• 0

Import vanuit China via zee

Hoi allen,

 

Momenteel run ik een webshop met producten uit China. De producten heb ik altijd via de lucht laten komen waardoor het import proces volledig afgehandeld werd door bijv. DHL of Fedex. De verzendkosten drukken echter zwaar op het totaalbedrag dus wil ik nu een grotere order plaatsen en deze laten verschepen via zee. Ik merk echter dat dit een stukje complexer is dan verwacht. Veel op het forum heb ik al doorlezen maar ben er nog niet helemaal uit.

 

Het gaat om zeven pakketten van in totaal +/- 450kg, met een waarde van in totaal +/- €5.000. De vervoerder die ze hiervoor gebruiken is Cosco. De leverancier zorgt ervoor dat het op de boot komt, daarna zijn de kosten voor mij. Had al contact opgenomen met Cosco maar krijg ze niet te pakken.

Mijn vragen:

- Waar kan ik qua kosten ongeveer op rekenen?

- Hoe werkt de afhandeling in de haven precies? Moet ik hiervoor een partij in de arm nemen?

- Hebben jullie nog tips over partijen die dit kunnen verzorgen?

- Het is mijn eerste import over zee, alle andere tips zijn ook van harte welkom! :)

 

Bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wellicht heb je hier wat aan.

 

Van wat ik heb gelezen (o.a. op dit forum maar ook andere) is het het beste om een expediteur in te huren die alles voor je regelt. Vaak komen er zaken voorbij waar je zelf geen rekening mee hebt gehouden.

DHL doet inderdaad ook behoorlijk wat met zeevracht. Of dit de meest verstandige keuze is, is aan jou.

 

Via google zijn in ieder geval zat expediteurs te vinden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Zal geen Cosco zijn want die doen geen deelpartijen in een container, de container zal wel gevaren worden door Cosco in opdracht van een tussenpersoon (expediteur).

 

Dit gaat een nare verrassing worden verwacht ik want normaal gezien is het C&F Rotterdam komen een kostbare aangelegenheid. De lokale kosten zullen hoog zijn, en je hebt geen andere optie dan betalen want je hebt geen onderhandelingspositie want alles is al geregeld.

 

Als je eerder op dit forum had gelezen hoe het werkt dan had je dit leergeld kunnen voorkomen.

 

Wat heb je gehad als info? Heb je een B/L ontvangen? Zo ja als je die in een PM naar me toe stuurt kan ik je wel vertellen bij wie je moet zijn (want dat moet er op staan). Heb je geen B/L dan zou je die eerst moeten opvragen want zonder kan er niets weg per boot.

 

Succes,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

DHL en Fedex doen toch ook aan zeevracht (kijk maar eens bij hun).

 

Verder begrijp ik wel dat deze aanbieders niet goedkoop zijn.

Kijk even naar deze onderwerpen:

Vrachtkosten producten importeren uit China

en Kosten import uit China

Daar staan ook wat ideeën over containervervoer en alternatieven.

 

 

Bedankt voor je reactie en linkjes. Ga ik zeker naar kijken! Heb jij zelf ervaring met zeevracht via DHL of Fedex? Hoeft voor mij niet perse de goedkoopste partij te zijn. Aangezien het de eerste keer is wil ik het vooral gewoon goed geregeld hebben.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht heb je hier wat aan.

 

Van wat ik heb gelezen (o.a. op dit forum maar ook andere) is het het beste om een expediteur in te huren die alles voor je regelt. Vaak komen er zaken voorbij waar je zelf geen rekening mee hebt gehouden.

DHL doet inderdaad ook behoorlijk wat met zeevracht. Of dit de meest verstandige keuze is, is aan jou.

 

Via google zijn in ieder geval zat expediteurs te vinden.

 

 

 

Bedankt voor je reactie. Kijk naar het woord expediteur was ik opzoek. Ik begrijp dat dit partijen zijn die gespecialiseerd zijn in het importeren? Heb je zelf goede ervaringen met een specifieke partij?

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Zal geen Cosco zijn want die doen geen deelpartijen in een container, de container zal wel gevaren worden door Cosco in opdracht van een tussenpersoon (expediteur).

 

Dit gaat een nare verrassing worden verwacht ik want normaal gezien is het C&F Rotterdam komen een kostbare aangelegenheid. De lokale kosten zullen hoog zijn, en je hebt geen andere optie dan betalen want je hebt geen onderhandelingspositie want alles is al geregeld.

 

Als je eerder op dit forum had gelezen hoe het werkt dan had je dit leergeld kunnen voorkomen.

 

Wat heb je gehad als info? Heb je een B/L ontvangen? Zo ja als je die in een PM naar me toe stuurt kan ik je wel vertellen bij wie je moet zijn (want dat moet er op staan). Heb je geen B/L dan zou je die eerst moeten opvragen want zonder kan er niets weg per boot.

 

Succes,

 

Roy

 

Hoi Roy,

 

bedankt voor je uitgebreide reactie. Cosco doet inderdaad het transport van de container waarschijnlijk in opdracht van een andere partij.

 

Gelukkig ben ik zo verstandig geweest om de order nog niet te plaatsen maar eerst opzoek te gaan naar meer informatie :). Alle opties zijn dus nog open op dit moment, zie echter door de bomen het bos niet meer waar ik moet beginnen haha. Leek mij handig als de leverancier het op de boot plaatst aangezien ze wel eens uit willen lopen met productie. Zo kan waarschijnlijk de boot beter getimed worden. Afhandeling in Rotterdam vind ik nog lastig om m'n weg in te vinden.

 

Heb je tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.