• 0

Hoe Real time externe woning data importeren

Beste leden, 

 

Voor mijn te bouwen huizenportaal zoek ik naar mogelijkheden om woning vermeldingen van van verschillende makelaars automatisch naar mijn portaal te importeren en vervolgens in een door mij gewenste indeling /structeer wordt gezet. 

Als voorbeeld : hoe zorgt Funda dat makelaars zonder handmatige invoer nu data kunnen exporteren? 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
2 uur geleden, mmint zei:

Welkom op HL!

 

Wat zei je webontwikkelaar toen je deze vraag voorlegde?

Hallo mmint, dankje. Er zou een API ontwikkeld kunnen worden, maar dan zou elke aanbieder handmatig gegevens moeten invoeren. 

 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, TwaBla zei:

Heb je iets aan deze Funda-scraper? Moet toch te vinden zijn. 🤐

Hoi TwaBla, thx, maar dat zijn woningvermeldingen  specifiek voor funda.  

Scrapen is zeer bewerkelijk heb ik begrepen.  Een eigen koppeling met willekeurige makelaars site  dat gegevens ophaald en op mijn portaal importeert zonder veel handmatige wijziging zou mooi zijn.  Het wiel opnieuw uitvinden hoeft van mij ook niet als er al bestaande middelen zijn. 

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht dat ik juist gereageerd had in dit draadje, maar ik vind mijn bijdrage momenteel niet terug.

 

Groet,Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
15 uur geleden, Highio zei:

Ik dacht dat ik juist gereageerd had in dit draadje, maar ik vind mijn bijdrage momenteel niet terug.

Ik vind in dit topic alleen deze bijdrage die maar weinig bijdraagt...

 

Quote

Scrapen is zeer bewerkelijk heb ik begrepen.  Een eigen koppeling met willekeurige makelaars site  dat gegevens ophaald en op mijn portaal importeert zonder veel handmatige wijziging zou mooi zijn.  Het wiel opnieuw uitvinden hoeft van mij ook niet als er al bestaande middelen zijn. 

Scrapen kan inderdaad bewerkelijk zijn. Per bron heb je specifieke code nodig die ook nog eens bijgewerkt moet worden zodra de bron aanpassingen maakt in de vermelding of weergave van de te verzamelen gegevens.

 

Gegevens ophalen zonder handmatige wijzigingen vereist dat iedere bron een gedocumenteerde toegangsmogelijkheid (API) aanbiedt, denk bijvoorbeeld aan een RSS feed, XML request-interface of webservice. Indien deze niet voorhanden is zou je nog op zoek kunnen gaan naar derde partijen die al dan niet via scraping een voor jouw doel geschikte API bieden.

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Branko Collin zei:

 

Waarom denk je dat makelaars dat kunnen?

Hallo Branko Collin, iedere woning aanbieder zal wel een manier hebben. Er zijn vast wel feed service aanbieders waar makelaars mogelijk gebruik van maken, maar weet niet of ze dan voor elke portaal waarop ze zich aanmelden opnieuw alles moeten invullen. Je wilt alle woning info ophalen zonder dat een makelaar daar werk aan heeft... 

Link naar reactie
  • 0

Veel makelaars werken met Realworks die het plaatsen van de woningen op Funda voor ze regelt.

 

Zorg dat je zelf een webservice aanbiedt waar makelaars via xml, json hun feed kunnen uploaden. Via de meeste CMS'en zoals Wordpress zijn er gewoon plugins beschikbaar om een feed aan te maken.

 

Of wil je zonder toestemming van de makelaar woningen plaatsen? Want dan zal je je inderdaad moeten wenden tot scraping technieken.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0
Op 26-5-2019 om 11:17, Varu zei:

Voor mijn te bouwen huizenportaal zoek ik naar mogelijkheden om woning vermeldingen van van verschillende makelaars automatisch naar mijn portaal te importeren en vervolgens in een door mij gewenste indeling /structeer wordt gezet. 

 

Onze forumregels staan vragen over inkopen voor je primaire bedrijfsactiviteiten niet toe.

 

Quote

 

Als je een bloemenzaak gaat beginnen, kun je alles vragen m.b.t. je ondernemingsplan, de regelgeving e.d., maar niet "waar koop ik mijn bloemen in".

 

 

Als je een portal in woningdata gaat beginnen, kun je van alles vragen, maar niet hoe je aan woningdata komt.

 

Dit topic gaat daarom op slaat.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.