• 0

Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)

Ik ben nu met mijn ondernemingsplan zover dat Ik het een naam moet gaan geven.

Ik weet wel wat Ik ga doen. Maar hoe noem Ik het?

Ik ga mij zelf verhuren op basis van zzp. Ik ga technische ondersteuning verlenen op zeer uiteenlopende werkzaamheden. Dit varieerd van Metaalbewerking tot Technische automatisering. Ik heb een zeer brede technische ervaring en scholing. Ik denk dus aan de klusbussen, maar dan anders. Zeg Technische Serviceverlening, Support ..enz.

Ik zoek dus een mooie naam en naam voor de website, voorheen Creasoft. Ja die, ;) De basis voor alleen Software is te smal, vandaar mijn vraag.Ik moet nu een nl website en kvk aanvragen. Maar ben het nog niet eens over de naam. Iemand een idee? dank en Gr Henk,

[edit]Titel aangepast aan verzameltopic - mod[/edit]

Aanbevolen berichten

• 1

Nooit van die fenomeen gehoord. Maar wat is dan precies de bedoeling als je lid bent geworden?

Shopping communities is big.. Gaan grote bedragen in om. Ik zou er zeker goed naar kijken.

Er zijn verschillende regels per communitie. Bij de een kom je op een wachtlijst en bij de ander mag je alleen lid worden als een ander lid je voorstelt. Wat ze hier doen is de reguliere prijsbescherming afschermen. Fabrikanten kunnen hier niets aan doen omdat het op de "werkvloer gebeurd" Er is wel een complete oorlog ontstaan achter de schermen wie al die merken levert aan deze communities. Ze kunnen ook zo voordelig zijn omdat ze rest (merk) partijen verkopen die ze niet in voorraad hebben. Levertijden zijn vaak lang maar je kunt er vaak de beste prijzen halen. Ze werken dus vaak op dropshipping.

• 1

Vandaar ook al die vragen. Je gebruikt termen uit jouw wereldje (CPA, affiliates) maar het is helemaal zo zeker niet of jouw klanten al die termen kennen. Het wordt verwarrender als je naar affiliates verwijst, terwijl die term in het display netwerk niet gebruikt wordt. Het woord affiliates suggereert vooral veel kleinere sites, terwijl het display netwerk juist ook grote sites als partner heeft

Meeliften met de terminologie die de grote aanbieders hanteren, is dan ook beter. Google praat niet meer van een content- of inhoudnetwerk maar van een display network. Het is een soort internet-buitenreclame met diverse targeting-mogelijkheden. Het is tevens de wederopleving van display ten koste van zoekreclame. Misschien kan je daar iets mee, qua naam en positionering.

Verkoop jouw access tot verschillende display netwerken als value added service, bv onder de naam Zisplay waarbij je iets met de Z doet. Opdrachtgever > value added service > display network > lead. De positionering is trouwens belangrijker dan de naam. Je positie in de markt moet duidelijk zijn; de markt moet duidelijk zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 1

Consalads

CONversie

SALes

ADvertisement

alle domeinen (com/nl/org/eu/be/de) nog beschikbaar

PS. voor de johma's onder ons: salads.be is ook nog vrij

• 1

Nu nog een naam zucht...

Qua branding (en associaties) is selligator zo slecht nog niet. Die laat zich goed visualiseren en is makkelijk te onthouden. Plus vrij!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 1

Highio, bedankt voor de reacties!

Ik neem aan dat je richting de retail zelf bedoelt, daarin noem ik het inderdaad retailcollectie of de VIP store collection.

Waar het mij nu om gaat is een term die ik kan noemen in de brochure die ik aan de retail erbij lever, Deze is dus aan de consument gericht.

Ik blijf gecharmeerd van VIP store collection ;)

• 1

Ik blijf gecharmeerd van VIP store collection ;)

Ik ben het met je eens. Goede keus.

Het is gefrommel. VIP was een flauw woordgrapje. VIP is een cliche. Nou wordt dat grapje opgevouwen en vastgeknoopt aan de uitdrukking store collection. Om duidelijk te maken dat er verschil is tussen het web-assortiment en het winkelaanbod.

Dat is introvert, navelstaarderij. Geen hond interesseert zich voor dat soort kanaalconflicten. Elk product dat in een winkel ligt is een store collection. Een VIP store collection is een loos begrip. Het is Hollywood a/d IJssel. Faux Chic.

Hoewel dat op zich wel weer kan werken. Is het de bedoeling om camp te zijn? Ga je bewust de belachelijke kant op?

• 1

Heb de cliché woonnamen al eens doorgespit (zonder makelaar, qurious, woonlijn, kopenzondermakelaar, zelf verkopen en nog een langer lijstje). Naast het feit dat de domeinnamen weg waren, vond ik de namen ook niet lekker klinken. Kortgezegd, Ik kom er niet uit. Daarom eens zien wat jullei voor frisse blikken hebben....

Kernwoorden : woning, huis, exposure, onder de aandacht brengen, zonder makelaar, bekendheid etc.

deverkoopassistent nl

wijverkopenjouwhuis nl

eigenhuisverkoopassistent nl

"zoek het maar uit"

• 1
Het is onelooflijk hoeveel domeinnamen er tegenwoordig al weg zijn.

Beperkt de keuze voor een bedrijfsnaam ook behoorlijk...

Je bent een "glas is halfleeg-type" vermoed ik? ;D. Er zijn inderdaad ongelofelijk veel standaard afgezaagde open-de-van-dik-hout-zaagt-men-planken-deuren domeinnamen weg,

des te creatiever wordt je met je bedrijfsnaam en met je marketing en branding . Slagerij Jansen moet inderdaad niet denken anno 2011 de naam "slagerijjansen.nl" te kunnen claimen. In plaats van dan heel oncreatief gebruik te maken van koppeltekens en andere noodvondsten die er voor zorgen dat iederen je website en mailadres verkeerd spelt, kun je ook op zoek gaan naar een pakkende korte naam zoals slaja.nl. Sla ja , voor bij de biefstuk van Slagerij Jansen!

FF serieus: er is nog genoeg te verzinnen en te claimen, zolang je maar creatief genoeg bent. Je webadres hoeft ook niet beschrijvend te zijn wat je doet, en hoeft zelfs niet gelijk te zijn aan je bedrijfsnaam, zolang het maar pakkend is en bij mensen blijft hangen.

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB.

• 1

Hallo, ben nieuw en beginnend higherleveler en probeer nu te antwoorden aan de vraag van de dames van de tweedehands kleding webwinkel...

een naam...

.....Twintage!

(het tweede leven van 'vintage stijl' kleding door twee vriendinnen!)

Annemyrte

• 1

Leuke verzameling weetjes over het ontstaan van de naam van veel (nu bekende) 'tech startups'

http://thenextweb.com/insider/2011/09/15/the-story-behind-some-of-the-worlds-most-recognizable-tech-brands/

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

• 1

Simpel houden en gebruik maken van de reeds gevestigde naam: J.C. Entertainment group.

Met daarin de bedrijven J.C. Sound & Light, J.C. hutsemefluts, J.C. etc

Een groep is geen rechtsvorm en zolang het daadwerkelijk gaat om een groep van bedrijven mag je ook het woord groep gewoon gebruiken.

Gr

Devlinx

Suscipere et finire

• 1

Ff meedenkend met Henk:

Schoongemaakt staat netjes

De vlijtige poetser

Vuil verdwijnt waar Henk verschijnt

Weg met smetvrees

Geen vuiltje meer aan de lucht

Wij poetsen alles weg

Tsja, ben niet zo creatief maar wel Hollands ;)

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

• 1

Extreem slechte bedrijfsnamen (volgens blogger Evert Kwok en dankzij mijn geweldige sociale netwerk, commerciële link, ach... ;))

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

• 1

Jij haalt allerlei artikelen uit China en die ga je op de markt zetten met een geef- en groei-associatie. Volgens jou zijn dat duurzame producten met een goed verhaal. Uit de winst geeft een bijdrage aan schoon drinkwater en vermindering van de afvalsoep.

Onlangs ben ik een merk/groothandel gestart en wil binnenkort producten als RVS waterflessen, regenkleding en tassen gaan leveren aan winkels.

Als ik het juist begrepen heb is het duurzame karakter van al die plastic ramsh juist het probleem. Ik ben dus benieuwd wat nou precies dat 'goed verhaal' is.

