In de VS heb je hele communities van ondernemers die een inkomen proberen te vergaren op marktplaatsen als Amazon en eBay. Voorbeelden zijn Webretailer, Startup Bros, Warrior Forum, Seller Engine en eCommerce Fuel. Dat levert soms een mix op van nerds + wannabees (eet veel pizza en moeder doet de was nog), maar het is ook wel een spannend startup-sector vol scharrelhandelaars - zoals al eerder gesignaleerd op HL.
Die ook zijn eigen helden kent. Heel Amerikaans: get rich quick. Op de site van Inc.com deelt zo-ééntje zijn succesformule.
- gebruik analytics om de juiste kansen te ontdekken (oftewel: check of je gutfeeling klopt);
- selecteer een sterk product + plaats een motiverende beschrijving + krijg 10/15 eerlijke reviews;
- kies een simpel product uit het Verre Oosten en whitelabel dat;
- ga geen nieuwe producten ontwikkelen;
- kopieer andere successen.
Dezelfde sector bestaat in Europa ook, alleen is die meer versnipperd en ontbreekt het aan evidente online hangouts. Als je een tip hebt, voeg die in een reactie toe. Ik kwam Tamebay in Engeland tegen. Zou me niks verbazen als Duitsland ook al een trader-gemeenschap heeft.
En anders moeten we maar eens met euromerchants-hangout beginnen. ;)
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TwaBla
TwaBla
In de VS heb je hele communities van ondernemers die een inkomen proberen te vergaren op marktplaatsen als Amazon en eBay. Voorbeelden zijn Webretailer, Startup Bros, Warrior Forum, Seller Engine en eCommerce Fuel. Dat levert soms een mix op van nerds + wannabees (eet veel pizza en moeder doet de was nog), maar het is ook wel een spannend startup-sector vol scharrelhandelaars - zoals al eerder gesignaleerd op HL.
Die ook zijn eigen helden kent. Heel Amerikaans: get rich quick. Op de site van Inc.com deelt zo-ééntje zijn succesformule.
Dezelfde sector bestaat in Europa ook, alleen is die meer versnipperd en ontbreekt het aan evidente online hangouts. Als je een tip hebt, voeg die in een reactie toe. Ik kwam Tamebay in Engeland tegen. Zou me niks verbazen als Duitsland ook al een trader-gemeenschap heeft.
En anders moeten we maar eens met euromerchants-hangout beginnen. ;)
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4
(DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58217-scharrelhandel-op-amazon-bolcom-en-andere-marktplaatsen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
59 antwoorden op deze vraag