt te kunnen halen voor 30 euro per maand en weeg af of dit aantal haalbaar is.

 

Omdat je in begin weinig leden zal hebben, direct adverteren dat je lekker rustig kan en goed kan trainen zonder wachttijden (hoe lang gebruikt jij dit toestel nog want ik wil hierna) ,overvolle zalen (basic fit) en dat krachtsporters wél welkom zijn. Ik wacht nog altijd op de eerste echte mannen sportschool als tegenhanger van curves, waar enkel vrouwen lid mogen worden.

 

 

 

IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie!   https://www.ijstraktatie.nl/

Link naar reactie
  • 0

herkenbaar.

 

kijk eens bij zijn verhaal. hij heeft gedaan wat jij wil.

 

bedenk je meerwaardes ten opzichte van een reguliere sportschool, doe een goede voedingscursus (=onmisbaar!!) en ga mensen coachen.

 

sportscholen zijn er al genoeg en die zijn allemaal even saai, maak het leuk,intiem, spannend, afwisselend, persoonlijk en je hebt een goed lopend bedrijf! ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

herkenbaar.

 

kijk eens bij zijn verhaal. hij heeft gedaan wat jij wil.

 

bedenk je meerwaardes ten opzichte van een reguliere sportschool, doe een goede voedingscursus (=onmisbaar!!) en ga mensen coachen.

 

sportscholen zijn er al genoeg en die zijn allemaal even saai, maak het leuk,intiem, spannend, afwisselend, persoonlijk en je hebt een goed lopend bedrijf! ;)

Meerwaarde aanbieden is inderdaad waar je je in eerste op moet richten.

 

Qua voeding zou ik me meer richten op het aanpassen van je leefstijl ipv een dieet oid. Het is aangetoond dat diëten niet werkt. Waar het om gaat is dat je naast voldoende beweging ook gezond, gevarieerd eet met normale porties. Dus geen kleine of grote porties, maar normale porties.

Link naar reactie
  • 0

 

 

kijk eens bij zijn verhaal. hij heeft gedaan wat jij wil.

 

 

Ik zou daar niet op kijken. Ja, of je moet willen weten hoe je jouw bedrijf niet moet promoten via een website en social media. De beste eigenaar is niet heel erg actief met de site. Overigens de site ook al een aantal jaar niet meer ge-update en Facebook-pagina bestaat niet.

www.maximaalsales.nl - Haalt het beste uit je verkoop. Graag bepalen wij samen jouw ideale verkooptraject.

Eigenaar van Harderwijk Nieuws, Nunspeet Nieuws en Apeldoorn Nieuws. Lokale nieuwssites met prima exposure voor ondernemers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.