Paar suggestie alvast...

eerder verteld hebt ;)>

• 1

Feestgeest

Celemoniemeester

Vieraaltje

Heugtij

United Celebrations

Festein

Cynthesizer

Festief

Vierdier

Wordt er nog wel eens een En Zn opgericht? Of een Weduwe-onderneming? Misschien minder geschikt voor events. De Dolle Weduwe. Vierman en Zn.

• 1

"Quote:

Wedding planner en event manager zijn wel heel verschillende doelgroepen. En je 'pakt' mensen op een ander moment in hun leven. (stelletjes die gaan trouwen smijten geld over de balk ;-))

Het klopt inderdaad dat de doelgroepen uiteen lopen, maar mijn rol als Event Manager wijkt juist niet erg af. Dat is de reden dat ik me op beide doelgroepen wil richten."

Mijn punt is dat het niet handig is om je op twee doelgroepen te richten. Trouwende stelletjes letten op de roze strikjes en pakken en nette kapsels en of hun leverancier wel HET product voor ze heeft, want het is wel DE dag.

Iemand die een event wil laten plannen zoekt iemand die achter de schermen de boel retestrak regelt en professioneel is. Iemand die een huwelijk plant denkt niet aan een 'event planner' maar aan een 'wedding planner'. En mensen denken bij een wedding planner niet ook aan iemand die hun event wel eens even strak zal regelen.

"Huwelijken en andere events" bekt niet lekker ;-)

(Hoewel je je feitelijk gezien op dezelfde skills baseert ...)

Hele andere customer journey, hele andere positionering, hele andere doelgroep.

• 1

Bob de bouwer natuurlijk ;D

Nee hoor, geintje. Waar ben je gevestigd? Misschien kun je daar iets mee. Zoiets als Brabant Bouw (bestaat al maar ter indicatie).

@ hoofdgebruiker, een goede naam is juist heel belangrijk en niet iets wat je later zomaar verandert (ivm naamsbekendheid, drukwerk, domeinnaam, belettering enzovoorts) dus dat kun je maar beter meteen goed doen. Niks mis mee om hier wat advies te vragen.

Het vinden van opdrachten is nog een veel belangrijkere ondernemersvaardigheid dan het verzinnen van een naam, dat is namelijk iets wat je continu nodig hebt om te overleven. Ik meen me te herinneren dat een niet nader te noemen persoon daar een tijdje terug een topic over heeft gehad hier ::)

Daar was overigens ook niets mis mee, dit forum is er immers om te leren van andere ondernemers. Maar ga dan niet anderen vertellen dat ze dat niet mogen doen.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

• 1

KoffieKapot.nl. Klinkt als koffiepot, beschrijft het probleem van je klant en is makkelijk te onthouden. 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

• 0

Bedankt voor Jullie reacties.

Ga eens (n) namen op papier zetten.

En Ja, vragen wat komt er als eerste bij Je op als Je deze naam leest (ziet).

Denk aan TechServ, maar denk Je bij Serv als eerste aan Service?

Of gewoon TechService?

Ik wil mij in hoofdzaak voor Technische opdrachten laten inhuren.

Zou TechRent of RentTech iets kunnen zijn.

Daarna domijnnaam.nl checken.

gr Henk,

• 0

Ik wil mij in hoofdzaak voor Technische opdrachten laten inhuren.

Zou TechRent of RentTech iets kunnen zijn.

Daarna domijnnaam.nl checken.

Bij goedklinkende namen zijn vaak niet alleen de beschikbaarheid van domeinnamen een issue, maar ook bestaande handelsnamen en gedeponeerde merknamen. Handelsnamen kun je voor veel (uitgebreider) of weinig (bij inschrijving) geld laten controleren door de Kamer van Koophandel, merknamen bij de verschillende merkenregister, hier het Benelux Merkenbureau.

N.B. ik zou in de handelsnaam ook naar voren laten komen dat je aan technische dienstverlening doet ("huur-a-techneut.nl", "rent-a-techie.eu" of iets met "Services"). Bovenstaande namen klinken lekker, maar doen aan een verhuurmaatschappij voor gereedschappen denken.

Wout

http://rent-a-geek.nl/ (ligt nog "op de plank")

• 0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar