• 0

Registratie-adres voor KVK

Beste Higherlevel forum,

 

Ik run meerdere websites en gebruik al jaren mijn huisadres voor mijn kvk nummer. Eigenlijk wil ik mijn woonadres niet meer zo open en bloot op het internet hebben. Daarom vroeg ik mij af of er iemand ervaring en kennis heeft over hoe je een registratie adres kunt aanvragen en of je deze dan voor je kvk inschrijving kunt gebruiken. Ik ben niet van plan om hier mijn werkzaamheden te verrichten (aangezien ik dit vanaf mijn laptop overal ter wereld kan doen) Het dient eerder als postadres en zodat mijn woongegevens niet meer op het internet staat.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Niet volgens de regels (tenzij het kan leiden tot een bedreigende situatie).

 

https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/uw-gegevens-in-het-handelsregister/prive-adres-in-het-handelsregister/

 

Als je het echt wilt kun je natuurlijk een kantoor huren (huurcontract moet je overleggen) en dan kan dat adres geregistreerd worden. Maar om daar nou speciaal een kantoor voor te huren. Een postadres (of postbus) is niet mogelijk om de opgegeven redenen in die link.

 

(Zelfs met een kantoor is je privé adres bekend bij de KvK maar niet meer direct zichtbaar als vestigingsadres. Het privé adres is echter wel opvraagbaar, afhankelijk van rechtsvorm)

Link naar reactie
  • 0

zodat mijn woongegevens niet meer op het internet staat.

Ten eerste: het vestigingsadres moet de plaats zijn waar de activiteiten van een bedrijf worden uitgevoerd. Ten tweede: je privéadres is bij een ander vestigingsadres alsnog zichtbaar, want bij eenmanszaken, vof's, cv’s en maatschappen zijn de privé-adressen van de eigenaar, vennoten en maten openbaar, omdat zij hoofdelijk aansprakelijk zijn voor de onderneming. Ten derde: op basis van je BTW nummer is je privéadres ook op te vragen in de VIES database, ook als je een geheim adres hebt volgens de BRP en de KvK je gegevens op verzoek heeft afgeschermd.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

zodat mijn woongegevens niet meer op het internet staat.

Ten eerste: het vestigingsadres moet de plaats zijn waar de activiteiten van een bedrijf worden uitgevoerd. Ten tweede: je privéadres is bij een ander vestigingsadres alsnog zichtbaar, want bij eenmanszaken, vof's, cv’s en maatschappen zijn de privé-adressen van de eigenaar, vennoten en maten openbaar, omdat zij hoofdelijk aansprakelijk zijn voor de onderneming. Ten derde: op basis van je BTW nummer is je privéadres ook op te vragen in de VIES database.

 

 

 

Bedankt voor je reactie, ja een heel kantoor huren is inderdaad overbodig. Ben ik de enigste die het niet fijn vind dat zijn adresgegevens niet graag op het internet terugvind? Ik vind dat je dat recht zou moeten hebben dat deze gewoon afgeschermd worden.

 

Link naar reactie
  • 0

Ten tweede: je privéadres is bij een ander vestigingsadres alsnog zichtbaar, want bij eenmanszaken, vof's, cv’s en maatschappen zijn de privé-adressen van de eigenaar, vennoten en maten openbaar, omdat zij hoofdelijk aansprakelijk zijn voor de onderneming.

Ja, maar niet meer direct zichtbaar op internet. Er zal een uittreksel opgevraagd moeten worden.

 

Ten derde: op basis van je BTW nummer is je privéadres ook op te vragen in de VIES database.

Die ga ik eens even bekijken :)

 

Edit: Nope. Bij mij staat nog steeds mijn vestigingsadres.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie, ja een heel kantoor huren is inderdaad overbodig.

Er zijn virtuele kantoren die je kunt gebruiken als vestigingsadres, vanaf zo'n drie tientjes per maand.

 

Ben ik de enigste die het niet fijn vind dat zijn adresgegevens niet graag op het internet terugvind?

Nee.

 

Ik vind dat je dat recht zou moeten hebben dat deze gewoon afgeschermd worden.

Maar jouw klanten en leveranciers hebben het recht jou te vinden, en dat weegt zwaarder.

 

Ja, maar niet meer direct zichtbaar op internet. Er zal een uittreksel opgevraagd moeten worden.

Die EUR 2,65 is voor de echt geïnteresseerde geen hoge drempel.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ja, maar niet meer direct zichtbaar op internet. Er zal een uittreksel opgevraagd moeten worden.

Die EUR 2,65 is voor de echt geïnteresseerde geen hoge drempel.

Wel voor al die internet telefoonboekjes. Of telefonische verkopers. En daar gaat het eigenlijk om lijkt mij.

 

Ik krijg ook niet de indruk dat OP zich wil verschuilen voor de echt geïnteresseerde maar meer voor de wild-verspreiding van het adres via Google en alle andere adres-verzamel sites.

 

Bij het VIES staat overigens gewoon mijn vestigingsadres/kantoor. Niet mijn privé adres.

 

Dus dan is je genoemde alternatief om voor drie tientjes per maand een virtueel kantoor te nemen een reële oplossing.

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, maar niet meer direct zichtbaar op internet. Er zal een uittreksel opgevraagd moeten worden.

Die EUR 2,65 is voor de echt geïnteresseerde geen hoge drempel.

Wel voor al die internet telefoonboekjes. Of telefonische verkopers. En daar gaat het eigenlijk om lijkt mij.

 

Ik krijg ook niet de indruk dat OP zich wil verschuilen voor de echt geïnteresseerde maar meer voor de wild-verspreiding van het adres via Google en alle andere adres-verzamel sites.

 

 

Precies dat dus.

 

Veel websites scrapen Het Handelsregister met als gevolg dat je adresgegevens op ongewenste websites terechtkomen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, maar niet meer direct zichtbaar op internet. Er zal een uittreksel opgevraagd moeten worden.

Die EUR 2,65 is voor de echt geïnteresseerde geen hoge drempel.

 

 

Dus dan is je genoemde alternatief om voor drie tientjes per maand een virtueel kantoor te nemen een reële oplossing.

 

 

Heb jij enig idee waar ik zon virtueel kantoor voor een paar tientjes kan huren?

 

Link naar reactie
  • 0

Heb jij enig idee waar ik zon virtueel kantoor voor een paar tientjes kan huren?

Ik heb er ook even naar gezocht maar ik zag dat een virtueel kantoor wel voor 298,- p.jaar kan maar als je deze dan ook als inschrijving voor het KvK wilt gebruiken springt dat in één keer naar 99,- p.maand.

 

Tevens zijn ze bij de KvK ook niet helemaal gek en willen ze wel een huurcontract. Die zul je dus voor die hogere prijs dus wel krijgen van die providers maar het lijkt mij niet helemaal volgens de regels want je mag/kunt er denk ik niet permanent verblijven. En dat is iets wat volgens de KvK wel moet kunnen (lees onderstaande link). Dus ook virtuele kantoren zijn niet volgens de regels.

 

https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/moet-ik-mijn-bedrijf-inschrijven/inschrijving-vestiging-in-bedrijfsverzamelgebouw/

 

Blijkt uit het huurcontract dat u permanent kantoorruimte of een bureau op het adres huurt, dan mag u dit als uw bezoekadres inschrijven in het Handelsregister. Dit wil niet zeggen dat u altijd aanwezig moet zijn, maar dat u de mogelijkheid heeft om permanent aanwezig te zijn.

...

Als u een bureau of kantoor voor bijvoorbeeld twee uur per week huurt, dan voldoet u niet aan de eis en registreren wij het niet als bezoekadres. Dit geldt ook voor de huur van zogenaamde virtuele kantoorruimte. In deze gevallen wordt uw privéadres als bezoekadres ingeschreven. Als correspondentieadres mag u het adres van het bedrijfsverzamelgebouw wel gebruiken.

 

Link naar reactie
  • 0
Nee hoor, die kopen ze gewoon voor een paar cent per adres in bij de KvK...
Je kan toch aangeven bij de kvk dat ze je gegvens niet doorgeven? Dat heb ik in ieder geval jaren geleden gedaan.
Helaas werkt dat niet zo. De kvk geeft het adres nog steeds door met een flaggetje dat het adres niet gebruikt mag worden voor mailingen.

 

Helaas houden niet alle opkopers zich aan die regels. Je kunt dan wel een klacht indienen maar dat schijnt allemaal niet zo goed te werken (lees ook de andere topics hierover op hl). Tevens omdat herkomst van die gegevens moeilijk aan te tonen is.

 

https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/uw-gegevens-in-het-handelsregister/non-mailing-indicator/

 

Link naar reactie
  • 0

Als je via een van die websites aan consumenten verkoopt, heb je ook te maken met de Nederlandse implementatie van de dienstenrichtlijn (voorheen Wet Koop op Afstand), die het volgende stelt:

 

De dienstverrichter [...] stelt de afnemer [...] de volgende gegevens ter beschikking:

 

1. zijn naam, rechtspositie en rechtsvorm, het geografisch adres waar hij is gevestigd, zijn adresgegevens, zodat de afnemers hem snel kunnen bereiken en rechtstreeks met hem kunnen communiceren, eventueel langs elektronische weg;

 

[...]

 

Zowel je vestigingsadres moet dus aan je klanten bekend zijn als een adres waar ze je kunnen bereiken. Dat kan hetzelfde adres zijn, maar dat tweede adres kan bijvoorbeeld ook een e-mailadres, telefoonnummer of Whatsappdinges zijn.

 

Ik meen ook te hebben gelezen, al kan ik dat zo snel niet vinden, dat dit tweede adres ook echt gebruikt moet kunnen worden om met de leverancier (jij) te communiceren. Als jij eens per maand je e-mail leest of je post ophaalt, is dat niet voldoende. (De klant moet bijvoorbeeld van zijn retourrecht gebruik kunnen maken, en dat kan niet als jij je verstopt voor vragen daarover.)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 66 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.