maart 2017 domeinnaam vastgelegd met mijn merk.
april 2017 merkrecht dat mogelijk inbreuk maakt op mijn merknaam vastgelegd (onlangs ontdekt)
in het kort:
Op 26-07-2010 heb ik de merknaam ABCDEF vastgelegd
Hier had ik uiteraard grote plannen voor. Het is echter nooit ontwikkeld.
Nu sta ik bijna voor de verlenging. Dit wil ik ook gaan doen. Echter.
Ik zag dat men GHIJKL ABCDEF op april 2017 heeft vastgelegd. Mijn merknaam is opgenomen in de andere partij haar merknaam.
Eerlijk gezegd heb ik weinig met het merk gedaan. Wat naar ik lees wel belangrijk is.
Op maart 2017 heb ik wel de domeinnaam MNOPQ ABCDEF.nl vastgelegd (heb ik nog steeds). Dit is dus gebeurt voordat de andere partij haar merknaam vastlegde.
Er is nog geen site op geplaatst. Wel is het uiteraard een teken dat ik mijn merknaam wil gaan gebruiken.
Nu is mijn vraag:
- Heeft de andere partij enige rechten om zomaar mijn merknaam te gebruiken?
(aangezien ik de merknaam niet duidelijk heb gebruikt. Hadden ze dan eigenlijk niet eerst
een verzoek moeten doen om mijn merknaam te laten verwijderen?)
- Als ik nu mijn merknaam verleng, behoudt ik dan wel mijn rechten als eerste registrar van het merk?
- Hoe sterk sta ik tegenover andere partij haar merknaam om hun aan te spreken op hun inbreuk? Kan ik hier alsnog wat aan doen?
Wil het nog voorleggen aan een merkrecht advocaat. Dacht echter eerst hier wat meer "neutrale" info te krijgen. Ben benieuwd hoe jij dit ziet.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dutchking
dutchking
data:
juli 2010 registratie van mijn merk.
maart 2017 domeinnaam vastgelegd met mijn merk.
april 2017 merkrecht dat mogelijk inbreuk maakt op mijn merknaam vastgelegd (onlangs ontdekt)
in het kort:
Op 26-07-2010 heb ik de merknaam ABCDEF vastgelegd
Hier had ik uiteraard grote plannen voor. Het is echter nooit ontwikkeld.
Nu sta ik bijna voor de verlenging. Dit wil ik ook gaan doen. Echter.
Ik zag dat men GHIJKL ABCDEF op april 2017 heeft vastgelegd. Mijn merknaam is opgenomen in de andere partij haar merknaam.
Eerlijk gezegd heb ik weinig met het merk gedaan. Wat naar ik lees wel belangrijk is.
Op maart 2017 heb ik wel de domeinnaam MNOPQ ABCDEF.nl vastgelegd (heb ik nog steeds). Dit is dus gebeurt voordat de andere partij haar merknaam vastlegde.
Er is nog geen site op geplaatst. Wel is het uiteraard een teken dat ik mijn merknaam wil gaan gebruiken.
Nu is mijn vraag:
- Heeft de andere partij enige rechten om zomaar mijn merknaam te gebruiken?
(aangezien ik de merknaam niet duidelijk heb gebruikt. Hadden ze dan eigenlijk niet eerst
een verzoek moeten doen om mijn merknaam te laten verwijderen?)
- Als ik nu mijn merknaam verleng, behoudt ik dan wel mijn rechten als eerste registrar van het merk?
- Hoe sterk sta ik tegenover andere partij haar merknaam om hun aan te spreken op hun inbreuk? Kan ik hier alsnog wat aan doen?
Wil het nog voorleggen aan een merkrecht advocaat. Dacht echter eerst hier wat meer "neutrale" info te krijgen. Ben benieuwd hoe jij dit ziet.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/65863-merkrecht-en-inbreuk-erop/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag