Onder het mom van gratis user experience testing zou ik graag wat serieuze feedback ontvangen over de webshop! Is er iets wat je mist? Kun je iets niet vinden waar je het zou moeten vinden? Missen we nog voor de hand liggende zaken? Ik spendeer inmiddels zoveel tijd op de website dat het makkelijk is je blind te staren. Een vers paar ogen kan goede inzichten opleveren!
De boel begint inmiddels aardig te lopen, het conversiepercentage schommelt rond de 0,8%, misschien aan de lage kant maar we halen er ook fysieke winkelbezoekers uit. Ik denk dat de online percentage's in deze branche sowieso wel wat lager liggen. Het zijn relatief dure producten die veel mensen liever eerst in het echt willen zien. Er blijft natuurlijk altijd ruimte voor verbetering.
Recentelijk heb ik de volgende punten aan laten passen:
- Fixed add to cart op mobiel
- Een nieuwe footer
- "Selecteer aantal" vakje weg laten halen wanneer er slechts 1 op voorraad is (de meeste producten bij ons zijn uniek)
- Lay-out van de productpagina wat strakker gemaakt
- Nog wat kleine wijzigingen in font sizes van o.a de menubalk op desktop
Punten die ik nog aan wil laten passen: (beperkingen van de SAAS software waardoor we dit niet zelf kunnen)
- Op de homepage voor elke hoofd en sub categorie een afbeelding
- Een betere rustigere check-out/cart pagina
- Een blok met afbeelding en beschrijving bovenaan op de categorie pagina's om de landingspagina van de advertenties te verbeteren
- Onderliggende categorieën in slider blokken weergeven op de categorie pagina's.
- Een aantrekkelijkere en uitgebreidere contact en about pagina.
- De SEO ontbreekt nog grotendeels, meeste traffic komt van Social waar ik erg actief ben, of van advertenties.
Knelpunten
- Omdat elk product uniek is en na verkoop niet meer terug komt is het een aardige uitdaging voor elk item een uitgebreide beschrijving te typen.
- De productfoto's maken we momenteel in India in de studio, in de toekomst heb ik liever een wat neutralere achtergrond dan de blauwe muur. Ook zouden de producten veel beter uitkomen in daglicht ipv met flitslicht waar de foto's nu mee gemaakt zijn.
Ik hoor graag wat jullie vinden (los van of de producten wel of niet je smaak zijn). Misschien valt er iets op waar wij zelf overheen kijken bijvoorbeeld, zijn er dingen die het conversiepercentage negatief kunnen beïnvloeden, of hebben jullie nog tips voor de algehele gebruiksvriendelijkheid van de website.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
AuthenticImport
AuthenticImport
Onder het mom van gratis user experience testing zou ik graag wat serieuze feedback ontvangen over de webshop! Is er iets wat je mist? Kun je iets niet vinden waar je het zou moeten vinden? Missen we nog voor de hand liggende zaken? Ik spendeer inmiddels zoveel tijd op de website dat het makkelijk is je blind te staren. Een vers paar ogen kan goede inzichten opleveren!
De boel begint inmiddels aardig te lopen, het conversiepercentage schommelt rond de 0,8%, misschien aan de lage kant maar we halen er ook fysieke winkelbezoekers uit. Ik denk dat de online percentage's in deze branche sowieso wel wat lager liggen. Het zijn relatief dure producten die veel mensen liever eerst in het echt willen zien. Er blijft natuurlijk altijd ruimte voor verbetering.
Recentelijk heb ik de volgende punten aan laten passen:
- Fixed add to cart op mobiel
- Een nieuwe footer
- "Selecteer aantal" vakje weg laten halen wanneer er slechts 1 op voorraad is (de meeste producten bij ons zijn uniek)
- Lay-out van de productpagina wat strakker gemaakt
- Nog wat kleine wijzigingen in font sizes van o.a de menubalk op desktop
Punten die ik nog aan wil laten passen: (beperkingen van de SAAS software waardoor we dit niet zelf kunnen)
- Op de homepage voor elke hoofd en sub categorie een afbeelding
- Een betere rustigere check-out/cart pagina
- Een blok met afbeelding en beschrijving bovenaan op de categorie pagina's om de landingspagina van de advertenties te verbeteren
- Onderliggende categorieën in slider blokken weergeven op de categorie pagina's.
- Een aantrekkelijkere en uitgebreidere contact en about pagina.
- De SEO ontbreekt nog grotendeels, meeste traffic komt van Social waar ik erg actief ben, of van advertenties.
Knelpunten
- Omdat elk product uniek is en na verkoop niet meer terug komt is het een aardige uitdaging voor elk item een uitgebreide beschrijving te typen.
- De productfoto's maken we momenteel in India in de studio, in de toekomst heb ik liever een wat neutralere achtergrond dan de blauwe muur. Ook zouden de producten veel beter uitkomen in daglicht ipv met flitslicht waar de foto's nu mee gemaakt zijn.
Ik hoor graag wat jullie vinden (los van of de producten wel of niet je smaak zijn). Misschien valt er iets op waar wij zelf overheen kijken bijvoorbeeld, zijn er dingen die het conversiepercentage negatief kunnen beïnvloeden, of hebben jullie nog tips voor de algehele gebruiksvriendelijkheid van de website.
Klik hier om de website te bekijken
-
Zie hierboven
-
Zie hierboven
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/65190-serieuze-feedback-webshop-authentieke-woonwinkel-gevraagd/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag