• 0

werkruimte / 'kantoor'

Hoi,

 

Als startende ondernemer werk ik als zovelen: thuis.

Dat is allemaal leuk en aardig.

 

Het voordeel is natuurlijk de kosten

De nadelen zijn: teveel vrijheid, weinig gevoel dat je op je werk bent, erg snel afgeleid. En nog een paar.

 

Nu wil ik dus liever ergens een kantoortje. Alleen dat is niet te betalen zeg. Hoe kom je aan een ruimte die geen bergen geld hoeft te kosten?

 

Of is dit een leuke droom, maar geen realiteit?

____________ (online).

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

45 euro per m2 per jaar.... kleinste ruimte 30m2... Dus dan ben je voor nog geen 150 euro per maand klaar...

 

Die berekening klopt toch gewoon? Het is zo'n beetje 1500 per jaar gedeeld over 12 maanden, dus nog een stuk onder die 150 zelfs. Goedkope ruimte overigens.

 

Oeps... oei... Het is maandag... :-[

Remwerk creatief ontwerp en webwerk | Remco de Waal | remco@remwerk.nl | www.remwerk.nl

Link naar reactie
  • 0

45 euro per m2 per jaar.... kleinste ruimte 30m2... Dus dan ben je voor nog geen 150 euro per maand klaar...

 

Die berekening klopt toch gewoon? Het is zo'n beetje 1500 per jaar gedeeld over 12 maanden, dus nog een stuk onder die 150 zelfs. Goedkope ruimte overigens.

 

Oeps... oei... Het is maandag... :-[

 

Ik dacht al ;D

Link naar reactie
  • 0

Sinds enkele maanden zitten wij voor een laag bedrag in een ruimte van 21m2 inclusief alle gemakken die een ondernemer wenst (intgernet, schoonmaak, etc.)

 

HOE?

 

Er staan heel veel kantoorgebouwen leeg (~30%?). Maak hier gebruik van en vraag rond bij grotere bedrijven. Zij hebben vaak door inkrimping van de markt wel enkele ruimtes leeg staan die hen geld kosten.

 

Bijkomstig is dat zij vaak de extra 'beweging' zeer op prijs stellen t.o.v. een dood, saai, stil, leeg kantoor.

 

Represantatiever dan in een groot, sjiek gebouw kan haast niet. laat staan voor ~200euro :)

Link naar reactie
  • 0

Voor het gebied Amsterdam heb ik ook gehoord dat er (tijdelijke) huurruimte is voor kleinere bedrijven in het voormalige postgebouw, naast het CS en onder Club 11.

 

Groeten en succes

Beste A.e. van Kempen,

 

Ik vroeg me af waarom je hiervoor een topic van 2005 omhoog kicked?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi HL-ers,

 

Het komt inderdaad nogal eens voor dat thuiswerkers te veel en te vaak afgeleid worden van datgene, waar ze mee bezig zijn. Dat heeft niet altijd direct te maken met motivatie, maar ook met factoren als lawaai van buitenaf, binnenkomende privé-telefoontjes etc. Het is de kunst je hierdoor dus ook niet af te laten leiden. Het kost steeds weer tijd om de draad weer op te pakken, nadat je uit je concentratie gehaald bent.

 

En hoe is je werkplek thuis ingericht? Heb je de benodigde spullen allemaal bij de hand, of moet je regelmatig opstaan om de dingen ergens anders vandaan te halen? In dat geval kan kantoorruimte op een andere locatie dan thuis een uitkomst zijn, omdat de ruimte dan beperkt is.

 

Zolang je geen relaties thuis hoeft te ontvangen en je de motivatie en concentratie op kunt brengen om lekker door te werken, zou ik niet voor een kantoorruimte elders kiezen. Waarom zou je er veel voor betalen als het anders kan? Bovendien bespaar je reiskosten en reistijd.

 

Het is maar net hoe je omstandigheden zijn en hoe je zelf in elkaar zit. De één kan prima thuiswerken, terwijl een ander beter presteert op een andere locatie. De invloed van de relatie tussen motivatie en locatie is dus heel persoonlijk.

 

Als je thuiswerkt, zorg er dan in ieder geval voor dat je zakelijk en privé gescheiden houdt. Als je een aparte kamer in kunt richten is dat het meest ideaal, natuurlijk. Lukt dat niet, reserveer dan een aparte hoek in de woonkamer die je alleen voor je werk gebruikt. En bewaar je zakelijke spullen gescheiden van de privé-spullen.

 

By the way: Is het nog gelukt om een goedkoop pandje te vinden?

 

Groetjes, Erika

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.