• 0

Cadeauwinkel online

Hallo forumlezers,

 

Drie maanden geleden is mijn website `de lucht` in gegaan. Sinds die tijd heb ik mij op vele portaalsites en zoekmachines aangemeld om gevonden te worden. De bezoekersaantallen zitten nog steeds in de tientallen per dag. :-\ Ik wil niet teveel geld investeren. Heeft iemand tips voor mij hoe ik de marketing van mijn site beter kan aanpakken?

 

Nanda :)

www.bedrijfscadeau.com / www.lesourire.nl / www.poppenwagen.eu / www.hetrelatiegeschenk.com

www.loopfiets.eu

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Drie maanden geleden is mijn website (voor cadeau-artikelen) `de lucht` in gegaan. Sinds die tijd heb ik mij op vele portaalsites en zoekmachines aangemeld om gevonden te worden. De bezoekersaantallen zitten nog steeds in de tientallen per dag. :-\ Ik wil niet teveel geld investeren. Heeft iemand tips voor mij hoe ik de marketing van mijn site beter kan aanpakken?

 

Nou en of. Dé absolute crux om op die manier meer bezoekers te krijgen is informatie bieden waarnaar de beoogde bezoekers op zoek zijn. Ik zou denken dat ze zoeken op "cadeau", "bijzonder cadeau" o.i.d., maar jij schijnt te denken dat ze zoeken op "houten speelgoed" of "tuinaccessoires". Heb je het zoekgedrag onderzocht?

 

Verder valt me op dat de site vrij rechtlijnig door de AIDA-formule scheurt op weg naar het verkoopmoment. Waar is de verleidende informatie? De inspirerende artikelen over een bijzonder cadeau voor iemand kiezen? Waarom gewoon een rijtje kinderboeken? Waarom niet "Ik zoek een leuk cadeau voor een jongen van 8"? Dat laatste is een typische klantbehoefte. Ik worstel er regelmatig mee.

 

De site is erg aanbodgericht. "[bedrijfsnaam] wil alleen producten van hoge kwaliteit verkopen omdat hiermee teleurstellingen bij haar klanten voorkomen worden" staat er. "Haar klanten"... dat ben ik!? En wat jullie willen verkopen zal de bezoeker de rozen wezen, het gaat natuurlijk om wat zhij wil kopen.

 

En wat betreft het gevonden worden door zoekmachines, sorry, maar jullie webbouwer moet daarmee volstrekt onbekend zijn. Open is de homepage en doe met je browser "view source". Alleen maar technische code, geen enkele content! Frames, Javascript en wat al niet. Zoekmachines houden daar niet van. Wat weegt het zwaarst bij zoekmachines? De titel. En wat staat er in de titel bij "Trendy picknickset"? Juist, "[bedrijfsnaam]", net als overal. Zo scoor je niet als iemand zoekt op "picknickset". Niet dat iemand daarop zoekt. Als iemand al in die richting zoekt, dan is het op "picknick", "piknik" of "picknicken".

 

En de "links"? Wat stelt dat voor? Een rijtje URLs. Hoe en waarop zijn die geselecteerd? Waarom hebben ze geen titel en omschrijving?

Link naar reactie
  • 0

René,

 

Bedankt! Hier kan ik echt iets mee. :)Ken je toevallig ook iemand die de site voor wat betreft de zoekmachines kan optimaliseren voor niet al teveel geld?

 

Groetjes,

 

Nanda

www.bedrijfscadeau.com / www.lesourire.nl / www.poppenwagen.eu / www.hetrelatiegeschenk.com

www.loopfiets.eu

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik heb even snel gekeken (niet veel tijd nu) en waar ik altijd op let is een thuiswinkel keurmerk. Meer hierover kun je vinden op http://www.thuiswinkel.org.... dit straalt vertrouwen uit naar de bezoeker.

 

Groeten,

 

Edwin

 

Beste eveersel,

 

Kijk dan ook gelijk even naar de contributie van deze "consumenten-organisatie".

De bedragen kun je onder deze link vinden en zijn niet mals.

 

Stel dat je 1000 producten per jaar verkoopt, dan kun je uitrekenen hoeveel dat per product extra kost.

Dus wat jij als klant extra betaald voor het thuiswinkel logo.

Op een wasmachine of koelkast vind je dit soort bedragen niet terug, op kleine cadeautjes is dat een behoorlijk verhoging van de prijs.

 

Ook de keine lettertjes van deze thuiswinkelclub vind ik een bedenkelijke inhoud hebben.

 

Misschien wordt het tijd voor een Calimero actie.

 

 

Ik vind dat de site niet een duistere uitstraling heeft,maar erg fris oogt.

De foto van de eigenaresse en de tevredenheidsgarantie komen het winkel veilig gevoel ten goede.

JE moet alleen niet vergeten dat er erg veel van dit soort winkeltjes op internet te vinden zijn.

Dus of je moet flink investeren om in zoekmachines vindbaar te zijn, of op andere manieren zorgen dat mensen je vinden en onthouden.

Link naar reactie
  • 0

Ze schermen idd veel met de consumentenbond en 'in het kader van de zelfregulering van de SER', maar het wordt ge gewoon niet duidelijk wat ze nou precies voorstellen (wel wat ze willen voorstellen, maar ik zie niet zo 1-2-3- een overzicht hoeveel procent van de webwinkels ook daadwerkelijk lid is, noch absolute getallen over hoeveel er lid zijn. Lijkt me wel een lucratieve business, als ik die contributiebedragen zie.

 

Is deze organisatie onder de webwinkeliers hier wel bekend?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mij een aantal maanden geleden ook verdiept in het thuiswinkel.org gebeuren. Het is voor mij zeker nog te duur en ik weet ook nog niet helemaal of het zoveel nut heeft (voor mij), vooral omdat mensen bij mij op de website niet met creditcards e.d. hoeven te betalen. Wel ben ik me een beetje aan het verdiepen in IDeal betaalsysteem via internet.

 

Wat betreft je bekendheid, doe iets met free publicity zou ik zo zeggen! Heeft mij ook enorm op weg geholpen. Begin met een stukje naar lokale kranten te sturen zoals 'inwoonster begint online cadeauwinkel'.

Daarbij denk ik dat je teksten op de website ook wel iets smeuiger mogen, iets enthousiaster.

 

Succes!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Thuiswinkel zou ik vergeten tenzij je (realistisch geplande) omzet tenminste in de tonnen loopt. Je ziet het keurmerk nauwelijks op kleinere winkels en de contributiebedragen zullen daar zeker een oorzaak van zijn. Zelfs bij een ton omzet lever je dik een procent marge in, meestal kan dat niet echt uit.

 

Wat promotie/bezoekers betreft: De site is momenteel niet echt gericht op vindbaarheid, maar ook als dat wel het geval was moet je nog nadenken over waarop je dan gevonden wilt worden. Zoektermen als 'cadeau' zijn veel te breed... teveel concurrentie, en bovendien kun je de meeste cadeaus uberhaupt niet leveren.

 

Ik zou het zelf aanpakken met een paar fraaie landingpages per product of productgroep, die vervolgens trachten te optimaliseren voor zoekmachines en als het even kan ondersteunen met een heel gerichte reclamecampagne - daarbij denk ik aan adwords of iets dergelijks.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij verstandig dat je eens contact opneemt met een bedrijf wat ervaring heeft met de diverse kanten van verkopen op internet en marketing. Op dit moment ben je online maar verder op vele punten, zie de reacties hierboven, is er nog veel te verbeteren. Met een professional kan je hier een inventarisatie van maken en concreet kijken wat het rendement is van de diverse veranderingen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Nanda,

 

Je post roept bij mij als (internet)marketeer en ondernemer 2 belangrijke vragen op:

 

1) is dit voor jullie een 'bijverdienste' voor in de avonduren of is het de bedoeling dat jullie hier echt brood mee gan verdienen?

 

2) Als het als serieus bedrijf is neergezet dan zul je waarschijnlijk wel iets van een plan gemaakt hebben. Wat is dan je marketingplan geweest en wat heb je daarvan reeds uitgevoerd?

 

Begrijp me niet verkeerd: en er is helemaal niets mis mee als het bijverdienste of uit de hand gelopen hobby bedoeld is. Maar als je er je brood mee wilt verdienen lijkt het me dat er snel iets moet gebeuren.

 

 

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Het geld wat ik investeer in mijn webwinkel is het geld wat we overhouden uit de zaak van mijn man, waar wij ons inkomen uit halen. Dus in dat kader zou je kunnen zeggen hobbymatig.

 

Nou, het geld dat ik op vergelijkbare manier investeer beschouw ik toch wel degelijk als zeer zakelijk.

 

mijn kennis van het bouwen van een site is beperkt.

 

Wat is het toch met computers en internet, dat elke buitenstaander denkt zonder welke know-how dan ook er iets mee te kunnen beginnen? Als iemand hetzelfde zou doen met open-hartoperaties dan zou higherlevel te klein zijn.

 

Ik heb ideeën om het verder te professionaliseren maar hiervoor heb ik denk ik toch de hulp van anderen nodig, en dan komt het geld weer om de hoek kijken.

 

Zeker. Maar wat is nu eigenlijk je kracht? Is dat het concipiëren van bijzondere cadeaus? Het produceren ervan? Het vermarkten ervan? Ik zou zeggen, beperk je tot de rol waar je goed in bent, en zoek samenwerking voor de rest.

Link naar reactie
  • 0

O.k. verhelderend antwoord Nanda!

 

Belangrijkste vraag die overblijft is wat heb je al gedaan om de website te promoten. Heb je al persberichten de deur uit gedaan? Deze kosten je behalve tijd eigenlijk geen geld. Natuurlijk is de kans dat de zoveelste lancering van een nieuwe website ergens vermeld wordt niet heel groot, maar 'nee' heb je, en 'ja' kun je krijgen. Orienteer je wel eerst heel goed voordat je een persbericht de deur uit doet.

 

Verder is al aangegeven dat de site technisch moeilijk in elkaar zit. Het feit dat je standaard software gebruikt hebt verklaard dat wel. Ondanks dat zijn er zijn wel mogelijkheden om te optimaliseren, maar ik vraag me af wat het rendement zal zijn gezien jouw branche (vergt even te veel woorden om dat helemaal toe te lichten)

 

Ik zou je in elk geval adviseren om met Adwords aan de slag te gaan. Dit is in jouw situatie / fase absoluut de volgende beste vorm van marketing met de hoogste ROI. Let wel op:

 

1) Het is heel makkelijk om er mee te beginnen maar je verliest heel veel als je je niet eerst heel uitgebreid inleest. (gebruik hiervoor de uitgebreide hulpmiddelen van Adwords). Een goede start met Adwords bespaart je veel geld en op de middellange termijn is het rendement van je campagne ook hoger.

 

2) het vraagt een aardige tijdsinvestering en je moet bereid zijn om hier met de nodige continuiteit aan te blijven werken.

 

Als je daartoe bereid bent dan zul je zeker leuke resultaten kunnen halen!

 

(Als dat er niet in zit zijn wij er altijd nog.. ;D)

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Beste forumlezers :),

 

Bij google ben ik nu op de eerste pagina te vinden wanneer men de term cadeauwinkel intoetst met mijn hulpvraag en jullie reactie. Dit is de reden dat ik eigenlijk wilde dat deze topic verwijderd zou worden. Uit respect voor alle reacties wordt dit niet gedaan maar is daarom de bedrijfsnaam en de website-url eruit gehaald. Ik vind het helemaal niet erg wanneer mensen die gericht deze site bezoeken dit lezen, integendeel zelf, maar als ze op cadeauwinkel zoeken, heb ik toch liever dat ze mijn site vinden. Mochten jullie hier iets op weten of een reactie op willen geven, dan graag ;).

 

Groetjes,

 

Nanda

 

 

[Op verzoek zijn alle verwijzingen naar de bedrijfsnaam en de website van Nanda verwijderd. Voor de discussie maakt het niet uit, behalve dat anderne helaas geen URL naar de website van Nanda zullen vinden. Wil je je mening daarover geven, neem dan even via een Pm contact met haar op.]

www.bedrijfscadeau.com / www.lesourire.nl / www.poppenwagen.eu / www.hetrelatiegeschenk.com

www.loopfiets.eu

Link naar reactie
  • 0

Beste Nanda,

 

Aangezien de link verwijderd is heb ik nog niet naar de site kunnen kijken.

 

Maar ik wil je wel de volgende tips meegeven:

 

Als je goed gevonden wilt worden bij de zoekmachines moet je allereerst weten waar de gebruikers van zoekmachines op zoeken. Zoeken ZIJ wel op cadeauwinkel? Of zoeken zij op specifiekere termen? Meestal is dat laatste het geval. Je zou je dus misschien beter kunnen focussen op welke type cadeau's je aanbiedt... welk merk etc.

 

Ten tweede kun je advertenties plaatsten bij de zoekmachines. Bij Google kan dat maar ook bij Overture. Je kunt bij beiden een budget opgeven zodat je nooit meer uitgeeft dan je aan budget kunt besteden ( hou altijd een kleine marge van ongeveer 5% aan ).

Ondanks het hogere bedrag bij Overture heeft dit mijn persoonlijke voorkeur.

 

Ik wens je veel succes met de verkoop van je cadeauartikelen.

 

http://websitejudge.com/nl/home

Meld nu gratis uw website aan in onze index en laat uw site beoordelen door websitebezoekers!

 

www.optimised.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 83 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.