• 0

Vraag over tussenpersoon (bedrijf) kledinglijn

Dag allemaal,

 

Ik ben nu de laatste puntjes op de i aan het zetten voordat de productie start. Ik werk met een bedrijf als tussenpersoon. 

Zij geven mij de kostprijs per aantal. Natuurlijk rekenen zij ook hun gedeelte. Ik betaal bijvoorbeeld 28,00 per shirt ex btw (bij afname van 75 stuks). Op t shirt zit een voor en achter print. Voor een shirt met alleen een print in de nek betaal ik ongeveer 22 ex.

Ik vind dit best veel. Maar dit terzijde. 

Sta ik in mijn recht als ik wil weten wat hun aandeel is? En wat ik zou betalen als ik het rechtstreeks doe zonder tussenbedrijf? 

Men kan een bedrag rekenen als bedrijf wat normaal is. Maar dit kan ik nooit checken. 

Wat ik nog niet benoemd heb is dat de tussenbedrijf ook een ontwerper inhuurt als freelancer. Ik heb alleen contact met de ontwerper. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
10 uur geleden, Maximus83 zei:

Wat ik nog niet benoemd heb is dat de tussenbedrijf ook een ontwerper inhuurt als freelancer. Ik heb alleen contact met de ontwerper. 

Het hangt er vanaf wat die ontwerper voor die prijs allemaal heeft moeten doen.


De prijs het het bedrukte shirt hangt af van de kwaliteit en het aantal van het shirt, het ontwerp, de methode van bedrukken en het aantal afdrukken per shirt. 
 

10 uur geleden, Maximus83 zei:

Sta ik in mijn recht als ik wil weten wat hun aandeel is?

Nee ... een opdrachtnemer/leverancier is niet verplicht om aan U zijn kostprijs kenbaar te maken.

 

10 uur geleden, Maximus83 zei:

En wat ik zou betalen als ik het rechtstreeks doe zonder tussenbedrijf? 

Men kan een bedrag rekenen als bedrijf wat normaal is. Maar dit kan ik nooit checken. 

Kijk en vergelijk.
 

Zonder reclame te maken, zie ook . https://www.higherlevel.nl/forums/topic/63177-produceren-in-t-buitenland/?tab=comments#comment-614247

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe