• 0

Ben benieuwd wat jullie van onze shop vinden [tape voor fysiotherapeuten]

Omschrijving van je concept:

Wij zijn een webshop gespecialiseerd op het gebied van kinesiotape. Wij zijn leverancier van het merk Tmax tape wat wereldwijd gebruikt wordt door fysiotherapeuten, masseurs , podologen en andere professionals.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Marktonderzoek bij 150 fysiotherapeuten. Waarin duidelijk naar voren komt dat professionele gebruikers opzoek zijn naar een kwalitatief hoogwaardig product, snelle levering, deling van kennis en een betaalbare prijs

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Fysiotherapeuten en andere professionals voorzien van een kwalitatief hoogwaardig product tegen een betaalbare prijs. Wellicht in een abonnement structuur of kwantiteit korting. Dit icm met workshops.

Wij leveren al enige tijd aan fysiotherapeuten maar doen dit offline. Nu dus de stap naar online om ook de particulier te bedienen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Uit het onderzoek komt ook naar voren dat de fysio ontzorgt wil worden. Dit willen we met ons abonnement verzorgen. Dit zal zorgen voor een scherpe prijs zonder dat er concessie wordt gedaan aan de kwaliteit door te kiezen voor een goedkopere supermarkttape. Kwaliteit en kennis staat bij ons hoog in het vaandel.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik zou graag feedback willen over onze shop kinesiotape.shop . Ik wil ook graag van gedachte wisselen over hoe wij het beste onze doelgroep kunnen bereiken, dit zijn met name grootverbruikers zoals de praktijken. Wij hebben het idee dat dit niet een groep is die regelmatig googled.

 

 

[verandering: titel]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb de site even snel bekeken het hij ziet er op het eerste gezicht prima uit. Je hebt op de homepage echter een sectie "meest verkochte producten", maar het is voor mij niet duidelijk hoe ik alle producten kan bekijken. Dat kan blijkbaar door op de foto's daaronder te klikken, maar nogmaals, dat is niet duidelijk voor mij.

 

Daarnaast leidt een klik op de titel van een product niet naar de productpagina, en waarom kan ik niet direct vanaf het productoverzicht een product in mijn winkelwagen plaatsen?

 

Eenmaal in de winkelwagen zie ik dat er geen electronische betaalmethodes beschikbaar zijn, neem aan dat dit nog niet af is? Daarnaast moet ik ook nog eens 6,95 verzendkosten betalen, op een product van 9,95... daar zullen veel mensen op afhaken. Tenslotte vind ik de BTW berekening onduidelijk, zo lijkt het alsof de oorspronkelijke prijzen exclusief BTW zijn en de BTW er nog eens bij komt.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan geen betaalmethode selecteren, maar als ik mijn bestelling definitief wil maken krijg ik de melding "U heeft geen betaalmethode geselecteerd" ...

 

Verder een paar kleinere opmerkingen:

 

- tekst over de volle breedte van het scherm vind ik persoonlijk niet prettig lezen

- waarom laat je de tekst van een product verschuiven als ik er met de muis op ga staan? en waarom kan ik niet op die hele tekst klikken voor meer informatie?

- ik zou de plaats van de kleur in de productomschrijving consistent maken en dat geldt ook voor de spatiëring rond de maten van de tape en voor het hoofdlettergebruik bij de opsomming van de producteigenschappen

- na het invullen van mijn gegevens moet ik op "controleergegevens" klikken (daar mag overigens een spatie in) maar die button bestaat niet

- bij je contactinformatie onderaan staat alleen een postcode, daar zou ik je woonplaats toevoegen

- onderaan staat "Bekijk hier een overzicht van alle klantbeoordelingen", maar daar kan ik nergens op klikken

- spreek je bezoeker consistent aan met "u" of "je"

- loop je teksten nog eens na op tik- en taalfouten ("ververschillende" kleuren (FAQ pagina), diverse woorden los of aan elkaar)

 

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee.

 

Echter na 1 minuut googlen kom ik op verschillende sites (oa bol.com) dezelfde producten tegen voor dezelfde prijs die minder verzendkosten rekenen. Ik denk dat fysiotherapeuten liever daar af en toe een bestelling plaatsen dan vast te zitten aan een abonnement waar de meeste mensen tegenwoordig huiverig voor zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Doorgaans zijn bezoekers in Nederland .nl domeinnamen ( of .com) gewend. Een .shop domeinnaam is volgens mij nog niet volledig ingeburgerd. Voorkom verwarring en registreer en verwijs door ook www.kinesiotapeshop.nl (indien mogelijk).

 

Nog een SEO tip.

 

 

Het eerste wat ik lees op Home is: WELKOM BIJ KINESIOTAPE.SHOP . En dan ook nog eens een belangrijke koptekst. Gebruik deze kop liever wat slimmer. Je hoeft bezoekers niet welkom te heten op je website, dit voegt niks toe en volgens mij is het voor jou ook niet belangrijk om op welkom gevonden te worden.

 

Afhankelijk van waarop je gevonden wilt worden, probeer een titel als: Kinesiotape Shop | Medical taping voor professionals

 

En in plaats van WAAROM TMAX KINESIOTAPE,

TMAX: Extra flexibel, sticky, en sterke Kinesiotape.

 

Kortom, meer omschrijvende titels (wel logisch en leesbaar). Zo zijn er qua tekst en inleidingen meer optimalisaties die je kunt doen.

 

Let op, deze titels zijn suggesties. Heb geen (zoekwoorden) onderzoek gedaan dus niet perse de beste.

 

Ik heb eens een blog / handleiding geschreven over teksten schrijven voor het internet maar weet niet of het is toegestaan deze link te delen in dit forum..

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb eens een blog / handleiding geschreven over teksten schrijven voor het internet maar weet niet of het is toegestaan deze link te delen in dit forum..

Linken naar eigen sites liever niet, maar je bent meer dan welkom om de content zelf hier te plaatsen; wellicht zelfs interessant als column?

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Dennis, in jouw profiel is ook nog een (ongebruikte) mogelijkheid om een blog op te nemen.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

In de eerste 10 min viel me vooral dit op:

 

- Header (slider), incl welkomstbericht, voegt niets toe, neemt veel ruimte in. Slecht voor je bouncerate.

- Bij 'kinesiotape kopen' linksbovenin, mij niet van tevoren duidelijk dat dit uitklapt.

- Pijltjes naar links/rechts in de slider - maar doen het niet.

- Text over hele breedte pagina. Makkelijk lezen is tot ca. 6-700px, zie ook elke nieuwswebsite.

- Hoeveel producten heb je? Bij 8 leidt een zoekfunctie alleen tot teleurstelling. Hoewel het wel een goudmijntje is voor laten zien waar bezoekers naar op zoek zijn. Kun je in je Google Analytics terugzien als je het configureert.

- https://www.kinesiotape.shop/Medical-taping , hier gebruik je afbeeldingen ipv text. Rendert in veel slechtere kwaliteit, zeker op een retina scherm.

- Onnatuurlijke foto van model @ homepage. Ziet er stock uit. Schrikt af.

- Zie op meerdere plekken afb. ipv. text. Is niet gebruikersvriendelijk.

- Roze als kleur, kan. Maar ik ken geen cases waaruit blijkt dat roze goed converteert. Heb ook geen data waaruit blijkt dat dat niet zo is. Maar je zou kunnen argumenteren dat je mannen hiermee al afschrikt.

- Bij sterren beneden is de verwachting dat die kunnen worden aangeklikt om meer reviews te bekijken.

- Je toont prijzen incl. BTW. Je verkoopt vooral aan grootafnemers, ofwel zakelijk. Ook geef je aan dat je via de website aan particulieren wilt verkopen. Als dat toch niet het geval is en je vooral zakelijk verkoopt, is waarschijnlijk je conversie een stuk beter als je prijzen ex. toont.

 

Hoop dat je er wat aan hebt! Succes met de webshop.

 

Ik geloof dat we elkaar horen te helpen. Met Cliendo maken wij het werk van coaches, zorg & hulpverleners makkelijker.

 

Ons doel is het maken van het makkelijkste online ECD / Cliëntvolgsysteem.

 

http://cliendo.nl

Link naar reactie
  • 0

Mijn puntjes van aandacht:

 

- Heb je onderzoek gedaan naar het kleurgebruik? Witte tekst op roze is niet echt het beste contrast.

- Ik zie geen plaatsnaam bij contact.

- Op mobiel neemt je header 40% van het scherm in!

- Ik zou ook wat A/B testing doen met het lettertype van je buttons

- Tmax geeft je genoeg mooie visuals om actief te zijn op instagram.

- Ik heb geen cookie warning gezien, terwijl je die wel toepast. Wat is daar de actuele wetgeving voor?

- Er lopen zo'n 22 js asset requests naar je server, bundle de javascript geminimaliseerd zodat je 1 request hebt.

 

Good luck :)

PM maar als je vragen hebt

 

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Deze website geeft mij niet echt de look and feel van een webshop. En ik weet niet precies waarom maar dan ben ik minder snel geneigd om te bestellen bij een webshop. Het geeft meer het idee van een soort fysio blog waar je ook wat producten levert als bijzaak. Vanuit mijn consumer perspective zou ik niet snel bestellen.. zelfs als je goedkoper was dan de bovengenoemde concurrenten.

 

Veel succes

Bijenwas korrels 

Bijenwas kopen

Bijenwas doeken
Hulp nodig met opencart? Laat het me weten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.