• 0

Hulp nodig! Prijsindicatie groot project!

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0
Nu hebben we binnenkort een gesprek over de prijs. We hebben het daar een half jaar geleden ook al over gehad, toen hebben we een prijs rond de 700 euro afgesproken.

 

Ik hoop dat jullie een beetje een idee hebben gekregen van wat wij maken. Wat kunnen wij ongeveer gaan vragen? Wat is reeel? Wat betaal je hiervoor bij een professioneel bedijf?

 

Strikt genomen? 700 Euro.

Nu weet ik natuurlijk niet op welke manier jullie die afspraak hebben gemaakt. Was vooraf duidelijk wat er gerealiseerd moest worden en heb je daar de 700 euro op gebaseerd, of zijn er gedurende de ontwikkeling nieuwe functionaliteiten bijgekomen.

 

Belangrijk blijft overleg en duidelijkheid. Zowel voor de klant als de leverancier moet het volkomen helder zijn wat van elkaar verwacht wordt.

 

Voor de klant kan het een klap in het gezicht zijn om hiermee aan te komen.

 

Voor wat betreft de vraag wat een professioneel bedrijf voor zo'n applicatie kan vragen; giantische verschillen. Maar is dat wel te vergelijken? Belangrijk is het dat voor wat jullie de klant kunnen bieden een evenredige vergoeding voor wordt betaald.

 

Bedenk wat een professioneel bedrijf biedt en bedenk dan wat jullie bieden (projectbegeleiding, meedenken, programmeerwerk). Om een voorbeeld te nemen. Wellicht dat het aantal uur dat jullie er nu mee bezig zijn door een professioneel bedrijf helemaal niet gehaald wordt. Zij hebben namelijk de ervaring. Dus is het dan reeeel om een zelfde uurtarief te vragen bijvoorbeeld?

 

Ik denk dat je die vergelijking met professionele bedrijven helemaal niet moet maken. Jullie zijn het niet (no-offense) en dus moet je op een goede manier tot overeenstemming komen met jouw klant.

 

Misschien kun je dit ook zien als een leerschool en niet meteen elk uurtje terug willen verdienen. Want een klant zal echt niet voor jouw leerschool willen betalen.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

700,- lijkt mij iig wel te laag. heb je beetje bijgehouden hoeveel uren je er aan kwijt was? dan kan je aan de hand daarvan beetje uitrekenen, dat lijkt me makkelijker dan na te denken wat ze ervoor over hebben....alleen lastig dat het al is afgesproken, dan kan je niet teveel uitwijken lijkt mij...

 

je kan evt kijken of je er studiepunten voor kan krijgen op school, op zo 'n manier levert het niet alleen wat geld op, waardoor het extra de moeite waard is.

Link naar reactie
  • 0

Wijze les: spreek bij de prijs ook het te leveren produkt af. Mochten in de loop van de tijd de eisen veranderen, dan kun je eenvoudig aantonen dat dat meerwerk is, en dus ook duurder zal worden.

 

Als de eisen niet veranderd zijn heb je een verkeerde inschatting gemaakt, en dat is dan simpelweg jouw probleem. Het enige dat je kunt doen is hopen dat ze, gezien de hoeveelheid uren die je hebt gemaakt, er toch iets bij willen doen...

Link naar reactie
  • 0

Bij mij ook tot op een niveau dat ik er aan zit te denken dat er spyware op je site staat. Het antwoord wat ik aan het typen was verdween en ik ging van rechts naar links typen... In IE doet hij ook weinig behalve erg vaak m'n javacript debugger naar voren laten komen.

 

Nieuwsgierig als ik ben even zitten snuffelen in de code en zie, alleen door te lezen, al een paar fouten. Daarnaast gebruik je Java waardoor het hele ding bij mij niet werkt in IE (geen java) Weet je trouwens dat sinds enige tijd MS browsers geen Java meer hebben standaard? Goede reden om in ieder geval even check te doen en een waarschuwing te geven dat ze dat bij Sun moeten downloaden voor ze een T-shirt kunnen bestellen.

Link naar reactie
  • 0

Een ding weet ik zeker, er staat geen spyware op!!! Wat je wel nodig hebt is Java. Dit omdat wij sinds gisteravond een beveiliging hebben ingebouwd zodat de editor niet makkelijk te stelen is. Er zitten vast nog wel wat fouten in maar daarom is het ook een beta versie. Laat iig weten wat er niet werkt zodat wij deze mee kunnen nemen naar de volgende versie.

 

In IE moet hij volledig werken, en eigenlijk ook in firefox (als je java hebt geinstalleerd). Er komt nog een controle in om te controleren of de gebruiker de juiste software heeft geinstalleerd.

Link naar reactie
  • 0

Een ding weet ik zeker, er staat geen spyware op!!! Wat je wel nodig hebt is Java. Dit omdat wij sinds gisteravond een beveiliging hebben ingebouwd zodat de editor niet makkelijk te stelen is. Er zitten vast nog wel wat fouten in maar daarom is het ook een beta versie. Laat iig weten wat er niet werkt zodat wij deze mee kunnen nemen naar de volgende versie.

 

In IE moet hij volledig werken, en eigenlijk ook in firefox (als je java hebt geinstalleerd). Er komt nog een controle in om te controleren of de gebruiker de juiste software heeft geinstalleerd.

 

Begint op een sitecheck te lijken, die onderwerpen worden meestal snel op slot gegooid.

Zeker als er continue beta versies voorbij komen zeilen.

 

En doe niet zo lelijk over firefox en Java, het was mijn pc die over de zeik ging van jullie site.

Link naar reactie
  • 0

Tja, WelleKE heeft gelijk: strict genomen kun je slechts 700 euro vragen voor de site. Een deal is een deal. Ik denk dat je niet alleen de fout hebt gemaakt door geen duidelijke afspraken te maken, je hebt zelf ook niet eerder aan te bel getrokken.

 

Dat lijkt me een goede les voor de volgende keer: als de opdracht niet gaat zoals hij gepland is, meteen opdrachtgever informeren. Daarnaast: alles op papier zetten, zoals de context van je opdracht, de doelen, de wederszijdse rollen en verantwoordelijkheden, het proces, de voorwaarden, kosten en...wat er gebeurt als iets niet volgens plan gaat.

 

Dit is geen kwestie van jezelf indekken voor als je bij de rechter staat, maar een manier om alle verwachtingen op een lijn te krijgen en te zorgen dat je in zulke gevallen een fair besluitvormingsmechanisme hebt. Dingen gaan namelijk _nooit_ zoals je ze zelf gepland hebt, en maanden nadat een deal gesloten is herinnert niemand zich meer de exacte details.

 

Ok, maar dat is voor een volgende keer. Ik denk dat je doel nu moet zijn je klant open te laten staan voor een nieuwe prijs. Dit kun je niet eisen, wel vragen. Ik zou op neutrale manier (dus zonder verwijten zoals dat de opdrachtegever fouten heeft gemaakt) zeggen: wij hebben allebij de moeilijkheid onderschat en we hebben dus meer werk gehad. Kijk dan wat een faire meerprijs is. Hier kunnen wij je niet bij helpen, want we kennen je tarrief niet, hoeveel uur je er in hebt gestoken en wat de waarde is van het werk dat je doet voor die klant van je. Besides, ik meen te hebben gelezen dat je het voor vrienden doet. Je hebt dus niet alleen een zakelijke maar ook een vriendschappelijke relatie. Die twee dingen moet je dus wel ok houden.

 

Enne....als dat is opgelost, meteen daarna bespreken met je opdrachtgever wat er nog meer gedaan moet worden en check of alles nog op schema ligt. Want voor je het weet, zit je weer in hetzelfde schuitje...

 

Success!

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Vaak zie je dat bij de opstart van een bedrijf, de eerste projecten echt tot een ramp uit lopen. Vooral als je nooit een bedrijf heb gehad. Zie de tijd die jullie erin steken als "leergeld". Door dit soort lessen zal je over een paar jaar je niet meer schamen als je voor soort gelijk project in plaats van 700 euro 70 000 euro vraagt.

Link naar reactie
  • 0

Om de opbrengsten van je werk te vergroten, kun je wellicht met je opdrachtgever afspreken om een aandeel in zijn onderneming te nemen (zo hoeft hij je niet direct meer geld uit te betalen).

 

Aangezien je opdrachtgever ook onervaren is, kunnen jullie samen proberen om er een succes van te maken. De technische component is immers bepalend voor het succes van zijn bedrijf. Jullie taak is dan het technisch onderhouden van de website (in ruil voor bv. een percentage van de opbrengst), je opdrachtgever zorgt voor het afhandelen van de orders e.d.

 

Op de lange termijn is dit voor beide partijen een interessante afspraak. Immers: hoe beter de website, hoe meer verkoop, hoe meer iedereen verdient.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.