Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ijscoman
ijscoman
In oktober 2018 had ik een wanbetaler en daarom in november contact gezocht met een gerechtsdeurwaarder.
Contact loopt vanaf het begin al erg stroef, na alle gegevens en mailconversaties van de wanbetaler te hebben gegeven zou ze hier mee aan de slag gaan. Na enkele weken niks vernomen, of er al een eerste brief/telefoontje naar de wanbetaler is gedaan. Hier geeft ze nog netjes excuses voor de radiostilte en dat er verzuimd is de opdracht officieel te bevestigen, dossiernummer is aangemaakt en de sommatie is verstuurd naar de wanbetaler.
Weken/maanden gaan voorbij zonder concreet wat te horen. Nog een keer een geïrriteerde mail ontvangen nadat de wanbetaler ons nog gebeld had over een voorstel, "Nu gebeurt dus precies waar ik u voor gewaarschuwd heb. Blijkbaar heeft er een telefoongesprek plaatsgevonden. U diende hen echter naar ons te verwijzen, aangezien u de vordering niet voor niks uit handen heeft gegeven. Met hun voorstel proberen ze van de incassokosten af te komen."
Uiteindelijk is er een betalingsregeling afgesproken die per maart zou ingaan.
In maart hebben wij contact gehad over de stand van zaken. Er is geen betaling binnen gekomen en ik gaf aan een procedure te willen starten.
Maand verder, omdat ik niks meer vernomen heb contact opgenomen, wat haar blijkbaar irriteerde. "Zojuist vernam ik dat u telefonisch contact heeft opgenomen met mijn kantoor. U verwacht, naar ik begrijp, dat u direct wordt ingelicht indien ik een eventuele reactie ontvang. Ik meld u hierbij dat op dit kantoor vele zaken lopen en niet alleen de uwe. Altijd wordt binnen een redelijke termijn een eventuele reactie doorgegeven. Op dit moment ligt de zaak gereed voor een kostenopgave voor een procedure. Ook hiervoor geldt dat er meerdere dossiers liggen en niet alleen de uwe"
Inmiddels juli, geen mail meer ontvangen. Moet het 3 maanden duren voordat een kostenopgave bekend is? Tijd om te mailen voor een update en te vragen of ze ons even wilt bellen. Antwoord:
"Indien u vragen heeft dan vernemen wij die graag per mail. Ondertussen zal ik even kijken naar de stand van zaken. "
Ze communiceert enkel via mail, wat ik vreemd vind en vragen voor telefonisch contact werkt ze niet aan mee.
Maand later, augustus komt er een verrassende mail binnen, "Vooralsnog krijg ik geen antwoord op mijn mails. Ik verneem nu graag van u of u wenst om tot dagvaarding over te gaan, wat ook mijn advies was, of dat u dat niet wenst. Ik ontvang graag uw antwoord per mail."
Ik heb niks ontvangen. Nu zou het kunnen dat er technisch iets is mis gegaan en deze niet goed is aangekomen. Ik heb direct even gebeld (hoe durf ik) om uit te leggen dat ik niks heb ontvangen en of ze de kostenopgave nog een keer wilt doorsturen. Ze maakte een vreemde betweterige opmerking dat de mail doorsturen zonde van haar tijd was en ze deze beter opnieuw kon sturen. Het verschil was mij niet duidelijk, maar prima als ik de mail maar krijg.
Ik mail nog even de bevestiging dat we zojuist telefonisch contact hebben gehad en er is afgesproken dat deze week nog de kostenopgave wordt gemaild. (voordat er weer 6 weken voorbij gaan). Ze reageert, ik denk daar zal de opgave zijn. Nee, ze mailt terug "Nee, er is gezegd dat er nogmaals een kostenopgave verzonden zou worden." Nu begint de irritatie bij mij toch wat op te lopen dat ik direct terug mail dat deze mail juist zonde van de tijd is en ze beter de kostenopgave erbij had kunnen zetten. Waarop ze toch niet schroomt om hierop te reageren dat juist mijn reactie zonde van de tijd is.
2 weken later ontvang ik van deze zelfbenoemde "powervrouw" uiteindelijk de kostenopgave. Dit was niet meer dan één zin met daarin het bedrag wat voorgeschoten dient te worden. Direct mail ik dat deze prima is zodat de procedure aangevraagd kan worden.
Dit laatste contact is eind augustus geweest. Ik heb dus nog geen reactie ontvangen, ik zie de bui al hangen dat al deze weken voorbij gaan enkel en alleen om bedrag X over te maken en dat pas daarna de procedure voor de dagvaarding wordt behandeld.
Is deze manier van werken een normale gang van zaken? Dit is mijn eerste (en hopelijk laatste) ervaring met het inschakelen van een deurwaarder.
Het is toch niet normaal dat er maanden geen reactie komt, enkel via mail en dat er na een jaar er concreet nog steeds niks is gebeurd? Als het wel normaal is, dan hoor ik het graag en ben ik weer een stuk wijzer geworden hoe het werkt in de grote mensen wereld.
IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie! https://www.ijstraktatie.nl/
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag