Indien ik in 2019 een volledig electrische personen auto op naam van een B.V. koop wil graag berekenen welk voordeel de MIA regeling in 5 jaar oplevert. In de bijlage van dit bericht heb ik een Excel bestand toegevoegd waarin ik heb geprobeerd een berekening hiervoor te maken.
Volgens de berekening zou de MIA regeling maximaal €18.000 aan voordeel over 5 jaar kunnen opleveren. Is dit correct? Ik ben erg benieuwd of ik de regeling goed heb toegepast.
Voor de berekening ben ik uitgegaan van de volgende gegevens:
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Studium1703
Studium1703
Goedenavond,
Indien ik in 2019 een volledig electrische personen auto op naam van een B.V. koop wil graag berekenen welk voordeel de MIA regeling in 5 jaar oplevert. In de bijlage van dit bericht heb ik een Excel bestand toegevoegd waarin ik heb geprobeerd een berekening hiervoor te maken.
Volgens de berekening zou de MIA regeling maximaal €18.000 aan voordeel over 5 jaar kunnen opleveren. Is dit correct? Ik ben erg benieuwd of ik de regeling goed heb toegepast.
Voor de berekening ben ik uitgegaan van de volgende gegevens:
Bedrijfsmiddelcode: G3110
G = alleen 36% MIA (tot maximaal 50.000)
Ieder jaar een winst van 40.000
VPB blijft 5 jaar op 20%
Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.
Berekening_MIA.xlsx
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58134-electrische-personenauto-berekenen-voordeel-mia/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag