Ik zat erover na te denken om mee te doen aan de nieuwe KOR, vanwege administratieve verlichting en het komt mij wel goed uit.
Nu lever ik echter ook regelmatig diensten aan Duitse ondernemers, waardoor ik het nu dus gewoon btw verleg. Echter, als ik mee ga doen aan de KOR, dan geeft de tool van de belastingdienst (die is geupdate met KOR-vraag) het volgende aan.
"De dienst is belast in het land van uw afnemer. De wetgeving van dat land geldt.
Wat moet u als Nederlandse dienstverlener doen?
U vraagt de belastingdienst van het land van uw afnemer of en hoe u aangifte moet doen.
U stuurt een factuur zonder Nederlandse btw.
U geeft deze dienst niet aan in uw btw-aangifte.
U geeft deze dienst niet op in de opgaaf intracommunautaire prestaties."
Dat maakt de administratie verlichting eerder een verzwaring...
Weet iemand of je dan in het buitenland aangifte moet doen bij gebruik van KOR en diensten naar het buitenland? Ik kan er op internet weinig over vinden,.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Lettermachine
Lettermachine
Beste,
Ik zat erover na te denken om mee te doen aan de nieuwe KOR, vanwege administratieve verlichting en het komt mij wel goed uit.
Nu lever ik echter ook regelmatig diensten aan Duitse ondernemers, waardoor ik het nu dus gewoon btw verleg. Echter, als ik mee ga doen aan de KOR, dan geeft de tool van de belastingdienst (die is geupdate met KOR-vraag) het volgende aan.
"De dienst is belast in het land van uw afnemer. De wetgeving van dat land geldt.
Wat moet u als Nederlandse dienstverlener doen?
U vraagt de belastingdienst van het land van uw afnemer of en hoe u aangifte moet doen.
U stuurt een factuur zonder Nederlandse btw.
U geeft deze dienst niet aan in uw btw-aangifte.
U geeft deze dienst niet op in de opgaaf intracommunautaire prestaties."
Dat maakt de administratie verlichting eerder een verzwaring...
Weet iemand of je dan in het buitenland aangifte moet doen bij gebruik van KOR en diensten naar het buitenland? Ik kan er op internet weinig over vinden,.
Uw zakelijke en creatieve teksten, snel en goedkoop op http://www.lettermachine.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/65881-over-nieuwe-kor-en-diensten-naar-het-buitenland/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag