• 0

Starten vanuit de ww wordt makkelijker

Onderstaand persbericht dat mij zojuist bereikte wil ik de toekomstige starters op dit forum die vanuit de ww willen starten niet onthouden. ;D

 

+++++

 

01 juli 2005

Persbericht Min SZW Nr. 05/113

 

WW als springplank naar eigen bedrijf

 

Het wordt werklozen makkelijker gemaakt een eigen bedrijf te beginnen. Ze krijgen de kans om, met behoud van WW, de eerste orders in de wacht te slepen. De ondernemers in de dop krijgen ook een ruimere vrijstelling van de sollicitatieplicht.

 

Met die maatregelen wil staatssecretaris Van Hoof van Sociale Zaken en Werkgelegenheid bevorderen dat mensen in de WW een toekomst als zelfstandig ondernemer overwegen. ‘Ondernemen is evengoed een optie als een baan in loondienst.’

 

De staatssecretaris zette vier maanden geleden een projectgroep aan het werk om het ondernemerschap te stimuleren. De projectgroep maakte als eerste een inventarisatie van kansen en knelpunten. Eén van de knelpunten doet zich voor in de WW. Werklozen krijgen al wel de mogelijkheid om zich, in ieder geval drie maanden, te oriënteren op het ondernemerschap, maar in die tijd mogen ze nog niet proberen hun eerste opdrachten in de wacht te slepen. Van Hoof vindt dat een belemmering voor het starten van een eigen bedrijf. Hij komt daarom op korte termijn met voorstellen de wet zo te veranderen dat werklozen in de oriëntatieperiode aan een orderportefeuille kunnen werken zonder dat hun uitkering in gevaar komt. In individuele gevallen kan die oriëntatieperiode van drie maanden worden verlengd. Van Hoof wil ook een verdere vrijstelling van de sollicitatieplicht mogelijk maken, zodat werklozen ‘meer ruimte krijgen om zich volledig te richten op de vraag of het starten als ondernemer een haalbare optie is.’

 

In een brief aan de Tweede Kamer schrijft de staatssecretaris, mede namens zijn collega Van Gennip van Economische Zaken, dat hij de startpositie van ondernemende werklozen in de toekomst verder wil verbeteren door de financiële risico’s te verminderen. ‘Bijvoorbeeld door een korte afbouwperiode in de WW te creëren, waardoor de ondernemer in kwestie de tijd tussen het opstarten van zijn bedrijf en de eerste inkomsten beter kan overbruggen.’

 

Van Hoof wil met zijn beleid bereiken dat het makkelijker wordt om de stap naar het ondernemerschap te zetten. ‘Het kunnen kiezen voor ondernemerschap past in het nemen van eigen verantwoordelijkheid voor participatie op de arbeidsmarkt.’

 

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vermoed dat ze ongeveer dezelfde werkwijze hanteren als bij de Wao. Grofgezegd gaat het dan om winst (dus omzet minus kosten), en is er altijd een "vrij" gedeelte, dus bijgevolg gaat niet meteen iedere winsteuro meteen 100% ten koste van een uitkeringseuro. E.e.a. wordt achteraf verrekend, dus de weg ligt dan meer open naar "ongeremd ondernemerschap".

 

Vanuit motivatieoogpunt heeft dit een zeer gunstige werking (wil het wel uitleggen maar gaat hier misschien te ver)

 

Groeten Ard

Link naar reactie
  • 0

Vraag aan de starterscoach

 

Ik ben vanuit de WW gestart als ondernemer op basis van de bestaande regeling. Ik vind het prima dat deze regeling er is, al is het inderdaad vervelend dat als je een keer een klusje hebt, deze uren er defintief worden afgetrokken.

Zelf ondernemen is heel leerzaam en leuk, maar het kan ook mis gaan, zoals ik zelf nu aan het ondervinden ben. Een van mijn grootste opdrachtgevers is een half jaar terug plotseling opgehouden te bestaan: Gevolg: er komt ontzettend weinig werk binnen, soms met kleine tussenpozen weken niets. Ik heb die tijd nuttig besteed met aquisitie, benaderen potentiele opdrachtgevers, soms bijna gratis klussen doen als voorzet op beter betaald werk, het zoeken en solliciteren naar kleine parttimebanen, waarmee ik mijn onderneming kan combineren etc. Helaas vrijwel zonder enig resultaat. Verder zeer Inmiddels ben ik zo ver met het opeten van mijn eigen 'kapitaal' dat ik de eindjes bijna niet meer aan elkaar kan knopen en zwaar in de min sta. Ook mijn zelfvertrouwen neemt behoorlijk af en moedeloosheid slaat soms toe. Inmiddels ben ik ook aan het solliciteren geslagen naar fulltime banen: Ik geef het op. :-[

Nu bestaat er die regeling dat je als je binnen anderhalf jaar stopt, terug kunt vallen in de WW. Ik heb een brief met een bepaalde datum, waarmee ik naar het arbeidsbureau kan gaan. Maar in de folder staat dat er bepaalde voorwaarden gelden. Wat zijn dit dan voor voorwaarden?

Kan iemand mij iets meer over vertellen?

 

Bij voorbaat dank.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Smokie,

 

je hebt inderdaad de mogelijkheid om je WW te laten "herleven".

 

Dit werkt als volgt:

 

wanneer je binnen anderhalf jaar na de start helemaal stopt met je bedrijf (inclusief uitschrijven bij de KVK, eindafrekening bij de Belastingdienst etc)

Dan kun je het restant van je WW-rechten, bijvoorbeeld nog 7 maanden, laten herleven, dat wil zeggen dat je dan nog 7 maanden een WW uitkering krijgt.

 

Ik ken je privevermogenssituatie niet, maar mocht je echt flink ingeteerd hebben op je kapitaal en is gezinsinkomen ook omstreeks het feil van het sociaal minimum, vergeet de BBZ (of zelfs IOAZ) regeling dan niet.

 

Groeten Ard

Link naar reactie
  • 0

Bedankt, Ard! Eerlijk gezegd ben ik doodmoe van het knokken en zoeken naar mogelijkheden. Dat heb ik de laatste al wel moeten doen, niet alleen het laatste half jaar. Ik heb ook geen zin meer in zo'n leven. Dat meen ik serieus. Als je eens wist, wat ik allemaal niet heb ondernomen. Een tijdje heb ik het nog net gered.

Bovendien mag je via deze site geen aquisitie doen.

Kun je me nog iets uitleggen: Hoe zit dat dan met die eindafrekening van de belastingdienst? Ik kan m'n bedrijf wel uitschrijven. BTW-nummer laten vervallen, maar hoe lang duurt het dan nog wel niet voor er een 'eindafrekening' is? Mijn datum is 6 mei of zoiets.

 

Groetjes, en nogmaals bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Smokie,

 

het laten herleven van je WW kun je beste regelen in een persoonlijk gesprek met je reintegratiecontactpersoon bij het UWV.

 

Met eindafrekening bedoel ik een afrekening richting belastingdienst voor wat betreft de inkomstenbelasting (vergeet de aftrek ivm met stakingswinst niet !!!) en een laatste btw afrdacht of terugvordering.

 

Met hulp van een administratief/belasting kundig persoon is hier soms nog wel een voordeel te behalen. Vergeet bijvoorbeeld ook niet te middelen over de jaren tbv de belasting (IB)

 

Welke bedrijfsactiviteit had je ???

 

Groeten Ard

Link naar reactie
  • 0

Dag Ard,

 

Branche: Communicatie/reclame

In de brief staat alleen dat ik moet melden bij het CWI met de brief en legitimatiebewijs om de aanvraag te doen. Kan ik daar dan direct een afspraak maken met die reintegratiebegeleider? Wat de bedrijfsboekhouding betreft: Ik weet niet of het me met hulp van mijn boekhouder lukt alles voor begin mei af te ronden. De inkomstenbelasting 2006 kan toch feitelijk pas aan het eind van dit boek jaar worden gedaan. Wat dan? ???

 

Tot zover bedankt.

 

:(

Link naar reactie
  • 0

Lees http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=1&subrubriek_id=116&link_id=26047 eens over "Het Besluit Bijstandverlening zelfstandigen (Bbz)". Daar lees ik onder andere:

 

Gevestigde zelfstandigen, die niet in hun levensonderhoud kunnen voorzien vanwege tijdelijke inkomensproblemen, kunnen een periodieke uitkering ontvangen. Het Bbz vult uw inkomen aan tot de bijstandsnorm. Gevestigde ondernemers kunnen gedurende maximaal 12 maanden aanspraak maken op een periodieke uitkering. De sociale dienst kan deze uitkering met maximaal 24 maanden verlengen, als u vanwege externe omstandigheden langer behoefte hebt aan financiële ondersteuning. In principe bestaat de uitkering uit een renteloze lening. Als het inkomen over het voorafgaande jaar bekend is, stelt de gemeente vast of u een deel van de lening moet terugbetalen.

Bert mijn website>

Link naar reactie
  • 0

Gezien het feit dat deze draad blijkbaar nogal goed wordt gelezen, hierbij even een persupdate die mijn burelen vanmiddag bereikte. Dan zijn jullie weer op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Ze zijn dus nog steeds voornemens per 1 juli 2006 de regels te veranderen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Karen

 

*****

07 april 2006 Nr. 06/009

 

Kabinet stimuleert werklozen eigen bedrijf te beginnen

 

Het wordt voor WW-gerechtigden aantrekkelijker om een eigen bedrijf te starten. WW’ers die zelfstandig ondernemer willen worden, behouden tot zes maanden na de start van het bedrijf hun uitkering. Ook hoeven zij in die periode niet te solliciteren. Verder kunnen werkloze ambtenaren net als andere WW’ers zelf een plan maken om weer aan werk te komen. Dit doen zij door het afsluiten van een individuele reïntegratieovereenkomst (IRO). De ministerraad heeft met deze maatregelen ingestemd op voorstel van minister De Geus van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

 

Op dit moment verliezen WW’ers die starten als zelfstandig ondernemer meteen hun uitkering. Dat maakt voor hen de overgang van uitkering naar ondernemerschap moeilijker. Het kabinet wil startende ondernemers ondersteunen en past daarom de WW aan. Zes maanden lang mag de startende ondernemer, na goedkeuring van het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV), opdrachten binnenhalen en uitvoeren. Ook hoeven WW’ers tijdens de startperiode niet te solliciteren. Eventuele inkomsten worden voor 70 procent verrekend met de uitkering.

 

Uit eerder onderzoek kwam naar voren dat elk jaar 7.000 uitkeringsgerechtigden een eigen bedrijf beginnen. Ook blijkt uit het onderzoek dat mensen die vanuit een uitkering een bedrijf beginnen, minder risico lopen weer terug te vallen op een uitkering dan mensen die vanuit een uitkering een baan in loondienst nemen.

 

Overheidswerkgevers zijn nu zelf verantwoordelijk voor de reïntegratie van hun werkloze (ex‑)werknemers. Deze werkloze ambtenaren kunnen hun voormalige werkgever vragen om zelf een plan te kunnen maken voor de terugkeer naar werk. Ook kunnen zij zelf een reïntegratiebedrijf kiezen. Deze mogelijkheid bestaat al voor gedeeltelijk arbeidsgeschikte mensen en WW’ers die geen ambtenaar waren. De maatregel is bedoeld voor overheidswerknemers die na 1 juli 2005 werkloos zijn geworden.

 

De beide maatregelen zijn uitgewerkt in een Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB). De ministerraad heeft ermee ingestemd dat deze ontwerp-AMvB voor advies aan de Raad van State zal worden gezonden. De AMvB is gebaseerd op de wijziging van de Werkloosheidswet die de Eerste Kamer nog in behandeling heeft. Naar verwachting kan de AMvB per 1 juli 2006 in werking treden.

 

RVD, 07.04.2006

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Smokie,

 

als je een boekhouder hebt met voldoende kennis (en daar ga ik dan gemakshalve even vanuit) dan loodst hij je wel door het BTW en inkomstenbelastingprobleem heen.

 

Inderdaad zul je je weer in dienen te schrijven als werkzoekend bij het CWI. Geef direct aan dat je je oude WW situatie wil laten herleven (tenminste als je de anderhalf jaar termijn nog niet overschreden hebt).

 

Groeten Ard

Link naar reactie
  • 0

Hallo Karen,

 

Ik hoorde net van mijn vader dat ie iets gehoord had over die regeling op het nieuws. Dus ik ga zoeken en waar kom ik uit: In het Higherlevelforum!

 

Ik ben blij dat ze in het kabinet op zitten te letten: oorspronkelijk was het de bedoeling om de gewijzigde wet per 1 juli a.s. in te laten gaan, maar kennelijk heeft de behandeling in de eerste kamer vertraging opgelopen: 11 april gaan ze er verder mee en het is de bedoeling om nog voor het zomerreces tot stemming te komen, wat betekent dat de wet pas in het najaar in zou gaan.

 

Kennelijk heeft het kabinet daar niet op willen wachten en proberen ze nu via die AMvB alsnog de streefdatum te halen. Ik ben benieuwd naar de definitieve tekst van de maatregel. Ik hou het in de gaten.

