• 0

Vraag over tussenpersoon (bedrijf) kledinglijn

Dag allemaal,

 

Ik ben nu de laatste puntjes op de i aan het zetten voordat de productie start. Ik werk met een bedrijf als tussenpersoon. 

Zij geven mij de kostprijs per aantal. Natuurlijk rekenen zij ook hun gedeelte. Ik betaal bijvoorbeeld 28,00 per shirt ex btw (bij afname van 75 stuks). Op t shirt zit een voor en achter print. Voor een shirt met alleen een print in de nek betaal ik ongeveer 22 ex.

Ik vind dit best veel. Maar dit terzijde. 

Sta ik in mijn recht als ik wil weten wat hun aandeel is? En wat ik zou betalen als ik het rechtstreeks doe zonder tussenbedrijf? 

Men kan een bedrag rekenen als bedrijf wat normaal is. Maar dit kan ik nooit checken. 

Wat ik nog niet benoemd heb is dat de tussenbedrijf ook een ontwerper inhuurt als freelancer. Ik heb alleen contact met de ontwerper. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
10 uur geleden, Maximus83 zei:

Wat ik nog niet benoemd heb is dat de tussenbedrijf ook een ontwerper inhuurt als freelancer. Ik heb alleen contact met de ontwerper. 

Het hangt er vanaf wat die ontwerper voor die prijs allemaal heeft moeten doen.


De prijs het het bedrukte shirt hangt af van de kwaliteit en het aantal van het shirt, het ontwerp, de methode van bedrukken en het aantal afdrukken per shirt. 
 

10 uur geleden, Maximus83 zei:

Sta ik in mijn recht als ik wil weten wat hun aandeel is?

Nee ... een opdrachtnemer/leverancier is niet verplicht om aan U zijn kostprijs kenbaar te maken.

 

10 uur geleden, Maximus83 zei:

En wat ik zou betalen als ik het rechtstreeks doe zonder tussenbedrijf? 

Men kan een bedrag rekenen als bedrijf wat normaal is. Maar dit kan ik nooit checken. 

Kijk en vergelijk.
 

Zonder reclame te maken, zie ook . https://www.higherlevel.nl/forums/topic/63177-produceren-in-t-buitenland/?tab=comments#comment-614247

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, Maximus83 zei:

Sta ik in mijn recht als ik wil weten wat hun aandeel is? En wat ik zou betalen als ik het rechtstreeks doe zonder tussenbedrijf? 

 

Vragen staat vrij, maar je hebt nergens recht op. Als je wilt weten of een leverancier duur is dan,is het simpelste om offertes bij meerdere leveranciers te vragen. 

 

Of anders te kijken of met de verkoopprijs die jij in gedachte hebt er genoeg marge overblijft..

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Richard Theuws zei:

Ik begrijp uit je post dat het ontwerp ook door/via het bedrijf verzorgd wordt; zit dat in de prijs meegerekend?

Ja en nee. De stoffen en samples heb ik allemaal zelf moeten betalen. Ook de ontwerpkosten. 

De productiekosten bestaan uit communicatie met fabrikant en verzending. Het bedrijf zorgt er voor dat de spullen in Amsterdam komen. 

Link naar reactie
  • 0
Op 26-12-2019 om 09:23, Roel J zei:

 

Vragen staat vrij, maar je hebt nergens recht op. Als je wilt weten of een leverancier duur is dan,is het simpelste om offertes bij meerdere leveranciers te vragen. 

 

Of anders te kijken of met de verkoopprijs die jij in gedachte hebt er genoeg marge overblijft..

Ja er blijft genoeg marge over. Bedankt voor ke antwoord. 

Link naar reactie
  • 0
Op 26-12-2019 om 09:18, Cosara zei:

Het hangt er vanaf wat die ontwerper voor die prijs allemaal heeft moeten doen.


De prijs het het bedrukte shirt hangt af van de kwaliteit en het aantal van het shirt, het ontwerp, de methode van bedrukken en het aantal afdrukken per shirt. 
 

Nee ... een opdrachtnemer/leverancier is niet verplicht om aan U zijn kostprijs kenbaar te maken.

 

Kijk en vergelijk.
 

Zonder reclame te maken, zie ook . https://www.higherlevel.nl/forums/topic/63177-produceren-in-t-buitenland/?tab=comments#comment-614247

 

 

Bedankt voor je antwoord

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 298 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.