• 0

DHL Parcel onbetrouwbaar?

Ik verzend wekelijks een tien- tot twintigtal zendingen in de Benelux via diverse vervoerders. Sommige via Cheapcargo en andere via vervoerders waar we zelf contracten mee hebben.

De helft gaat uiteindelijk via DHL. De laatste weken merk ik echter dat een groot deel van onze kleinere DHL zendingen in de Benelux verloren gaat of zeer lang onvindbaar is (status "in sortering / planning wordt gemaakt". DHL ontkent dat er problemen zijn maar ik krijg via Facebook en diverse fora toch wel andere signalen.

Heeft er nog iemand dergelijke ervaringen met DHL? Welke vervoerder zouden jullie aanraden voor kleinere Benelux pakketzendingen?

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Het is inderdaad vreemd dat een groot deel van de zendingen verloren gaat, dat er af en toe wat kwijt raakt gebeurt wel ééns. Maar het mag niet zo zijn dat het normaal wordt.

 

Heb je een contract bij DHL? Dan zou ik in eerste instantie zeker de accountmanager aanspreken op dit probleem, hij zal dan moeten uitzoeken waarom het zo flink mis gaat. Mocht het toch blijken dat de fout bij DHL ligt, vraag dan naar een schadevergoeding van de verloren pakketten.

 

Kan het zijn dat het aan de betreffende distributiecentrum en/of Pakketpunt van DHL ligt waar de pakketten worden afgegeven en/of gesorteerd?

Is er een mogelijkheid dat je het op een ander punt aflevert om dit te testen?

 

Welke afmeting hebben de pakketten, kunnen ze gemakkelijk van alle kanten uit de rolcontainers vallen?

Wellicht kan het dan handig zijn om ze iets groter te verpakken, als dat je verzendkosten niet verhoogd.

 

Zelf heb ik geen slechte ervaringen met DHL, maar wij doen al jaren zendingen in de Benelux met PostNL dat verloopt gewoon prima. Wellicht is dat een optie.

 

Wat zijn de signalen die je via Facebook en de fora's krijgt ben daar wel benieuwd naar?

 

Groet,

 

Karim

 

LiveLogistics.nl -  E-Fulfilment:  Wij Slaan Goederen Op, Verpakken Ze En Regelen De Verzending  Voor Webwinkels.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook een contract bij DHL Parcel (daarmee doen we vooral palletzendingen - gaat altijd goed), dit waren echter net de kleine zendingen die via Cheapcargo verstuurd werden. Volgens onze accountmanager moet Cheapcargo formeel gezien dan ook de onderzoeken starten bij DHL en eventuele claims voor ons indienen.

 

De pakketten lijken (volgens DHL) te verdwijnen in (of na) het sorteercentrum in Utrecht. Cheapcargo zegt dat het de pakketten zijn die via Duitsland naar België/Luxemburg verscheept worden die massaal verdwijnen en weken later pas opduiken. Het lijkt dus niet aan het Pakketpunt te liggen.

 

De afmetingen zijn vooral kleinere dozen (max 35x25x15 / 4kg). Ik denk inderdaad dat het verstandig is om de volgende keer zo groot mogelijk te verpakken of zelfs op een kleine pallet te zetten.

 

Op de Facebookpagina van DHL Parcel zijn er veel berichten over extreem laat aankomende zendingen van zowel van zakelijke als particuliere verzenders (naast de gebruikelijke klachten van ontvangers over slechte afleveringen).

 

 

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

De pakketten lijken (volgens DHL) te verdwijnen in (of na) het sorteercentrum in Utrecht. Cheapcargo zegt dat het de pakketten zijn die via Duitsland naar België/Luxemburg verscheept worden die massaal verdwijnen en weken later pas opduiken. Het lijkt dus niet aan het Pakketpunt te liggen.

 

Ze geven dus wel toe dat het bij hun misgaat, dat is al een hele stap. Ze weten dus alleen niet waar het precies misgaat. Ze bieden waarschijnlijk ook geen oplossing voor dit probleem, omdat de goederenstroom nou eenmaal via Duitsland loopt voor België/Luxemburg.

