• 0

Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)

Ik ben nu met mijn ondernemingsplan zover dat Ik het een naam moet gaan geven.

Ik weet wel wat Ik ga doen. Maar hoe noem Ik het?

Ik ga mij zelf verhuren op basis van zzp. Ik ga technische ondersteuning verlenen op zeer uiteenlopende werkzaamheden. Dit varieerd van Metaalbewerking tot Technische automatisering. Ik heb een zeer brede technische ervaring en scholing. Ik denk dus aan de klusbussen, maar dan anders. Zeg Technische Serviceverlening, Support ..enz.

Ik zoek dus een mooie naam en naam voor de website, voorheen Creasoft. Ja die, ;) De basis voor alleen Software is te smal, vandaar mijn vraag.Ik moet nu een nl website en kvk aanvragen. Maar ben het nog niet eens over de naam. Iemand een idee? dank en Gr Henk,

 

[edit]Titel aangepast aan verzameltopic - mod[/edit]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 3

Hai HL-ers, naast mijn huidige werkzaamheden als Eetcoach, wil ik beginnen met het aanbieden van secretariële klussen. Denk aan afspraken maken, acties nabellen, agendabeheer, mailings verzorgen, adressenbeheer, correspondentie, uitzoek werkzaamheden en zo kan ik nog veel meer bedenken ;)

 

Maar nu de naam... ik heb de url assistentopafstand.nl al gereserveerd en dacht verder aan 'Uit Handen', maar die bestaat al. Out of Hands dan, maar daar ben ik toch minder enthousiast over.

Ik hou wel van kort en Krachtig maar wil wel dat het iets zegt over mijn diensten.

 

Wie helpt mij verder op weg?

 

Secr-Eet, Secrate, Seccuraat, Supportief, Hands-on, Handsome, Somehands, MijnSecretaresse.nl, ...

Link naar reactie
  • 3

Er is veel overproductie in branded apparel, cosmetica en andere luxeproducten. Groothandels en retailers moeten minimumhoeveelheden afnemen. En dus komen er uit allerlei hoeken overschotten (stocklots) op de markt. De merkeigenaar wil die niet in de vrije verkoop zien belanden, en dus komen ze terecht bij 'besloten' clubs die uiteindelijk helemaal niet zo besloten zijn. En in outlet centers.

 

In de VS zitten die al in de grote steden, en dus moeten warenhuizen concurreren met hun eigen clearance centers, waar overigens slechts 30% van het assortiment opruimerts zijn. De rest wordt gewoon speciaal gemaakt voor dit kanaal. Door de merkfabrikant.

 

Welkom in het wereldje van warenhuizen/websites!

 

Maar jij hebt een heel ander concept. :-D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 2

Ik heb ooit de hulp in geroepen van een het bedrijf Globrands in Amsterdam. Deze doen veel namen voor merken en bedrijven in Nederland. Wat ik erg leuk vond was om te realiseren dat er verschillende merk niveau's zijn.

 

Zo heb je namen die algemeen zijn een dus een extra uitleg nodig hebben als (Philips of Sony) dat werkt prima als je onwijs veel verschillende dingen doet.

 

Als je meer enkel van plan bent om in één branche actief te gaan dan zou ik het volgende doen.

 

1. omschrijf in enkele woorden wat voor gevoel mensen moet krijgen bij jou diensten, producten of organisatie.

2. maak ook een lijst van enkele woorden die jou diensten omschrijven

3. maak een lijst van enkele woorden die mensen in jou branche koppelen aan een bedrijf zoals je dat nu opzet.

 

Voorbeeld:

1. service, vertrouwen, confidence, solution, fix, fast, snel, nauwkeurig, eerlijk

2. metaalbewerking, technisch, automatisering, automate, software, network, netwerken, installatie

3. klusser, wizkid, wizard etc.

 

Maak de combinaties van woorden zo dat het bijvoorbeeld één letter afwijkt in de combinatie maar dat dit niet ten koste gaat van de klank.

 

Denk dan aan bijvoorbeeld: AutomServ, FixKid, MetNet, ConfiNet, Inserv, WizTech, WizNet, WizMate, Softwork, WorkNet, Metaq, Metaliq, Networkz etc.

 

Zou zijn ze toen aan mijn nieuwe naam gekomen. Dus maak dan een lijst van 40 van dit soort dingen. Leg dit dan voor aan wat collega's, vrienden en familie en vraag hun associatie met de naam. Dan houd je een lijst van 5 over en kan kies je zelf de beste.

 

Succes,

 

Dennis

 

Link naar reactie
  • 2

Hallo, ik ben Jan en ga beginnen met een sleuvenzaag/frees bedrijf. Het is een eenmanszaak en ik maak sleuven voor particulieren en bedrijven tbv bijvoorbeeld electra en domotica.

 

Wie heeft een kort maar krachtige naam voor mij? Sleufmij vind ik te simpel en teveel lijken op Freesmij. Dank jullie wel.

 

Sleeze, Freuve, Sleuvent, Jan de sleuvenman, Gaatjes voor draadjes, Zaagbij, Waaierloos, Dome Milling, Dometer, ...

Link naar reactie
  • 2

Hallo Jan,

 

Denk aub nog eens na over een suggestie van Msteer: Sleufmij gaat bij mij in het ene oor naar binnen en bij het andere eruit. Maarrrr..

 

JAN DE SLEUVENMAN

 

Blijft bij mij hangen en ik behoor zeer zeker tot je doelgroep. Dat vind ik dan ook een geweldige suggestie van Msteer. (reus is onderweg). Met die naam kun je op autobelettering, bedrijfskleding voor jezelf, een website en flyers enorm leuke en grappige dingen doen die blijven hangen. Ervan uitgaande dat je goed bent in je vak, maar daar heb ik alle vertrouwen in anders zou je niet voor jezelf willen beginnen...

Probeer maar eens hardop (bij voorkeur als je alleen bent) zogenaamd je telefoon aan te nemen met: "Goedemiddag met Jan de Sleuvenman". Dat klinkt toch heerlijk en mensen weten meteen wat je doet.

 

@ Karin: Met wie denk jij dat je klanten zaken willen doen? Met jou of met je bedrijf? Waarschijnlijk met jou, want jij bent goed in je vak.

Volgens mij moet jij helemaal niet op zoek naar een moelijke bedrijfnaam, maar zorgen dat als mensen jou zoeken, ze jou ook vinden. Buiten je fraaie voornaam ::) heb je de pech van een (ook op internet) veel voorkomende achternaam. Heb je toevallig een tweede voornaam/letter (net als Peter R. de Vries) die je tussen je voor- en achternaam kunt zetten.

 

Dekt "KARIN R. JANSSEN, theatrale trainingen" de lading?

 

Zo ja, denk dan niet te lang meer na over een naam maar doe iets in die geest. Je kunt je tijd beter stoppen in het schrijven van goede teksten voor je website en allerlei andere zaken die ervoor zorgen dat mensen jouw klant worden. In jouw vakgebied heeft je bedrijfsnaam daar veel minder invloed op dan veel startende ondernemers denken.

 

Tot zover mijn 3 centen en allebei veel succes gewenst met de start.

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 2
Misschien is er wat naam-bedenkmoeheid op het forum want bij eerdere stukjes zag ik soms een hele rij met reacties.. Wie weet zijn er nog meer mensen die toch iets kunnen bedenken?...

 

Ik ga een bakje koffie halen en proberen wat te bedenken, als jij op jouw beurt nog even wilt kijken of je andere ondernemers kunt helpen met ideeën of antwoorden. Lijkt me een mooie deal :)

Link naar reactie
  • 2

Dit verzameltopic is ooit, in 2005, opgericht naar aanleiding van een zoektocht naar een nieuwe bedrijfsnaam door Henk van Creasoft. Nu lijkt het dat deze (oude) naam nooit verlaten is. Henk, kun je nu vier jaar na dato, aangeven waarom de gevestigde naam nog steeds in gebruik is?

 

Met vriendelijke groet,

 

Highio

 

Beste Highio,

 

Het is dus Creasoft gebleven.

Past perfect bij mijn doelstelling en huidige werkzaamheden.

 

mvgr Henk.

Link naar reactie
  • 2

Los van het juridische aspect kun je als starter beter met een beschrijvende (Nederlandse) naam of met een beschrijvend label werken. Maak voor jezelf de keuze of je een ondergoed- of kledingmerk wilt beginnen of dat je een webshop start.

 

Onderkleding moet goed passen en weinig opvallen. Wat dacht je dan van:

 

- Zitvlak - Zitvlak Onderkleding (.nl-domein vrij).

 

- Boerenmode (alle domeinen vrij, ook leuk als lifestyle magazine)

 

- Farmer Fashion (zelf na te gaan)?

 

- Vrijgoed, zogoed, goedonder

 

- Onderboeren / Voor Boeren (m) vs Onderboerinnen / Voor Boerinnen (v)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 2

Omdat de naam Badmeubelmaker niet laat zien hoe je je positief op je markt onderscheidt.

 

Tenzij je de enige bent.

 

Een merknaam is een zeer goedkope en effectieve manier van adverteren. Dat heeft niets met zelfbevrediging te maken.

 

Bedenk dus een aantal punten waarmee je je onderscheidt, zoek daar synoniemen, spreekwoorden, symbolen en andere associaties bij en verzin op basis daarvan zo veel mogelijk bedrijfsnamen die dat min of meer uitdragen. 300 is een mooi aantal. Ga dan selecteren en bijslijpen. Een goede naam is haast nooit het resultaat van 1 eureka-moment.

 

Kies bij voorkeur een naam die jouw kwaliteit *demonstreert* in plaats van *vertelt*. TomTom is bijvoorbeeld een betere manier om gebruiksgemak uit te dragen dan EasyNavigator.

 

'Badmeubelmaker' kan je nog altijd achter je naam zetten, als label (ook wel 'descriptor' of 'denominator' genoemd).

Globrands naming & strategy bedacht voor grote opdrachtgevers bijvoorbeeld 'Senseo', 'Vifit', 'Menzis', 'wisselgesprek', etc etc. We hebben voor startende ondernemers een gratis boekje: "Hulp Bij Naamgeving". www.globrands.com

Link naar reactie
  • 1

Je domeinnaam hoeft niet per definitie ook de naam van je ondermening te zijn. Bijvoorbeeld www.huureentechneut.nl als domeinnaam registreren en als naam bij de registratie bij de kvk kun je in eerste instantie je eigen naam gebruiken en dan bijvoorbeeld: 'naam + De HuurTechneut' of iets in die richting.

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 1

Dag forummers,

 

ik ben bezig met het opzetten van een freelance bedrijf. Aangekomen bij het bedenken van een bedrijfsnaam, had ik een vraag waarop het antwoord niet echt te vinden is.

Ik vroeg me namelijk af of ik mijn bedrijf ".... instituut" kan noemen, of beter in het engels: " ..... institute". Puur om de klank en de kracht van het woord.

Volgens beschrijvingen is een instituut een organisatie, maar zou de KVK moeilijk doen om het gebruik van zoon naam?

 

bedankt voor het mee denken :)

 

B.

 

Ik wilde jullie even laten weten dat mijn aanmelding succesvol is verlopen! mijn bedrijf (eenmanszaak) heet nu: The Royal Institute!

 

The Royal Institute

grafisch ontwerp, creatieve concepten & brainstorms

www.theroyalinstitute.com | twitter.com/tri_ontwerp

Link naar reactie
  • 1

Op een moeilijke vraag is vaak een heel simpel antwoord het beste.

 

Jij zoekt een merknaam?

 

Wat dacht je van: Romano Sandee?

 

Klinkt prima, zit een mooi ritme in, is onderscheidend, is van jouzelf, noem maar op.

 

(deze wijsheid ligt op straat: Montignac, Sonja Bakker, Atkins dieet etc etc gingen je voor)

 

Dan ben je meteen van een heleboel andere problemen verlost. (gevaar van kopieren e.d.)

 

Zoek eens wat dingen uit over personal branding. Ik denk dat jij er een prototype voor bent, je hebt een verhaal te vertellen. (lees maar eens wat over de jeugd van Emile Ratelband)

 

(jouw eigen naam is toch 100x keer krachtiger als hevolife)

 

 

Link naar reactie
  • 1
Het onderscheidend vermogen ligt met name in ervaring (veel verschillende branches), flexibiliteit (veel verschillende communicatiefacetten), snelle operationele inzetbaarheid en daadkracht.

 

Missen andere communicatieadviesbureau's deze kenmerken dan? Ik vind ze in ieder geval niet erg onderscheidend overkomen. Wat is nou echt het verschil of wat zou je anders willen doen?

Link naar reactie
  • 1

De meeste suggesties worden genegeerd. Vragen om extra informatie worden niet beantwoord. Deze draad is vooral voor de luie namenzoekers. Wie bereid is zelf een beetje moeite te doen voor naamsuggesties kan een wat uitgebreider beschrijving van plannen en initiatieven in een apart topic plaatsen. Een platte oproep plakken we echter weer aan deze draad, vooral om te laten zien hoeveel mensen om een naam vragen en hoe lastig het is om precies de goeie te vinden.

 

Hoewel er ook weleens eentje doorkomt... 8)

 

Volgens mij is er al een keer of vier gevraagd naar een naam voor een maildienst. Enormail kwam uit de koker van een HL-gedachtenwisseling en ik herinner me iets met de Pony Express, al kan ik die niet meer vinden...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Bedankje is aardig, maar blijft staan dat je geen enkele informatie biedt over de dienst. Dan kunnen we ook weinig gerichte namen noemen en daar is het resultaat al naar zoals je zelf opmerkt. Is het een b2b dienst, nederlandse markt? Kun je iets met postmees.nl? Waarom al die engelse namen?

 

Opmerkelijk is het wel dat tekstschrijvers en reclamemakers geen namen kunnen verzinnen. Van de Hamstra's is ook niks meer vernomen, maar dat kan natuurlijk nog weer komen...

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Eigenlijk lever jij de olie en massage voor lichaam en geest, zodat ze beide weer soepel worden. Body+Mind+Oil = Stressless Relaxen. Daarom mind en body door elkaar heen gekneed. En dan zijn er genoeg anagram-tooltjes op internet te vinden. De eerste is waar volgens Descartes lichaam en geest samenkomen, de nederlandse vertaling "pijnappelklier" vind ik minder handig.

 

[off topic]

Anagram van Higherlevel: Give her Hell... Welke zwarte krachten gaan er schuil achter dit fijne forum?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.