 

Vanmiddag weer een zeer deprimerend telefoongesprek met het UWV gevoerd: Ik had schriftelijk verzocht om een afspraak op korte termijn om te weten waren ik aan toe ben in verband met mijn startplannen. Ze weigeren gewoon doodleuk om iets te doen, want de WW uitkering is nog niet toegekend, dus we kunnen niets doen, regels zijn regels enz. enz.

 

Ze hebben bij het UVW kennelijk liever dat je je suf solliciteerd en niet aangenomen wordt, zodat ze een uitkering voor de volle duur moeten betalen, dan dat ze je helpen om zo snel mogelijk op je pootjes te staan...

 

Mijn dag is weer goed!

 

Mark

 

Advies, installatie en onderhoud voor particulieren en bedrijven

Link naar reactie
  • 0

Allen bedankt voor jullie tips en aanwijzingen. Inderdaad, Ard. Ik heb al actie ondernomen richting boekhouder.

 

Ieder verder succes die gaat starten. Het is ook voor mij zeker geen verloren tijd geweest. Als zelfstandige leer je veel meer dan in een vaste baan, vind ik. Je leert je eigen beperkingen kennen, maar ook ontzettend veel nieuwe vaardigheden. Soms dromen nastreven, maar wel je nuchtere verstand blijven gebruiken.

 

Groetjes

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ard,

 

Ik waardeer je reacties bijzonder, ik ben alleen een beetje laat met mijn antwoord.

Naar aanleiding van je laatste post:

 

jij bent zelf bepalend in jouw leven. Richt je niet teveel op het UWV.

 

Absoluut, 100% mee eens, da's ook precies de reden om ondernemer te worden.

 

Een bedrijf starten met eigen middelen is leuk, maar helaas is omzet in de startfase lastig in te schatten en zijn eigen middelen niet onbeperkt. Als je vanuit een loondienstsituatie komt, een gezin hebt en iets gaat doen wat je nog nooit eerder hebt gedaan (of zelfs voor mogelijk had gehouden), probeer je voor je zelf toch enige zekerheden in te bouwen.

 

Daarmee kom ik meteen op je volgende vraag:

 

Wat verwacht je eigenlijk van het UWV ???

 

Noem me naïef, maar ik verwacht van het UWV dat ze medewerking verlenen aan mijn plannen om op mijn eigen manier zo snel mogelijk uit de WW te komen en te blijven. Het starten van een eigen bedrijf is voor mij een enorme stap en een bloedserieuze aangelegenheid en ik verwacht dan ook dat ze daar op gepaste wijze mee om gaan.

 

Voor mij is starten toch in eerste instantie een kwestie van investeren in continuïteit op de lange termijn. Onder de huidige regeling wordt deze aanpak keihard afgestraft: Elk uur dat ik aan mijn bedrijf besteed, of dat nou wat direct wat oplevert of niet (en investeren en bouwen kost in de regel in het begin meer dan dat het oplevert), leidt tot een permanente korting op mijn uitkering en is dus een directe aanslag op mijn investeringscapaciteit.

 

De nieuwe regling geeft me net even meer mogelijkheden om mij op het mooie onbekende nieuwe pad te begeven en de gelegenheid om een klantenbestand op te bouwen, mijn eigen beginnersfouten te maken en mijn eigen weg te vinden.

 

Tot slot vind ik het bijzonder on-ondernemersachtig om geld te laten liggen, zeker als je er gewoon recht op hebt.

 

Het vervelende is wel dat het wachten op ambtelijke molens bijzonder frustrerend kan zijn als je handen jeuken om aan de slag te gaan. Ik besef ook heel goed dat ik niet eeuwig kan wachten, want dan gebeurt er niets, maar overhaaste beslissingen nemen lijkt me ook niet de aangewezen weg.

 

Groeten,

 

Mark

 

 

 

 

 

 

Advies, installatie en onderhoud voor particulieren en bedrijven

Link naar reactie
  • 0

Dit is wel een aardig oude "posting" maar ik heb contact gehad met het ministerie om eens te vragen hoe het met de nieuwe regelgeving staat aangezien ik een aantal klanten heb die vanuit die positie starten.

Wil graag het antwoord met jullie delen;

 

Geachte mevrouw Evenaar,

 

Op dit moment is het ook mogelijk om een eigen bedrijf te starten vanuit een WW-uitkering. Zo kan men gebruikmaken van de orienteatiefase. Dit is een periode van maximaal drie maanden waarin het UWV de uitkeringsgerechtigde toestaat met behoud van uitkering te onderzoeken of een eigen bedrijf kans van slagen heeft. Onder de orienterende werkzaamheden valllen niet het werk voor het bedrijf en het binnenhalen van opdrachten. Voor het aantal uren dat men voor het eigen bedrijf werkt wordt de WW-uitkering blijvend stop gezet.

 

Minister De Geus wil het makkelijker maken om vanuit de WW een eigen bedrijf te beginnen. De bedoeling is dat een uitkeringsgerechtigde maximaal 6 maanden de tijd krijgt om de levensvatbaarheid van het bedrijf te bewijzen. Gedurende die hele periode mag de startende ondernemer opdrachten binnenhalen en uitvoeren. De inkomsten worden verrekend met de uitkering en er hoeft niet gesolliciteerd te worden.

 

De wetswijziging die het mogelijk maakt dat WW-gerechtigden een eigen bedrijf starten en daarbij de eerste 6 maanden niet de uren die gewerkt wordt maar de inkomsten die verdiend worden als zelfstandige met de uitkering worden verrekend zal naar verwachting per 1 juli 2006 in werking treden. De minister heeft echter aangegeven dat het voor het UWV mogelijk is om op de inwerkingtreding van deze wetswijziging te anticiperen en al voor 1 juli 2006 genoemde regeling toe te passen voor zelfstandigen die al voor die datum vanuit de WW met een eigen bedrijf starten. U dient hiervoor wel eerst toestemming te verkrijgen van het UWV. Het is daarbij niet van belang of er voorafgaand aan het starten van het eigen bedrijf wel of niet gebruik is gemaakt van de oriëntatieperiode.

 

Wij hopen u zo voldoende te hebben geinformeerd.

 

Met vriendelijke groet,

 

Mw. C. Raven

Publieksinformatie

Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

 

Link naar reactie
  • 0

Geachte mevrouw Evenaar (klinkt heel fromeel, maar ik weet even geen andere...)

 

Wellicht is het niet duidelijk geworden uit mij eerder posts uit in deze discussie: die orientatiefase waar de huidige regeling in vooorziet, heb ik al in mijn eigen tijd doorlopen, dus voordat ik in anmerking kwam voor WW. Ik wil aan de slag. Het vervelende is nu dat elk uur dat ik nu in mijn bedrijf zou steken om daadwerkelijk relaties te vinden, permanent gekort wordt op de WW uitkering, zonder dat gezegd is dat daar ook direct inkomsten tegenover staan. Kortom die WW uitkering ben je kwijt voor je er erg in hebt.

 

Vandaar ook mij hoop op de nieuwe regeling.

 

Groeten,

 

Mark Hazeleger

Advies, installatie en onderhoud voor particulieren en bedrijven

Link naar reactie
  • 0

Zeg maar Marguerite, beste Mark,

 

Snap je heel goed en het is inderdaad ongelooflijk hoe je direct gekort wordt en dat niet meer terug kan draaien.De nieuwe regeling zou hier zeker uitkomst bieden!

Tevens kan je eventueel in een persoonlijk gesprek met een reintegratiecoach bij UWV de regels kunnen bespreken; dan is er wat mogelijk want orientatie is een vrij breed begrip.....

 

Tevens nog een extra bericht; ik sprak iemand van UWV in Amsterdam en die wist mij te vertellen dat het bericht van het ministerie vol met fouten stond; zeker wat betreft het anticiperen op de nieuwe regeling (en dat zou interessant voor jou zijn). Ga er nu morgen achteraan en UWV zoekt het uit bij hun afdeling beleid.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Marguerite,

 

Dank je voor je reactie. Ik ben heel benieuwd of je wat kunt achterhalen. Ikzelf kom niet verder dan het algemene informatienummer: mijn WW aanvraag is in behandeling en ik heb nog geen contactpersoon, dus de afgelopen weken ben ik nog geen stap verder gekomen. Alle informatie is momenteel welkom!

 

Groeten,

 

Mark

Advies, installatie en onderhoud voor particulieren en bedrijven

Link naar reactie
  • 0

Mocht je nog geen gebruik kunnen maken van die nieuwe regeling houdt er dan even rekening mee dat het UWV om onbegrijpelijke redenen een week als meetperiode hanteert. Dus het aantal uren dat je in een willekeurige week werkt is bepalend voor welk percentage van je uitkering je kwijt bent.

 

Als je werkzaamheden hebt is het dus zeer raadzaam deze, al of niet administratief, over de 4 weken waarover je telkens moet rapporteren te verspreiden. Een vriend van mij had een leuke fotografie-klus van 24 uur en heeft deze keurig in 1 week genoteerd, met als gevolg dat hij definitef voor 60% gekort werd. De maanden daarna had hij nauwelijks werk, en dito geld...

Link naar reactie
  • 0

dan is de lening verstrekt vanuit de BBZ-regeling:

 

Net als in het geval van het starten vanuit een WW-uitkering mag tijdens de orientatie niet aan acquisitie worden gedaan

______________________________________________________________

 

ik ben eve, "nieuw op dit forum" :P

______________________________________________________________

 

ik ben blij een van die vrouwen te zijn die wel degelijk mans genoeg is "om een zaak te beginnen" !!! :o

______________________________________________________________

 

omdat ik door een overval door een bekende crimineel een grote bkr heb op prive gebied kan ik voorals nog geen bank lening aan vragen

______________________________________________________________

 

daarom heb ik de bbz hulpverlening aangevraagd :D

______________________________________________________________

 

ik heb de afwijzing al binnen van de gemeente op mijn bbz aanvraag !! het IMK "loog inzake nagenoeg alles" "wat ik naar voren bracht in mijn ondernemers plan"

 

en betitelde me onterecht als "slechte ondernemer"

 

om tot negatieve rapportering te kunnen komen loog het IMK dat ik geen netwerk en geen werk opdrachten zou hebben en geen goede ondernemer zou zijn !

 

echter:

 

omdat alle door hen naar voren gebrachte concrete redenen om tot afwijzing te komen onverklaarbaar en onterecht waren.. en ik een en ander goed kan aan tonen door middel van email contact (dmv bevestigende brieven van ondernemers in het netwerk en vraag tot leveren van diensten (van grote ondernemers op internationaal gebied))

 

neem ik vooralsnog aandat ik wel in aamerking kom voor de bbz hulp verlening

___________________________________________________________

 

de meest idiote afwijzings redenen die ik terug vond in het rapport waren :

 

dat ik :

 

"met de onderneming nog geen werk zou hebben aangenomen / gedaan" en dus niet goed genoeg zou zijn !!!!! ***werken is verboden tijdens een uitkering***

 

en dat ik :

 

geen acquisitie heb gedaan !! *terwijl het doen van acquisitie verboden is* (lees ik bij u op het forum)

 

______________________________________________________________

 

een advocaat/boekhouder ect vinden is lastig "ik zelf heb met wel 30 boekhouders contact op moeten nemen alvorens ik er een vond die mij niet in de maling nam door mij allerlei irritante opmerkingen te geven en me ondervroeg alsof "hij de ondernemer en ik de boekhouder was"

 

"uiteinderlijk vond ik er gelukkig 1 en hopelijk is alles goed met de plannen die hij voor het bedrijf heeft gemaakt" (500 euro (welverdient overigens))

 

______________________________________________________________

 

pas nam ik contact op met de gemeentelijke ambt die een en ander in handen heeft en verzocht om een mogelijkheid tot het laten zien van belangrijk gegeven op een "kijk" mogelijkheid (DIA of dergelijken) van de gemeente

 

"dat mocht niet" ik mocht een en ander "wel huren (bij een of ander bedrijf) en meenemen" (daar heb ik natuurlijk geen geld voor) ______________________________________________________________

 

afein...

 

aanvragen van bbz hulp lijkt mij dus een gevecht over kleine en grote dingen "waar je gewoon lekker om moet vechten tot je je zin wel hebt gekregen"

______________________________________________________________

 

de vergadering op papier (wordt door de gemeente mondeling een hoorzitting genoemd) vindt plaats 24 november om 15.00 uur

 

ik ben beniewd ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het wel makkelijk om een bedrijf te starten vanuit je WW maar om als bedrijf je aan te melden bij de UWV vind ik echt een drama. Onpersoonlijk en typisch bureaucratisch. Wij hebben een toilethygiene businessmodelt als semi-franchise concept in de markt gezet dat -naar onze mening- een uitkomst kan zijn voor mensen die in de WW zitten.

Ik probeer ertussen te komen bij de UWV maar het is erg omslachtig! Ze zien het dan als dienst 'inkopen' en je kunt er alleen maar 1 x per jaar voor inschrijven?! Heel vaag.

 

Dus ik probeer het rechtstreeks via 'startbureau's' die (lijkt mij) toch zitten te springen om goede businessconcepten voor mensen die werkloos zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.