Ga naar inhoud

Contact maken met grote bedrijven

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Ik wil even jullie ervaringen weten over het maken van contact met grote bedrijven. Nou zijn wij een kleine, startende onderneming in het limousinevervoer. Er zijn een aantal kleine hotels, die aan hun gasten ons limousinevervoer aanbieden wanneer ze bijvoorbeeld met meer dan 4 personen naar de stad willen. Hier zijn we heel blij mee natuurlijk!

 

Maar nou hebben we hier in Nieuwegein bijvoorbeeld het Fletcher hotel. Hier zou ik graag zo'n zelfde constructie willen hebben, alleen nu weet ik niet hoe ik ze moet benaderen. Simpelweg naar de receptie lopen helpt hier niet. Het is natuurlijk onderdeel van een keten.

 

Zo zit ik ook met andere grote bedrijven, zo lijkt het perfect om internationaal handelende bedrijven die veel bezoek krijgen van buitenlandse relaties op te halen van het vliegveld en ze al te kunnen laten vergaderen via een videoverbinding in de limousine bijvoorbeeld.

 

Genoeg, echt genoeg mogelijkheden! Maar hoe bereik je die mensen?

 

Alle tips zijn welkom, alvast een warme dank van 2 startende ondernemers.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Creatief zijn!

 

Maak waardebonnen voor 10 van zulke ritten en bied ze aan om ze bij het betreffende hotel bij de balie te leggen of mensen dit te laten winnen als arrangement.

Maak arrangementen met dingen in de stad die al lijntjes hebben met Fletcher. Theater?

Kom in een limousine voorrijden en laat hier een jazz ensemble uitkomen dat gezellige dixieland speelt. Aandacht gevangen, viral video'tje gemaakt?

Bied het personeel van je potentials voor hun personeelsuitje limousinevervoer aan, gratis en voor niks.

 

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Zorg sowieso dat je een goed aanbod hebt zodat zij hun omzet ook kunnen opkrikken.

 


Rent a War Room® 

Ruimte voor creativiteit en innovatie • www.rentawarroom.nl 

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen idee hoe deze hotelketen georganiseerd is, maar probeer het via Myrna zou ik zeggen...

 

...iets met champagne-arrangementen of ladies nights en bijbehorend vervoer en fotoshoot in stijl zou je toch met een marketing of food&beverage manager moeten kunnen bespreken. Of dat nu voor een vestiging, regio of landelijk is.

 

Heb je al een bedrijfsfilm? ;)

 

Groet,

 

Highio

 


HelikopterLandingsplaats...

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

...........Hier zou ik graag zo'n zelfde constructie willen hebben, alleen nu weet ik niet hoe ik ze moet benaderen. Simpelweg naar de receptie lopen helpt hier niet. Het is natuurlijk onderdeel van een keten.

................

 

Heb je dit geprobeerd?

Zij weten meestal wel wie (wel weet wie) er over gaat.

 

 

.................

Heb je al een bedrijfsfilm? ;)

........

 

Hahaha, I see what you did here :p

 


BrokxMedia - Audiovisueel Ontwerp

Boeiende Bedrijfsfilms, Commercials & Onlinevideo

Bezig met een korte film. De eerst teaser staat hier:

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zelf inspiratie gehaald uit de Youtube video's van Evan Carmichael. Hij heeft hier enkele filmpjes over gemaakt. Wellicht weinig concreet, maar wel interessant.

 

Het gaat er altijd om, bij grote en bij kleine bedrijven, dat je iets aanbiedt waardoor zij in een beter daglicht komen te staan bij hun eigen klanten (en dus meer omzet behalen). De ideeën van Annedien zijn daarom heel goed.

 

Het probleem waar je waarschijnlijk mee zit is dat je geen contacten binnen de organisatie hebt. De beste manier om hier mee aan de gang te gaan is in mijn ervaring via LinkedIn. Heb je wellicht kennissen die wel contacten binnen de organisatie hebben? Het is altijd prettig om "warm" binnen te komen.

 

Als dit niet werkt, kun je altijd de stoute schoenen aantrekken en gewoon zelf proberen te linken met mensen hoger in de organisatie. In de praktijk zeggen mensen relatief makkelijk ja, maar omdat het zo makkelijk gaat betekent het wel dat het contact in beginsel weinig "waarde" heeft. Dus voor je dit doet zijn er wel een aantal voorwaarden:

 

- Je profiel moet er gelikt uitzien

- Je bedrijfsprofiel idem dito

- Je moet daadwerkelijk iets te bieden hebben waar ze oren naar hebben

 

En dan hopen dat je de juiste persoon hebt benaderd. Het voordeel is wel dat je direct contactgegevens hebt en dat je een opening kunt creëren aan de hand van de verse zakelijke relatie.

 

Anders is de targeting via LinkedIn ook nog zó goed, dat je je specifiek op bepaalde bedrijven kunt richten. Dus als je het écht strategisch aan wilt pakken, kun je dat eerst doen zodat ze bekend zijn met je merk en vervolgens pas linken. Als ze niet eerst contact met jou opnemen natuurlijk ;-)


Wij bieden doeltreffende urenregistratie software voor het MKB en gratis urenregistratie software voor ZZP-ers en freelancers

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Draai het om.

 

Benader hotels, restaurants en andere klandizieclusters met het verhaal dat je arrangementen wil aanbieden. Dus inclusief eten, drinken en/of slapen. Limo-lunch, limo-tea, limo-diner, en zo voort. Goede reden om te bellen en details persoonlijk te bespreken. Kijk dan ook of je iets met hun overcapaciteit kan doen (stille avonden, stille nachten) en je hebt een startpunt voor joint-promotions.

 

Zijn 1001 ideeën voor. ;)


Dactylus, dactylus...

Olleke bolleke, eenmaal vijf regels

die rijmen aan het slot.

Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.

Moeilijk te maken, maar wat een genot.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Via Linkedin kun onderzoek naar betreffende doelgroep doen en uitvinden wie waar sleutelpersonen zijn. In welke kringen bevinden deze mensen zich. Ideaal om een strategie te bepalen over bijvoorbeeld netwerken via voetbalclubs etc etc

 

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Allereerst, zonder de moderator te willen spelen, als je de forumregels ruim interpreteert lijkt mij dit een vraag die best onder de noemer ‘met hagel schieten’ geschaard kan worden. Want met enige creativiteit is het niet bijster lastig om aan corperate contactgegevens van grote bedrijven - bijvoorbeeld Fletcher - te komen.

 

Dat gezegd hebbende denk ik dat wanneer je iets met een limoservice wil doen, image vrij belangrijk is. Derhalve, focus!

 

In je post heb he het over zakelijke ritten, in de reacties lees ik met name adviezen die betrekking hebben / nuttig zijn op/voor de particuliere markt. Hierin is keuzes maken zeer raadzaam om op een effectieve manier te werven en een goede image te ontwikkelen.

 

Als particulieren je doelgroep zijn, kun je denken aan diverse evenementen. Dit lijken mij inkoppertjes, dus daar ga ik verder niet op in.

 

Bedenk in ieder geval wie je eindgebruiker is en wie/wat slechts een kanaal is. Hotels inzetten om ritten te verkopen is prima, maar wie lever je primair een dienst? Verkoop je een hotel een aanvullende service, of dient deze slechts als intermediair? Als een hotel jouw ‘klant’ is, kan dit ook beperkingen met zich meebrengen voor overige en andere activiteiten.

 

Mocht je doelgroep met name zakelijk zijn, bedenk dan dat Nederland een exportland is, en er dus ook vele organisaties zijn met een netwerk van exporteerde ondernemers. Daar zitten dan jouw potentiële klanten. Als dit zo is, laat Fletcher dan voor wat het is want een beetje gerenommeerde club brengt zijn relaties/klanten daar niet onder.

Voor deze markt heb je mijns inziens ook helemaal geen hotels nodig om te werven. In het gros van de gevallen zijn relaties/klanten eerder op plek van bestemming dan dat zij inchecken in een hotel.

Dergelijke bedrijven kun je dan beter rechtstreeks benaderen - met een voorbereide sales pitch - dan met een omweg.

 

Dus: eerst bepalen wie/wat je markt is. Daarna kun je effectief wervingsactiviteiten gaan vormgeven. Contact zoeken met hotels/bedrijven/organisaties/verenigingen is een minieme uitdaging.

 

Succes.

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

En claim delangstelimousinevannederland.nl even, kan je gave dingen mee doen!

(als jullie bewering waar is ;-))

 


Rent a War Room® 

Ruimte voor creativiteit en innovatie • www.rentawarroom.nl 

Deel op social media


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké