Jump to content
payroll
Verberg

klanten werven

vraag

Beste ondernemers,

 

Na een aantal jaar in loondienst te hebben gewerkt als salarisadministrateur heb ik mijn droom verwezenlijkt! Ben namelijk een eigen salarisverwerker begonnen.

 

De markt waar ik me op richt zijn bedrijven dat vergt om een andere marketing... Ik vroeg ik mij af hoe jullie jezelf zouden promoten? Je kunt namelijk moeilijk de normale marketing strategie gebruiken voor dit soort klanten :-[ Ik dacht er zelf aan om langs te gaan bij events en mezelf goed vindbaar maken als salarisverwerker maar wellicht hebben jullie nog tips voor mij?

 

Alvast bedankt voor de moeite!

 

Groetje,

 

Link to post
Share on other sites

9 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

misschien de zon ofzo ....... jij begint voor jezelf zonder nagedacht te hebben over promotie e.d?

 

anyway: hoe deed je vorige werkgever dat? hoe doen anderen in dat vakgebied dat? als je een beetje om je heen lijkt zul je plenty voorbeelden vinden.

daarnaast is het wel aardig om te bedenken wat jou onderscheidt van de anderen, daarmee kun je je marketing (ook) vorm geven

 

er zijn terrabytes aan info beschikbaar over dit onderwerp, dus de komende periode heb je genoeg huiswerk ;D

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Je kunt namelijk moeilijk de normale marketing strategie gebruiken voor dit soort klanten

 

Wat is "de normale marketing strategie" voor dit soort klanten?

 

En waarom zou je die niet kunnen gebruiken?


Partner bij B2Bsure, de vooruithelpers in verzekeringen en risicobehee

Ik help ondernemers vooruit met inzicht in en oplossingen voor aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en pensioen.

Waarmee kan ik jou vooruit helpen? 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

De markt waar ik me op richt zijn bedrijven dat vergt om een andere marketing...

 

 

Ik begrijp 'em niet helemaal:

 

Ga je alléén salarisadministratie verzorgen in Nederland (of zit je toevallig in België..)?

 

De meeste kleinere/middelgrote bedrijven met personeel in NL (kleine bedrijven hebben bar weinig personeel tegenwoordig trouwens!) hebben één partij voor 'het financiële gebeuren'.

Dus zou je dan aansluiting kunnen zoeken bij een partij (met klanten!) die zelf geen salarisadministratie doet.

 

En grotere werkgevers schakelen grote bureaus in (voor de salarisadministratie). Dus dan moet je met hen concurreren (de bureaus, bedoel ik).

 

Hamvraag dus: wie is je doelgroep?

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Als eerst hartelijk dank voor jullie snelle reacties! Uiteraard heb ik nagedacht maar het kan zomaar zo zijn dat andere mensen een beter idee hebben...

 

Mijn vorige werkgever had mij in dienst enkel voor zijn eigen bedrijf (mkb met ongeveer 250+ werknemers hebben vaak een salarisadministrateur in dienst voor hun eigen bedrijf)

 

Ik moet het dus vooral hebben van de kleine ondernemers waarbij het niet baat om een SA in loondienst te nemen. Dit soort bedrijven gaan vaak opzoek naar een salarisverwerker waarvan ADP de marktleider is mijn vraag is dan ook hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik dacht er zelf over om langs te gaan bij events en daar visitekaartjes uit te reiken mond-tot-mondreclame dus. Naast de salarisadministratie heb ik ook de nodige boekhoudkundige kennis dus ik beperk me niet enkel tot de salarisadministratie.

 

@ exhaeller Samenwerken met boekhouders is zeker een goed idee!

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dus je denkt er aan om bij "events" (wat dat nou mag wezen) langs te gaan om je kaartje te overhandigen, met daarop:

'Salarisverwerker met boekhoudkundige kennis'. Of zoiets dan...

 

Ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar volgens mij zal dit niet heel opwindend overkomen bij de meeste ondernemers.

 

En hamvraag blijft dus: Wie is je doelgroep? En wat is jouw USP?

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Zeker geen ontmoediging hoor ik ben hier om te leren van jullie ervaringen :-[

 

Mijn doelgroep is ondernemers <250 werknemers.

 

USP:

*Lagere tarief dan 'de grote jongens' op de markt

*Gunstige voorwaarden je kunt per opdracht (maandelijkse verloning) opzeggen bij ons bij de big boys is dit per jaar

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Maar hoezo ondernemers met minder dan 250 werknemers. Hoe meer je vertelt hoe meer je de indruk wekt er niet heel diep over te hebben nagedacht wie nu je klanten gaan zijn.

Er zijn meer dan 50 cao's met specifieke afspraken, afwijkende premieafdrachten, vakantiedagen en atv en weet ik niet wat voor uitzonderingen en specifieke afspraken die van toepassing kunnen zijn

Het is onmogelijk voor een éénpitter om al die cao's te kennen en goed toe te passen.

 

Een salarisadministrateur die er boekhoudingen bij wil doen, dat klinkt voor mij als een chirurg die ook 2 dagen per week als thuishulp werkt om nog een beetje goed inkomen te kunnen verzamelen. Dat klopt niet bij elkaar.

 

salarisadministrateur is een specialisme.. veel boekhouders beginnen er niet (meer) aan omdat de regels zo vaak wijzigen en cao's zo de diepte in gaan dat het niet meer erbij te doen is.

 

Volgens mij moet je nog eens paar dagen gaan besteden aan het bepalen waar je goed in ben en waar op dit moment en in de toekomst vraag naar is in de markt. De keuze van de salarissoftware kan soms voor een groot deel bepalen in welke hoek je klanten zullen zitten.

 

Pas daarna weet je welke marketing middelen je in kunt gaan zetten.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ten eerste zou ik beginnen bij mijn eigen netwerk. De meeste freelancers die ik ken krijgen veel opdrachten via via binnen. Je moet echter wel iets unieks te beiden hebben. Ik heb weinig verstand van salarisverwerking, maar het lijkt mij niet echt iets wat op freelance basis vaak gebeurt. Ik zou het daarom niet direct bij werkgevers gaan zoeken, maar eerder bij bedrijven die salarisadministratie en boekhouding verzorgen. Een freelancer (zonder vaste aanstelling) lijkt mij heel handig wanneer je als administratiekantoor tijdelijke drukke periodes hebt, maar geen behoefte aan een fulltimer hebt.

 

Veel succes!


Zeer gepassioneerd over de volgende onderwerpen: website maken,

logo ontwerpen en hosting.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Op voorhand heel goed je dienst laten zien! Kom met concreet materiaal waaruit blijkt wat je kan, laat het zien. En doe alvast kosteloos wat werk voor je klant. Een heel klein beetje, laat ze proeven.

 

Maak video's van je werkzaamheden en eindresultaat, zorg dat klanten JOU onthouden door dingen anders aan te pakken dan anderen. Het komt allemaal neer op het opbouwen van een zo groot mogelijk vertrouwen. Je hebt maar een paar tevreden klantjes nodig, de rest komt via - via. Don't tell, SHOW!

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 9 leden online en 238 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept