Ik heb in december 2013 een auto op naam van mijn zaak gekocht met MIA/VAMIL. Nu wil ik een nieuwe auto kopen alleen loop ik het risico op desinvesteringsbijtelling.
De Belastingdienst zegt hierover: U bent verplicht een deel van de aftrek terug te betalen als u aan de volgende 2 voorwaarden voldoet:
1) U verkoopt of schenkt de bedrijfsmiddelen binnen 5 jaar na het begin van het kalenderjaar waarin u de investering deed.
2) De waarde van die bedrijfsmiddelen is gezamenlijk hoger dan € 2.300.
De auto stond op 1 januari 2018 voor 31,09 op de balans. Is dit dan ook de "waarde van de bedrijfsmiddelen" of wordt gedoeld op de verkoopprijs van de auto?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
moho
moho
Hallo,
Ik heb in december 2013 een auto op naam van mijn zaak gekocht met MIA/VAMIL. Nu wil ik een nieuwe auto kopen alleen loop ik het risico op desinvesteringsbijtelling.
De Belastingdienst zegt hierover: U bent verplicht een deel van de aftrek terug te betalen als u aan de volgende 2 voorwaarden voldoet:
1) U verkoopt of schenkt de bedrijfsmiddelen binnen 5 jaar na het begin van het kalenderjaar waarin u de investering deed.
2) De waarde van die bedrijfsmiddelen is gezamenlijk hoger dan € 2.300.
De auto stond op 1 januari 2018 voor 31,09 op de balans. Is dit dan ook de "waarde van de bedrijfsmiddelen" of wordt gedoeld op de verkoopprijs van de auto?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57881-desinvesteringsbijtelling-waarde-auto/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag