• 0

instant messaging voor remote support

Ondanks m'n aversie tegen 'instant messaging' (IM) ben ik er nu toch maar aan begonnen. Een wat minder bekende variant nl. Jabber maar dat kan ook communiceren met MSN e.d.

 

Maar Nerd als ik ben wil ik het ook op een andere manier gaan toepassen. Op het moment dat er een fout optreedt in één van m'n webapplicaties kijkt de server of ik beschikbaar ben en start een chat sessie met de gebruiker van de site. Alle akties van de gebruiker heb ik tot mijn beschikking dus ik kan vrij snel zien wat er mis ging en de gebruiker begeleiden bij het oplossen van het probleem.

 

Als de gebruiker weet dat dit soort support geleverd wordt is het volgens mij geen probleem. Maar wat zou je reactie zijn als je je even gaat aanmelden voor een beurs, er treedt onverhoopt een fout op en je zit ineens live te chatten met een support medewerker die precies ziet wat je op de site gedaan hebt? Is dat niet te big brother achtig?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zolang je er voor zorgt dat de communicatie puur zakelijk gebeurt en je de helpdesker geen persoonlijke gegevens laat zien is het wel ok volgens mij. De helpdesker zal dan automatisch converseren op een manier waarin duidelijk is dat hij niets persoonlijks in kan zien.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Je kan ook, op het moment dat er een fout komt, een melding-box op de site laten zien met de tekst :

 

* Een Helpdesk-medewerker kan u nu onmiddellijk helpen. Geeft u toestemming dat hij/zij inzage krijgt in uw gegevens, om dit probleem op te lossen ?

 

Voordeel : no surprises en je laat de beslissing bij degene die je wilt helpen.

Link naar reactie
  • 0

Precies, mensen de keus geven of ze ondersteuning willen of niet. Ik zou zelf waarschijnlijk in eerste instantie niet ineens bedenken dat het Big Brother-achtig over kan komen, ik zou denk ik blij zijn met de ondersteuning (die kan ik ook vaak wel gebruiken.....)

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Mmmm zit weer zo technisch te denken dat ik niet eens denk aan een simpele vraag als 'wilt u hulp'. Lost een groot deel van het probleem op.

 

Zijn er trouwens al van dit soort (standaard) systemen? Ik ken wel de chat functie op websites maar de twee die ik van dichtbij ken zijn eigen implementaties van chat systemen. Voordeel van een standaard IM systeem lijkt me dat de helpdesk/sales medewerker overal kan zitten, gewoon aanmelden op de IM server en hij is bereikbaar.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.