• 0

Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)

Ik ben nu met mijn ondernemingsplan zover dat Ik het een naam moet gaan geven.

Ik weet wel wat Ik ga doen. Maar hoe noem Ik het?

Ik ga mij zelf verhuren op basis van zzp. Ik ga technische ondersteuning verlenen op zeer uiteenlopende werkzaamheden. Dit varieerd van Metaalbewerking tot Technische automatisering. Ik heb een zeer brede technische ervaring en scholing. Ik denk dus aan de klusbussen, maar dan anders. Zeg Technische Serviceverlening, Support ..enz.

Ik zoek dus een mooie naam en naam voor de website, voorheen Creasoft. Ja die, ;) De basis voor alleen Software is te smal, vandaar mijn vraag.Ik moet nu een nl website en kvk aanvragen. Maar ben het nog niet eens over de naam. Iemand een idee? dank en Gr Henk,

 

[edit]Titel aangepast aan verzameltopic - mod[/edit]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste levworld,

 

welkom op Higherlevel. Ben je nog steeds op zoek naar naamvoorstellen? Misschien is het aardig om te reageren op berichten...

 

@Leftblank:

Sinds een korte tijd ben ik bezig aan een online administratieve dienst voor kleine ondernemingen en freelancers zal gaan aanbieden. Hierbij kun je denken aan een eenvoudige in-/verkoopregistratie en facturatie.

Wcimgo (what comes in must go out), billbook, smallbook, simplebook, stockbook, voorraadboek(en)...

 

@maraverspoor: zelfde vraag, of doe je iets met de geste via pm?

 

@stoffie

Misschien kan je iets meer uit de doeken doen over de uitstraling die de naam moet hebben?

Enig inzicht in de onderliggende activiteiten is ook welkom.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

@stoffie: 050(-)kamers.nl of 050(-)student.nl, geen idee of een bijbehorend netnummer beschikbaar is of overgenomen kan worden.

 

Is de beloning voor de juiste naam een krat bier? ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Ik wil binnenkort een fastfoodrestaurant zoiets als mc donalds en burger king beginnen,maar nu sta ik voor een hele karwei om een mooie flitsende en makkelijke naam voor de zaak te verzinnen,vandaar dat ik jullie hulp inroep,ik wil graag een hele leuke naam voor mijn zaak hebben,ik hoop dat er mensen zijn die mee willen denken,en wanneer er een leuke naam voor me gevonden word wil ik die gene een leuke kado geven,ik hoop echt dat ik iets leuks kan tegen komen hier,

hierbij wil ik ook iedereen bedanken die mee heeft geholpen met een naam bedenken,

groetjes,mijn email is trouwens

siergio26@live.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Ik wil binnenkort een fastfoodrestaurant zoiets als mc donalds en burger king beginnen,maar nu sta ik voor een hele karwei om een mooie flitsende en makkelijke naam voor de zaak te verzinnen,vandaar dat ik jullie hulp inroep,ik wil graag een hele leuke naam voor mijn zaak hebben.

 

 

Burgerlijke Stand

 

RapHap (kan evt een persoonsnaam voor)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

hi,

ik ben op zoek naar ideeen voor een nieuwe bedrijfsnaam voor een multidisciplinaire praktijk.

De bedrijfsnaam dient kort en pakkend te zijn en een globale indruk te geven over de "core business".

Het bedrijf zal een behandelpraktijk (healthcenter) worden waar verschillende disciplines in gaan werken: fysiotherapie, sportmassage, fitness etc.

Aangezien ik het liefst geen omschrijvende bedrijfsnaam wil, zal een subtitel meer duidelijkheid verschaffen over de bedrijfsactiviteiten. Voorbeeld: Achmea Healthcenter.

De volgende namen zijn een goed voorbeeld waar ik naar op zoek ben: Sanex, Senseo, CompanyNanny.

 

Lijkt me leuk om jullie creatieve ideeen te horen.

 

Link naar reactie
  • 0

@Bobbino82

Heb je zelf al iets bedacht?

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben opzoek naar een bedrijfsnaam. We zijn twee studenten en doen internetmarketing, webdesign en webapplicaties, interactieve media. Hier zijn we heel goed in, maarja, nu nog 'n naam. We maken kwaliteit, weten waar we het over hebben. We zijn veeleisend, niet snel tevreden, en werken snel.

Het hoeft niet iets met onze producten te maken hebben. Frisse, pakkende namen vinden we veel leuker. Hoorde vandaag de namen Blammo, Kiwi media, eFocus, en meer. Dat soort namen vinden we leuk. Als ideetje in het website ontwerp hadden we zinnen als "Zie ons maar als uw internetaannemer" bedacht.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst; als toekomstige klant zou ik wel vinden dat wanneer je (internet)marketing als bedrijfsactiviteit voert je in staat moet zijn zelf je naam te bedenken ;-)

 

Mijn advies; generieke naam die een bepaald gevoel en nieuwsgierigheid opwekt. Prikkelend omdat ze niet direct een overduidelijke associatie heeft. Twee a drie lettergrepen maximaal en indien mogelijk met alliteratie.

Dat heeft een paar grote voordelen:

 

- domeinnaam nog beschikbaar (met wat geluk uiteraard)

- uitstekende marketing mogelijkheden voor brand recognition

- uitbreiding / verandering van activiteiten geen bezwaar

 

De genoemde namen (IMHO)

 

eFocus - afgezaagd en weinig origineel

Kiwi Media - Nieuw Zeelands TV station?

Blammo - zeker de beste van het stel maar iets te veel 'explosie' associatie. Dat kan wat 'cowboy' overkomen voor klanten tenzij je je bijv. echt richt op puur nieuwe media en viral marketing of iets dergelijks.

 

Wat betreft de slogan "zie ons maar als" - met het woord 'maar' spreek je overduidelijk uit dat je zelf eigenlijk ook niet weet wat je precies bent. Sterker is in dat geval "uw internetaannemer"

Link naar reactie
  • 0

Nou ik zei dat ik er wel uit kwam... maar misschien is wat hulp toch wel handig.

Ik ga een bedrijfje starten wat zich vooral gaat richten op computer reparaties -en ondersteuning en webdesign. Tamelijk breed aanbod op computer gebied dus. Nu had ik al een naam, maar die klonk/leek te veel op andere namen volgens de KvK. Had niet in de gaten dat het zo nauw kwam. Moet nu dus eigenlijk met spoed een andere naam verzinnen. En omdat ik al een tijd bezig was geweest met die andere, en voor mijn gevoel alle opties al heb gehad, kunnen jullie me misschien wat nieuwe inspiratie geven. Het probleem is ik ben nog al kritisch, maar voor een naam vind ik toch noodzakelijk.

Zelf vind ik Apple, Bol.com en bijvoorbeeld een hoveniersbedrijf met de naam Boom & Tuin echt geniaal. Zo simpel, kom er maar eens op. Al die fantasynamen vind ik eigenlijk niks tegenwoordig.

Heb zelf ook al wat dingen bedacht, maar om dit hier te plaatsen vind ik wat riskant want straks gaat iemand anders er mee vandoor :).

Ik zie de creaties wel verschijnen.

 

Link naar reactie
  • 0

Laat ik ook maar eens aanhaken in dit topic

 

De komende tijd (lees: maanden) zullen wij meerdere webshops gaan lanceren. Alle shops zullen gericht zijn op b2b bedrijfsinrichting, magazijninrichting en werkplaatsinrichting met een divers assortiment gericht op diverse branches of bedrijfsonderdelen. Kwaliteit van de producten zit in het midden- en hoge segment

 

Een aantal van die shops zal onder een generieke domeinnaam hangen (zoiets als www.leuke-vakanties.nl) met wat voor eenmalig bezoek geen probleem is maar voor terugkerend bezoek wel aangezien naam en schrijfwijze niet echt blijven hangen.

 

Om die reden willen we er een overkoepelende naam boven plaatsen die eenvoudig, kort en makkelijk te onthouden is.

Deze naam hoeft geen specifieke betekenis te hebben, al is een link naar onze activiteiten wel aardig.

 

Had zelf al iets als Vifaa bedacht (swahili voor 'gereedschap' ), of Ghala (magazijn) maar daar twijfel ik nog over

 

Aanvullend: .nl en .be moeten nog beschikbaar zijn.

 

Als je denkt: Goh, komt me bekend voor, dan las ik onlongs in de Twinkle een vergelijkbaar concept voor b2c markt: fonq.nl

 

Tenslotte hebben we de bedrijfsnaam van onze BV (niet lockershop) overwogen, maar om diverse redenen daarvan afgezien. O.a. om kanaalscheiding wat helderder te maken, dus die valt af

 

Frans

Link naar reactie
  • 1

 

Om die reden willen we er een overkoepelende naam boven plaatsen die eenvoudig, kort en makkelijk te onthouden is.

Deze naam hoeft geen specifieke betekenis te hebben, al is een link naar onze activiteiten wel aardig.

 

 

Heb even zitten kijken naar beschrijvende namen met een krul in de staart of verwante fantasienamen.

 

Eerste variant: bewarenhuis. Daar zit warenhuis in en is een vertaling van storage. Maar het associeert ook met Huis van Bewaring. Wat eigenlijk ook helemaal geen slechte naam is, al werkt die beter op een pand dan op een website.

 

Op de internationale toer zou je aan shelfit of shelvit kunnen denken. Daar zit immers een actieve component in. Overstock? Shelvit!

 

Alle domeinnamen zijn vrij.

 

Een heel ander spoor heeft te maken met eekhoorns, want die hebben ook de neiging om uit voorraad te verkopen. Dat wordt dan ekorn oftewel eKorn, of anders SQRL!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Thanx,

 

SQRL streepte ik eerst door, maar blijft toch wel weer hangen. Ik snap het wel, vraag is of de klanten het ook snappen omdat het 'snappen' een voorwaarde voor onthouden is.

 

in dat opzicht is 'shelvit/shelfit' eenvoudiger te onthouden. Dekt de uiteindelijke lading niet helemaal, maar daar is wel een mouw aan te passen

 

De tweede (Shelfit) verwijst in dat opzicht al naar 'passend'

 

Overige suggesties blijven welkom natuurlijk

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Voor mijn nieuwe onderneming was ik op zoek naar een leuke pakkende naam maar helaas laat mijn fantasie mij een beetje in de steek.

Het is de bedoeling om te gaan handelen in kleine electronica en toebehoren zoals aansluitkabels.

Een beschrijvende naam is overigens wat mij betreft niet noodzakelijk. Als iemand iets leuks weet te bedenken hoor ik het graag.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Beste alcmaeon,

 

welkom op Higherlevel. Kun je iets meer prijsgeven van wat je wilt gaan doen, wat daar misschien onderscheidend aan is en hoe ver je daar mee bent. Ik trap af met de volgende naam: gadget(s)andco.com of smelco.com (small electronics and connectors). ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
smelco
doet me meer aan smell company denken.

 

Ehm... bezoekers vinden je site waarschijnlijk door te zoeken, of door op je advertentie te klikken, dus is het niet zo belangrijk om hem kort te houden of origineel te zijn lijkt me.

 

Ik zou voor iets beschrijvends gaan: we-sell-small-electronic-devices-and-accessories / small-electronics-for-less. Of aparte subdomeinen voor elk van je producten: ipod.yournamehere / miniature-refrigerator.yournamehere.

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.