Ons bedrijf biedt abonnement aan voor hosting in combinatie met onderhoud en updates voor de website. Voor een aantal klanten boden we dit tot voor kort aan voor een prijs die bij lange na niet toekon. Enkele maanden vóór de nieuwe abonnementsperiode hebben we deze klanten per e-mail geïnformeerd over de verhoging van het tarief met ongeveer 400% en ze erop gewezen dat ze het abonnement kunnen beïndigen als ze zich niet kunnen vinden in de nieuwe tarieven.
Nu is er één klant die, nadat hij de nieuwe factuur heeft ontvangen én nadat de nieuwe periode is ingegaan, zijn factuur niet wil betalen omdat hij de verhoging buiten proporties vindt. Hij schermt er ook mee dat dit helemaal niet kan en mag.
Echter in de maanden nadat wij de verhoging hebben aangekondigd hebben wij niets van hem vernomen. Hij zegt zelf dat hij het bericht nooit heeft gelezen, maar we hebben wel een bevestiging dat hij de betreffende e-mail heeft geopend (ontvangst-/leesbevestiging).
Staat deze klant alsnog in zijn recht het abonnement te ontbinden of kunnen we hem houden aan het betalen van het abonnement voor een nieuwe periode?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Digeric
Digeric
Ons bedrijf biedt abonnement aan voor hosting in combinatie met onderhoud en updates voor de website. Voor een aantal klanten boden we dit tot voor kort aan voor een prijs die bij lange na niet toekon. Enkele maanden vóór de nieuwe abonnementsperiode hebben we deze klanten per e-mail geïnformeerd over de verhoging van het tarief met ongeveer 400% en ze erop gewezen dat ze het abonnement kunnen beïndigen als ze zich niet kunnen vinden in de nieuwe tarieven.
Nu is er één klant die, nadat hij de nieuwe factuur heeft ontvangen én nadat de nieuwe periode is ingegaan, zijn factuur niet wil betalen omdat hij de verhoging buiten proporties vindt. Hij schermt er ook mee dat dit helemaal niet kan en mag.
Echter in de maanden nadat wij de verhoging hebben aangekondigd hebben wij niets van hem vernomen. Hij zegt zelf dat hij het bericht nooit heeft gelezen, maar we hebben wel een bevestiging dat hij de betreffende e-mail heeft geopend (ontvangst-/leesbevestiging).
Staat deze klant alsnog in zijn recht het abonnement te ontbinden of kunnen we hem houden aan het betalen van het abonnement voor een nieuwe periode?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag