In familieverband gaan wij een bedrijf overnemen waarvoor een nieuwe werk BV voor opgericht wordt en de situatie is nu als volgt opgezet;
Een externe B.V. (waar aandeelhouder A 50% aandeelhouder van is) leent €1.000.000 met x% rente aan de nieuwe Werk BV (waar aandeelhouder A 51%, aandeelhouder B 24.5% en aandeelhouder C 24.5% aandelen in hebben) en het ‘onderpand’ voor de lening zijn aandeelhouder A zijn 50% aandelen in de externe B.V. die de lening verstrekt.
Ik vroeg mij het volgende af;
is het mogelijk dat de kinderen welke aandeelhouder B en C zijn, 100% van de aandelen krijgen van de nieuwe Werk BV gezien de onderpand van aandeelhouder A?
Moet ieder DGA een management fee krijgen? Zo ja, is het verlonen in de Werk BV voordeliger?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jamesle
Jamesle
Beste allen,
In familieverband gaan wij een bedrijf overnemen waarvoor een nieuwe werk BV voor opgericht wordt en de situatie is nu als volgt opgezet;
Een externe B.V. (waar aandeelhouder A 50% aandeelhouder van is) leent €1.000.000 met x% rente aan de nieuwe Werk BV (waar aandeelhouder A 51%, aandeelhouder B 24.5% en aandeelhouder C 24.5% aandelen in hebben) en het ‘onderpand’ voor de lening zijn aandeelhouder A zijn 50% aandelen in de externe B.V. die de lening verstrekt.
Ik vroeg mij het volgende af;
Alvast dank voor een reactie.
aangepast door JamesleLink naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/59845-vragen-aandelen-verdeling-dga-management-fee-en-pensioen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag