• 0

Burn, Berny, burn.....

"Former Worldcom boss Bernard Ebbers wept openly as he was sentenced to 25 years in jail for his part in the scandal which brought down the firm."

 

http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/4680221.stm

 

25 jaar....how the mighty can fall. Ondernemerschap is een, jezelf boven de wet denken is iets anders

 

nnnnnnnnnnnnnext!

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is raar, maar inwendig moest ik wel een beetje juichen toen ik dit hoorde : zoveel idioten als bij Enron hebben het er af kunnen brengen met minimale straffen. Michael Milken (junk bonds) was al klaar na 2 jaar cel. Anderen deden er iets langer over, maar niet 25 jaar.

 

Deze man heeft zoveel mensen bestolen, leveranciers, klanten, medewerkers, etc, etc. bedrogen en last but not least de maatschappij voor een deel ontwricht - het zou oneerlijk tegenover kleinere dieven zijn om hem minder te geven. En kijk eens in die huilende ogen - ik zie geen verdriet, maar staalhard egoisme.

 

Ik heb geen medelijden. Ik zie een positief signaal aan ondernemers die wel proberen om op een eerlijke manier zaken te doen...in de US dan.

 

In Nederland moeten de eerste bouwers-bazen uberhaupt nog gestraft worden. Hoezo, Amerikaanse toestanden ?

Link naar reactie
  • 0

 

In Nederland moeten de eerste bouwers-bazen uberhaupt nog gestraft worden. Hoezo, Amerikaanse toestanden ?

Ook de bewindslieden die onder andere de Betuwelijn hebben doorgedrukt moeten voor een dergelijke behandeling in aanmerking komen.

Met hun geldverslindend handelen hebben zij de Nederlandse economie ook ontwricht.

 

Link naar reactie
  • 0

Optima forma,

Gemeente en ambtenaren niet vervolgd

 

 

 

Het Klankbord . . . SDN homepage

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Terug naar vorige pagina

 

ZAANDIJK (ANP) - Het Openbaar Ministerie gaat de gemeente Edam-Volendam niet strafrechtelijk vervolgen voor de brand in café De Hemel. Dat heeft officier van justitie Th. Bot vrijdag bekendgemaakt.

 

De gemeente is immuun voor vervolging, stelde Bot, zelfs al zou ze een aandeel hebben gehad in de oorzaak en de gevolgen van de brand. Dat zou bijvoorbeeld het geval kunnen zijn door geen bestuursdwang toe te passen om veiligheidsmaatregelen af te dwingen. Dat geldt ook wanneer niet is gecontroleerd of de kerstversiering was geïmpregneerd met onbrandbaar materiaal, zoals de gemeente in een brief van november vorig jaar opdroeg. ,,Een oordeel over de handelwijze van de gemeente is dan ook primair voorbehouden aan de gemeenteraad'', aldus Bot.

 

De officier verwees tijdens de persconferentie naar het Pikmeer-arrest van het Gerechtshof in Arnhem uit 1998. Daaruit vloeide voort dat een gemeente niet strafrechtelijk vervolgd kan worden voor een exclusieve bestuurstaak.

 

Hetzelfde geldt voor ambtenaren. Dat is volgens Bot alleen anders als ,,die ambtenaar in weerwil van besluiten van de gemeente zelfstandig anders zou hebben gehandeld en daarvan is in dit geval niet gebleken''.

 

sux6

 

Link naar reactie
  • 0

...tsja...de Corporate Crooks of the U.S. of A....

 

Geloof me of niet maar ik kan er onderhand wel een boek over gaan schrijven.

 

Wie denkt dat Amerika het land van Law, Order en Justice is, vergist zich echt ernstig of is op z'n minst niet helemaal optimaal geïnformeerd.

Ik verklaar me als ervaringsdeskundige daarom even nader:

 

1) Amerika heeft zoals het op het oog lijkt zo ongeveer de strengste wetgeving betreffende frauderende ondernemers danwel bestuurders van grote ondernemingen. (Corporate Crooks dus.) Maar kijken we vervolgens naar de hoeveelheid opsporingsambtenaren en (bekwame) officieren van justitie, dan komt er een erg lelijk plaatje te voorschijn. Slechts 1 op de 10 van alle harde (fraude) zaken, dwz. zaken met een kiloton aan bewijslast, wordt maar door de terzake belaste overheden in een rechtszaak aangebracht. Dus hooguit tien procent van alle vervolgbare zwendelaars kan een rechtszaak verwachten. Dus belazer je de kluit, dan heb je altijd nog 90% kans -hoe hard de bewijzen ook zijn- dat je de miljoenen gewoon mag houden en nooit (gedwongen) een rechtszaal van binnen krijgt te zien.

 

2) De SEC, de Amerikaanse 'beurswaakhond' is qua personeel ernstig onderbezet. Wat ik al aangaf onder punt 1: slechts 10% van alle harde fraude dossiers wordt in een rechtszaak aangebracht.

 

3) De SEC kent de zogenaamde 'Bounty Rule', wat betekent dat 10% commissie kúnt krijgen, wanneer je iemand aangeeft die heeft gehandeld met voorkennis. Echter ondanks het feit dat de regeling al lang bestaat bestaat -al jáárén-...zijn er hoeggenaamd maar twee zaken bekend, waarin de SEC ook daadwerkelijk die 10% heeft uitbetaald. En dan ging het ook nog maar hooguit om wat 'bromfietsengeld'. Voorts kan een aangever van een voorkenniszaak, zijn of haar premie nooit claimen. De SEC kan op dat punt niet worden aangeklaagd. Toch zijn er m.i. dagelijks meldingen van handel in voorkennis...??

-De Amerikaanse Belastingdienst ken ook een dergelijke regeling en looft ook een 'verraderspremie' uit aan mensen die belastingfraudeurs erbij lappen. De Amerikaanse Belastingdienst in tegenstelling tot de SEC, doet echter niet moeilijk en keert inderdaad harde ca$h uit aan tipgevers.-

 

4) De SEC is politiek gekleurd en niet een onafhankelijke organisatie. De President benoemt de topmensen...en ja met Bush...dan weet je het wel... Onlangs heeft de nieuwe top-vrouw van de SEC een generaal pardon verleent aan mensen die zich schuldig maakten aan het zogenaamde 'naked shorting'. [Voor de niet ingewijden: je kunt op de beurs zogenaamd short gaan op een aandeel. Een bank leent je 'vandaag' 1000 aandelen, jij verkoopt die dan direct op de beurs en koopt ze -laten we zeggen- drie weken later terug om ze weer aan de bank te 'overhandigen'. Koop je ze goedkoper terug dan je ze verkocht, dan is het verschil jouw winst.] Het zogenaamde 'naked shorting' is/was echter pure valsmunterij in aandelen. Bij het 'naked shorten' van aandelen, worden via buitenlandse routes -de Canada route- massaal aandelen verkocht die niet bestaan en ook nooit -zoals bij legale shortverkoop- worden teruggekocht.

 

4b) Beursgenoteerde ondernemingen die mysterieuze en onverklaarbare koersdalingen zagen, kwamen er soms -te laat- achter dat er op de beurs meer aandelen verhandelbaar bleken te zijn dan dat ze überhaubt hadden uitgeven. Dus als ze een zogenaamde float hadden van 100%, bleek er bij het tellen van de aandelen ineens een float te zijn van 140%!

Kortom: je geeft als onderneming bijv. 10 miljoen aandelen uit en vervolgens blijken er na een jaar 14 miljoen op de beurs verkrijgbaar te zijn.

Er zijn ondernemingen bekend die via dergelijk malafide praktijken compleet zijn kapot geïnflationeerd. De koersen daalden en daalden zonder enige redenen en beleggers dachten: 'wegwezen, er is vast slecht nieuws op komst'.

 

4c) Via die zogenaamde Canada route hebben beurscriminelen in de afgelopen jaren ettelijke duizenden miljarden dollars opgestreken. En wat heeft de kersverse top-vrouw van de SEC dus onlangs gedaan: zo ongeveer een generaal pardon afgekondigd. De groep zwendelaars was zo groot...de capaciteit om al die criminelen te vervolgen is helaas niet aanwezig...

 

Enzovoorts enzovoorts...

(Ik kan echt nog wel even doorgaan ::) )

 

Ik ben zelf ook het slachtoffer geworden van een stel Amerikaanse beurscriminelen en doe er alles aan om ze te laten vervolgen in een strafzaak. Ik ben onderhand een expert geworden op het gebied van de Amerikaanse wetgeving aangaande de veroordeling van beurscriminelen à la Berny Ebbers. In Amerika zijn echt spijkerharde wetten....maar desondanks gaan verreweg de meeste beurscriminelen gewoon vrijuit en dikwijls dus met een politieke goedkeuring. Berny Ebbers heet het nét te obvious gemaakt...

 

Voor mensen die mijn voortgang willen volgen:

Ik heb onlangs een website geopend: http://www.rosenwald-warrell.nl :D

Die website is nog láng en láng niet af en er ik zal er nog een ton aan sleazy smeerzooi op leegkieperen...

 

Wordt vervolgd dus ;)

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.