 

De afmetingen zijn vooral kleinere dozen (max 35x25x15 / 4kg). Ik denk inderdaad dat het verstandig is om de volgende keer zo groot mogelijk te verpakken of zelfs op een kleine pallet te zetten.

 

Dat zijn geen kleine afmetingen waarbij je zou zeggen die raken heel makkelijk kwijt of die vallen overal tussenuit. Maar je zou het alsnog even kunnen proberen, indien er geen pakketten meer kwijtraken heb je een oplossing.

 

Op de Facebookpagina van DHL Parcel zijn er veel berichten over extreem laat aankomende zendingen van zowel van zakelijke als particuliere verzenders (naast de gebruikelijke klachten van ontvangers over slechte afleveringen).

 

Ik dacht meer aan identieke problemen zoals die van jouw, waarbij er de afgelopen periode op korte termijn veel zendingen zoek raken. Over het algemeen hoor je online alleen de mensen bij wie het misgaat, en diegene bij wie het goed gaat hoor je niet.

 

 


opmaak citaten hersteld

 

LiveLogistics.nl -  E-Fulfilment:  Wij Slaan Goederen Op, Verpakken Ze En Regelen De Verzending  Voor Webwinkels.

Link naar reactie
  • 0
Ik dacht meer aan identieke problemen zoals die van jouw, waarbij er de afgelopen periode op korte termijn veel zendingen zoek raken. Over het algemeen hoor je online alleen de mensen bij wie het misgaat, en diegene bij wie het goed gaat hoor je niet.

 

Er zijn wel veel identieke problemen te vinden op die FB pagina: zowel nationale als internationale zendingen die soms weken later afgeleverd worden en al die tijd "in sortering - planning wordt gemaakt" als status laten zien. En DHL die dat normaal schijnt te vinden en al die tijd klanten die iets van informatie willen hebben afscheept met berichten als "wat vervelend dat het pakket al weken verdwenen is, maar wacht nog maar even, we zijn aan het zoeken".

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

Heeft er nog iemand dergelijke ervaringen met DHL? Welke vervoerder zouden jullie aanraden voor kleinere Benelux pakketzendingen?

Ja, ik heb vergelijkbare issues deze maand.

 

Een aantal pakketten naar de VS en Mexico verstuurd, via Duitsland. Eéntje bleef zo'n anderhalve week bij de douane hangen. Eéntje kwam in ongeveer twee helften aan, ware het niet voor de tape die ik had gebruikt. Een een laatste pakket is momenteel volstrekt onvindbaar, waarvoor nu ook een claimformulier is ingediend. Het lijkt er overigens op dat in dit geval het probleem is dat ze de pakketten overdragen aan USPS, de Amerikaanse PostNL (bekend van de notoir slechte service), terwijl DHL ook gewoon in de VS zit.

 

Het grappige bij het invullen van het claimformulier is dat op de website staat vermeld dat je de klantenservice moet bellen. Als je de klantenservice dan belt, verwijzen ze je in eerste instantie naar de pagina waarop staat dat je de klantenservice moet bellen. Dan komen ze erachter dat het claimformulier nog verder is verstopt. En bij het opsturen van het claimformulier moet je een casenummer invullen (zeggen ze er niet bij), waardoor je nóg een keer moet bellen. Tot slot moet je er rekening mee houden dat ze standaard een vergoeding betalen van de oorspronkelijke verzendkosten plus 3,40 euro per kilogram. Voor dat schadebedrag is er dus geen enkele incentive voor DHL om er achteraan te gaan en veinzen ze 6 weken lang een 'onderzoek' om vervolgens domweg het bedrag over te maken.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

DHL net als DOF etc. een ramp.

lijkt net of elke vestiging een aparte BV is en niet samen werkt...

 

degene die wel redelijk betrouwbaar zijn en correct zijn helaas ook duur.

(fedex & ups & de "echte DHL int. ")

alleen voor buiten Europa werk ik ermee...

voor de rest vooral de prijsvechters zoals pdf

helaas.... we geven de klant de service die hij wenst te betalen... (vooral Benelux goedkoop...)

Link naar reactie
  • 0

Er zijn wel veel identieke problemen te vinden op die FB pagina: zowel nationale als internationale zendingen die soms weken later afgeleverd worden en al die tijd "in sortering - planning wordt gemaakt" als status laten zien. En DHL die dat normaal schijnt te vinden en al die tijd klanten die iets van informatie willen hebben afscheept met berichten als "wat vervelend dat het pakket al weken verdwenen is, maar wacht nog maar even, we zijn aan het zoeken".

 

Dat zijn inderdaad geen prettige situaties, blijkbaar zijn de processen niet in orde daar bij DHL.

Overigens is DHL niet goed bezig dit jaar zie KFC neemt deels afscheid van DHL na supply chain drama

 

Wellicht de afweging maken om toch naar een andere partner te kijken, er is genoeg aanbod kwa vervoerders.

 

 

LiveLogistics.nl -  E-Fulfilment:  Wij Slaan Goederen Op, Verpakken Ze En Regelen De Verzending  Voor Webwinkels.

Link naar reactie
  • 0

Welke vervoerder zouden jullie aanraden voor kleinere Benelux pakketzendingen?

 

Ervaringen heb ik alleen als consument en die zijn prima.

Ik zag dat jullie bedrijf in Zuid Limburg zit, je klaagt voornamelijk over bezorgingsproblemen in Belgïe en Luxemburg. Zou het in jou geval geen oplossing zijn om, al dan niet tijdelijk, 2 of 3 keer per week even over de grens te rijden en je Belgische pakketjes op een Belgisch DHL punt af te geven. Dan wordt het vermoedelijk via de Belgische nationale distributie verzorgt. Mogelijk ben je ook nog goedkoper uit.

 

Link naar reactie
  • 0

Karim: we handelen alles al af via de Nederlandse DHL of het Nederlandse CheapCargo.

 

Phileine: ik woon zelfs in België maar over het algemeen zijn de Belgische logistieke dienstverleners (en de instelling van hun medewerkers) minder efficient en klantgericht dan de Nederlandse. Veel Belgische ondernemers versturen om die reden via Nederland... Ik geloof wel dat het nu wat beter gaat o.a. omdat de concurrentie van PostNL voelbaar is in België.

 

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

Karim: we handelen alles al af via de Nederlandse DHL of het Nederlandse CheapCargo.

 

Phileine: ik woon zelfs in België maar over het algemeen zijn de Belgische logistieke dienstverleners (en de instelling van hun medewerkers) minder efficient en klantgericht dan de Nederlandse. Veel Belgische ondernemers versturen om die reden via Nederland... Ik geloof wel dat het nu wat beter gaat o.a. omdat de concurrentie van PostNL voelbaar is in België.

 

 

Kijk eens op de website van deze vervoerder. Wordt door advocatenkantoren veel gebruikt. Ze kennen alle regels voor correcte bezorging (zelfs de juiste balie binnen organisaties weten ze te vinden). Is een hele betrouwbare naar mijn ervaring. Werken ook internationaal en hebben gespecialiseerde kennis.

 

http://www.bonnesbestelservice.nl/

 

Link naar reactie
  • 0

Jean,

 

Ik denk dat het verstandig is om even te oriënteren op gebied van vervoerders, wat als bij DHL dit probleem nog een aantal maanden aanhoudt.

Je wil geen klanten verliezen doordat DHL niet aan de verwachtingen voldoet.

 

Via cheapcargo kan je ook andere vervoerders selecteren, al zullen die waarschijnlijk kwa tarief hoger zitten dan DHL.

 

Buiten cheapcargo om kan je ook direct vervoerders benaderen voor een volume contract, door al je zendingen onder te brengen bij 1 vervoerder kan je een volumekorting krijgen.

Denk aan DPD, GLS, BPost etc.

 

Een andere optie is, aanmelden bij dit soort aanbieders Link1 en Link2 hier krijg je met kleine volumes al gauw korting.

 

LiveLogistics.nl -  E-Fulfilment:  Wij Slaan Goederen Op, Verpakken Ze En Regelen De Verzending  Voor Webwinkels.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.